FC Twente nieuws

De Groene Scout

Well-known member
Dan maar weer een transfer; uiteraard geen Nederlander:

FC Twente gaat zich versterken met Nacho Monsalve. De 24-jarige Spaanse verdediger tekent vrijdag een contract voor een jaar. Hij speelde het afgelopen seizoen voor Huelva in de tweede Spaanse tweede divisie, maar was eigendom van Rayo Vallecano. Hij komt transfervrij over.

Nacho komt uit de opleiding van Atletico Madrid. In 2016 maakte hij onder Diego Simeone zijn debuut in het eerste elftal. Nacho kan op meerdere posities in de verdediging uit de voeten.

De Groene Scout

Well-known member
Beetje laat, maar Xandro Schenk komt nu dan toch met enige uitleg over de transfer naar Twente en niet naar Sparta.
Het lag dus niet aan Schenk of Twente, maar aan Henk van Stee van Sparta.

Xandro Schenk heeft uitgehaald naar Henk van Stee. De verdediger, die met de nodige commotie niet naar Sparta Rotterdam maar naar FC Twente ging, vertelt in een interview met TC Tubantia zijn versie en hekelt vooral de rol van Van Stee, die technisch directeur bij Sparta is.

Schenk schetst in Tubantia zijn versie van het verhaal. De 25-jarige had nadat Sparta Rotterdam interesse toonde een kennismakingsgesprek met Sparta-trainer Henk Fraser, maar Van Stee was daar ook bij aanwezig. "Na tien minuten liep hij opeens weg, waarna hij later terugkwam met ??n A4'tje." Het bleek het contract dat Schenk van Sparta voorgeschoteld kreeg. "Ik wist van niks en was perplex."

Na zijn gesprek met Fraser en Van Stee was daar plots FC Twente. Hij kreeg van Van Stee twee dagen bedenktijd om na te denken over zijn opties. Sparta maakte echter de volgende dag al de komst van Schenk naar Rotterdam bekend. "Toen was ik er helemaal klaar mee. Van Stee gaf me bedenktijd en flikte me toen zoiets."
Van Stee liet aan de pers weten niet gediend te zijn van Schenks handelswijze. De verdediger zelf beticht de Rotterdamse 'td' van liegen. "Ik heb een interview gezien daarin ging het acht minuten over mij met daarin complete leugens. Hij beschuldigde mij van alles en nog wat en haalde Twente ook nog eens door het slijk."
Schenk bereidt zich nu met FC Twente voor op het nieuwe seizoen in de Eerste Divisie. De eerste wedstrijd staat gepland op 17 augustus. Het betreft een thuiswedstrijd tegen, jawel, Sparta Rotterdam.

Pascallovic

Well-known member
Beetje laat, maar Xandro Schenk komt nu dan toch met enige uitleg over de transfer naar Twente en niet naar Sparta.
Het lag dus niet aan Schenk of Twente, maar aan Henk van Stee van Sparta.
Het lag vooral aan de waardeloze zaakwaarnemer die niet de moeite nam om mee te gaan naar het kennismakingsgesprek en die niet aan zijn client heeft doorgegeven dat hij per mail nagenoeg akkoord was gegaan met de voorwaarden.

Batigoal

Well-known member
Hij kreeg van Van Stee twee dagen bedenktijd om na te denken over zijn opties. Sparta maakte echter de volgende dag al de komst van Schenk naar Rotterdam bekend. "Toen was ik er helemaal klaar mee. Van Stee gaf me bedenktijd en flikte me toen zoiets."

Maar ondanks dat doe je nog wel glimlachend in je Sparta-shirt mee aan de offici?le perspresentatie en geef je een interview waarin je blij bent voor Sparta te gaan spelen.

PES5

Administrator
Forumleiding
Toch mooi dat ze bij Twente een lijntje uitgooien en dan bij Reis uitkomen.

Bovenaan