FC Emmen

Atreides

Well-known member
12 nieuwe spelers gehaald. Garantie dat het goed gaat inderdaad.

Zoals elders uiteen gezet is juist de kernploeg grotendeels bijeen gebleven.

Als er zoveel (21!) spelers vertrekken is het een logisch gevolg dat je nieuwe spelers moet halen. Garanties krijgt verder niemand.
 
Laatst bewerkt:

Pascallovic

Well-known member
Zoals elders uiteen gezet is juist de kernploeg grotendeels bijeen gebleven.

Als er zoveel (21!) spelers vertrekken is het een logisch gevolg dat je nieuwe spelers moet halen. Garanties krijgt verder niemand.
Jaja, 21 spelers zijn vertrokken, maar een zogenaamde kern is er dan nog wel. Alsof FC Emmen met een selectie 30 man werkte. We gaan het zien met FC Emmen. Linkerrijtje toch? De kern is er immers nog en men heeft zichzelf nog met 12 man extra versterkt.
 

erka

Well-known member
Emmen haalt Europees, de vraag is alleen nog welke voorronde. Zeer sterke selectie, allemaal afgedankte Groningers, dat kan niet misgaan.
 

Atreides

Well-known member
Jaja, 21 spelers zijn vertrokken, maar een zogenaamde kern is er dan nog wel

Wat is er niet correct aan mijn waarneming?

Atreides zei:
Van de zes beste spelers in de volgorde Jansen, Cavlan, Bakker, Bijl, de Leeuw en Chacon is alleen Cavlan vertrokken. Voor zowel trainer Dick Lukkien als Jansen, Bakker en Bijl was belangstelling maar Fc Emmen wist toch allen te behouden en het contract te verlengen. Van de basisspelers zijn naast Cavlan alleen Scherpen, Slagveer en mogelijk Kuipers vertrokken. Fc Emmen hoopt Nick Kuipers nog aan te trekken, komt Kuipers niet zal Emmen een andere rechtsbenige CV halen.

Basisspelers: 2018/2019
Janssen, Arias, Slagveer
Chacon, de Leeuw,
Cavlan, Bakker, Kuipers, Bijl
Scherpen

N.b. Moussa heeft te weinig gespeeld om te worden gezien als basisspeler.


Alsof FC Emmen met een selectie 30 man werkte.

Klopt. Fc Emmen heeft na 21 vertrekkende spelers nog minstens 11 in de oude selectie, dus Fc Emmen werkte met m??r dan 30 man.

https://www.transfermarkt.nl/fc-emmen/transfers/verein/1283

Telgenkamp, Bijl, Bakker, Veendorp, Bos, de Vos, Cameron Bos, Jansen, Arias, De Leeuw, Chacon zijn gebleven en dat zijn er al 11, ben ik vast nog wel een vergeten.

We gaan het zien met FC Emmen. Linkerrijtje toch? De kern is er immers nog en men heeft zichzelf nog met 12 man extra versterkt

We gaan het zien. Je cynisme is wat mij betreft totaal ongepast en je linkerrijtje normering ook. Feit is wel dat Emmen zonder 'de Messi van de Meerdijk' het in de voorbereiding redelijk heeft gedaan en het team nog wel ingespeeld moet raken.
 

Pascallovic

Well-known member
Wat is er niet correct aan mijn waarneming?
Dat je het presenteert als feit dat dit de zes 'beste' spelers waren. Volstrekt arbitrair natuurlijk. Als ze zo goed waren, hadden ze vast al door een andere club opgepikt.

We gaan het zien. Je cynisme is wat mij betreft totaal ongepast en je linkerrijtje normering ook. Feit is wel dat Emmen zonder 'de Messi van de Meerdijk' het in de voorbereiding redelijk heeft gedaan en het team nog wel ingespeeld moet raken.
Het is net zo ongepast om lacherig te doen over de mogelijkheid dat FC Emmen onder Sparta, RKC en Fortuna kan eindigen. Het zal elkaar allemaal weer niet of nauwelijks ontlopen en het tweede seizoen Eredivisie is doorgaans lastiger dan het eerste seizoen.
 

Atreides

Well-known member
Dat je het presenteert als feit dat dit de zes 'beste' spelers waren. Volstrekt arbitrair natuurlijk.

Allereerst is dat mijn mening. Ten tweede kun je zien uit de bewegingen van de club dat Fc Emmen er ook zo over denkt en kun je de statistieken erbij pakken (wat ik heb gedaan) Maar laten we even de andere spelers door nemen die nog enigszins in de buurt zouden kunnen komen:
Arias: geen basisplaats
Pedersen: geen basisplaats
Veendorp: basisplaats kwijt
Slagveer: lange tijd reserve
Kuiper: lange tijd reserve
Braken: geen basisplaats
Niemeijer: geen basisplaats
Bannink: basisplaats kwijt

Resteert dus alleen Scherpen waar je niet op objectieve gronden kritiek op kunt hebben. Maar op Scherpen was geloof ik w?l wat kritiek op geweest.

Als ze zo goed waren, hadden ze vast al door een andere club opgepikt.

Natuurlijk niet. Waarom zou Zwolle een van de betere spelers van Emmen halen? Je koopt toch om je team te versterken?

