FC Twente nieuws

Batigoal

Well-known member
Het wordt sportief wel een zware klus om terug te komen. Ze hebben de voorbije jaren dermate bezuinigd op de jeugdopleiding, dat er nog weinig talent over is. De "talenten" die er zijn spelen al in het eerste (Jensen, George, Bijen, Van der Lely, Drommel).
 

Unregistere

Well-known member
Vanuit het huidige Jong FC Twente waarmee ze doorgaans in de derde divisie spelen, zie ik ook niet veel spelers de stap naar het eerste zetten. Ook niet in de JL. Rashaan Fernandes is denk ik de enige, heel misschien ook Godfried Roemeratoe.
 

SanMark.

Well-known member
Maar je kan wel een begroting van 15 miljoen hebben, als het stadion bv 5 miljoen opslokt, schulden 5 miljoen en wat andere kosten 3 miljoen blijft er nog 2 miljoen voor de selectie over.
 

Pascallovic

Well-known member
Spelersbegroting zou 7 miljoen zijn. Op een totale begroting van 22,5 miljoen, waar voetbal toch het belangrijkste zou moeten zijn is het niet veel.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Spelersbegroting zou 7 miljoen zijn. Op een totale begroting van 22,5 miljoen, waar voetbal toch het belangrijkste zou moeten zijn is het niet veel.

Dan kapen ze ook nog eens spelers voor andere clubs hun neuzen weg, waardoor ze relatief hoge salarissen betalen. Dan gaat het rap. Zonde dat ze die jeugdopleiding de nek om hebben gedraaid. Juist in tijden van financi?le nood heb je met een goede jeugdopleiding wat goedkope krachten die je kan inzetten.
 

De Groene Scout

Well-known member
De 'hoe verder' persconferentie is nu aan de gang.
Insteek is om met 1 jaar terug te keren naar de eredivisie. Begroting zal terug gaan naar 18 tot 20 miljoen (nog extreem hoog en volgens mij ook veel te hoog).
Pure Energie blijft komend seizoen wel de hoofdsponsor.
Bleuming en Pusic gaan advies geven voor de nieuwe selectie en er komt een nieuwe hoofdtrainer.
 

De Groene Scout

Well-known member
Er zijn (incl. de beloften) nog 20 doorlopende contracten, waarvan bij de helft een degradatieclausule zit.
Rest van de contracten liep al af.
 

Joost

Well-known member
NEC ging dit seizoen van start met 8.5 miljoen en dat was een megabegroting, de meeste clubs zitten tussen de 2 en 3 miljoen.
 
Bovenaan