FC Twente Nieuws topic

De Groene Scout

Well-known member
De 'steun van de spelersraad' werd hier in Twenterand (daar werk ik vandaag), bijna met gejuich ontvangen.
Zegt mij nog niet veel, maakt de situatie alleen maar lastiger en complexer, maar ieder sprankje hoop is iets.
 

miklo

Member
De 'steun van de spelersraad' werd hier in Twenterand (daar werk ik vandaag), bijna met gejuich ontvangen.
Zegt mij nog niet veel, maakt de situatie alleen maar lastiger en complexer, maar ieder sprankje hoop is iets.

Ze zijn het niet eens met de licentiecommissie. Maar wat zegt dat? dat ze het niet eens zijn met het afpakken van de licentie? of dat er een nieuwe licentie is afgegeven?
Als het het laatste is dan is dit alleen maar slecht nieuws voor Twente.
 

de waan

Well-known member
Zo lang we niks weten over de onderbouwing zegt het niet zoveel.

Verder is de CSR een soort Ondernemingsraad, die kijken waarschijnlijk vooral naar werkgelegenheid en het belang van de medewerkers. In dat opzicht is een negatief advies ook weer niet zo gek.
 

JMD

Well-known member
De Centrale Spelersraad geeft naar verluid een negatief advies aan de KNVB.

De puinhoop wordt dus zo mogelijk dus nog groter.

Een negatief advies qua FC Twente in de eredivisie of een negatief advies op het besluit van de KNVB?
 

de waan

Well-known member
Een negatief advies op het voorgenomen besluit van de licentiecommissie.

Hoeft verder geen gevolgen te hebben, maar het gaat de boel wel weer extra ophouden.
 

Jef400

Well-known member
Was Fardau daar niet bij betrokken? En sindsdien mag ze niet meer komen of zo? Dacht dat ik haar dat verhaal hoorde vertellen bij Langs de Lijn afgelopen zondag. Of in het programma daarvoor in elk geval.
De perstribune ja. Ze zitten natuurlijk wel in een spagaat aangezien ze wel het enige Twentse dagblad zijn.
 

Forza AZ

Well-known member
In ieder geval zijn ze daar snel mee gekomen, want eerder vandaag werd nog gemeld dat ze eerst 2 weken bedenktijd in acht moesten nemen. Dat was natuurlijk tijdverspilling geweest.

Nu kan Twente snel in beroep gaan, zodat misschien nog voor half juni meer duidelijk is.
 

Jacco

Well-known member
Ik lees op Twentefans dat de KNVB in 31 jaar tijd nog nooit een advies van de CSR heeft overgenomen.
 

Jacco

Well-known member
Ach ja, als je als voetballer ooit eens behoefte hebt om je onnuttig te maken, dan moet je dus die raad in.
 

Jacco

Well-known member
Weet ik niet. In dat artikel staat ook dat de spelersraad tegen elk faillissement heeft gestemd. Dat geeft de spelers van die clubs meer tijd; in ieder geval 2 weken uitstel. Blijkbaar zijn speler onderling wat meer collegiaal dan de gemiddelde voetbalsupporter.
 

Maasveld

Well-known member
Weet ik niet. In dat artikel staat ook dat de spelersraad tegen elk faillissement heeft gestemd. Dat geeft de spelers van die clubs meer tijd; in ieder geval 2 weken uitstel. Blijkbaar zijn speler onderling wat meer collegiaal dan de gemiddelde voetbalsupporter.
Tja, wat wil je als je zo'n onzettend grote plaat voor je kop hebt? Dan vind ik het niet vreemd dat je op weinig coulance kan rekenen.
 

Forza AZ

Well-known member
Ik vind in dit geval het wel juist dat ze het advies van de CSR niet hebben overgenomen, want volgens mij was hun argument om tegen de straf te zijn dat ze vrezen dat spelers hun baan kwijt raken. Nu zit daar natuurlijk wel een kern van waarheid in, maar volgens mij is dat niet de kern van de zaak nu. De kern gaat over de vraag of de uitgesproken straf voor Twente correct is voor de overtredingen die ze gemaakt hebben.
Als je daar als CSR helemaal niet op ingaat, dan begrijp ik dat de licentiecommissie het advies direct naast zich neerlegt.
 

Bonehead

Well-known member
Ik snap deze discussie niet. FC Barcelona staat veel meer rood (ironie) dan onze club. Onze club gaat nooit verloren. We hebben niks misdaan. Het is ons tegen iedereen. Bert van Oostveen probeert ons zonder enige reden kapot te maken. Maar iedereen houdt van ons. Wat we in het verleden gedaan hebben. Dat is vergeven. We zijn immers nu het nieuwe FCT. Zand over het verleden. We zijn opnieuw begonnen toen Onno het zei.

Tot zover het kortbondig verslag van FCT fan.
 
Bovenaan