FC Emmen onder Sparta, RKC en Fortuna kan eindigen

Ik zie het persoonlijk niet simultaan gebeuren eindigden in de 18e plek. Plek 17 is dan w?l weer spannend.
 

Janssen

Well-known member
Ik zie overal kenners melden dat Fortuna laatste of voorlaatste wordt omdat er zoveel sterkhouders (lees: doelpunten) vertrokken zijn. Echter waren die voor aanvang van vorig seizoen ook totale onbekenden voor iedereen.

Kortom, er is wederom geen peil op te trekken aan de onderkant en je kunt net zo makkelijk 12e als 18e worden. Dat geldt dus ook voor Emmen.
 

Atreides

Well-known member
Fc Emmen stuurde tegen Fc Groningen van de 14 spelers 'slechts' 5 nieuwelingen het veld in. Derhalve hebben ze n?g maar een nieuweling gehaald:

FC Emmen-voorzitter Ronald Lubbers over komst Pe?a en interesse in Van de Looi: we wilden niet meer wachten

Gisteren om 22:02 Gisteren om 22:23 Ernst Slagter Sport

Sergio Pe?a tekent een driejarig contract bij FC Emmen. Foto FC Emmen
Sergio Pe?a tekent een driejarig contract bij FC Emmen. Foto FC Emmen

Direct dit artikel delen:

FC Emmen verraste zaterdag met de komst van Sergio Pe?a. De Peruviaans international is de gewenste middenvelder, ook omdat Tom van de Looi (nog) niet haalbaar bleek.

De Drenten maakten zaterdag na de verloren seizoensopener tegen FC Groningen (0-1) bekend dat Pe?a voor drie jaar getekend heeft. Voorzitter en interim-directeur Ronald Lubbers liet weten dat Emmen geen transfersom betaalt aan Granada, waar de 23-jarige middenvelder nog tot de zomer van 2020 onder contract stond. De Spanjaarden hebben wel een doorverkooppercentage bedongen.

Hoewel Pe?a inmiddels in aanmerking komt voor een Spaans paspoort, moet zijn aanvraag nog behandeld worden. Pe?a zou daarom als niet-EU-speler minimaal 150 procent van het gemiddelde eredivisieloon moeten verdienen.

,,Het is geen goedkope jongen, maar we hebben mede door de betrokkenheid van Granada een oplossing gevonden om hem niet voor een niet-EU-salaris op de loonlijst te zetten. Anders had dit niet gekund”, zei Lubbers.
Neef van Paul Guerrero

De zevenvoudig Peruviaans international speelde vorig seizoen op huurbasis voor het Portugese Tondela. Pe?a viel in 2018 op het laatste moment af voor het wereldkampioenschap in Rusland. Hij moest nota bene plaats maken voor zijn neef Paulo Guerrero.

,,Sergio is een creatieve jongen, die op meerdere posities op het middenveld uit de voeten kan”, stelde Lubbers. ,,Het is nog wel even wachten op zijn tewerkstellingsvergunning, maar we verwachten geen problemen.”
Tom van de Looi

Emmen had Pe?a al langer in het vizier, maar de club mikte ook op Tom van de Looi van FC Groningen. ,,Groningen wil Tom niet laten gaan”, zei Lubbers. Niet in dit stadium, in elk geval. En wij wilden niet meer wachten. Granada hanteerde eerst een te hoge vraagprijs voor Sergio, maar ze moesten keuzes maken vanwege de buitenlandersregeling in Spanje. We waren door het eerdere prijskaartje eigenlijk al afgehaakt, maar op deze manier is het alsnog gelukt.
https://www.dvhn.nl/sport/FC-Emmen-voorzitter-Ronald-Lubbers-over-komst-Pe%C3%B1a-en-interesse-in-Van-de-Looi-we-wilden-niet-meer-wachten-24706247.html?harvest_referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Klinkt wel als een interessante speler en een hoop geschuif om de kosten te beperken. Heeft een Fifa-rating van 68 en dat is voor Fc Emmen begrippen aan de hoge kant. Ik ben benieuwd of het wat is.
 

Atreides

Well-known member
Een (forse) tegenvaller voor het campingelftal van Dick Lukkien. Nick Kuipers gaat Nick Kuipers niet meer vervangen en gaat spelen voor traditionsverein Persib Bandung.

Fc Emmen blijft opzoek naar een rechter centrale verdediger.
 

Atreides

Well-known member
Mij niet bekend, maar waarschijnlijk niet. Fc Emmen wil Jansen nu graag echt fit krijgen en geeft hem de tijd te herstellen.
 

Atreides

Well-known member
Bas Dost zou nu echt naar Frankfurt gaan. Niet alleen mooi nieuws voor Bas zelf, maar ook voor fc Emmen dat naar verluid drie ton mag bijschrijven.
 

Batigoal

Well-known member
N.B. Micha?l Heylen is aangetrokken door Fc Emmen. Kun je daar ergens ook nog wat over vertellen?

Was een talent uit een zeer matige lichting van Anderlecht. Is ook niet meer dan een degelijke verdediger in de Belgische Eerste Klasse geworden. Ik zou er geen wonderen van verwachten.
 
Bovenaan