FC Dordrecht

Unregistere

Well-known member
Kan je nagaan hoe matig de rest moet zijn. Al speelt Noppert uiteindelijk nog niet vandaag, administratieve handelingen bij de bond zijn niet op tijd afgerond. Stoskovic op doel. Ten Hove is zijn plek dus wel kwijt.
 

Unregistere

Well-known member
Harry van den Ham is de nieuwe technisch manager van FC Dordrecht. Hij keert dus terug aan de Krommedijk, waar hij al eens trainer was.
 

Unregistere

Well-known member
Weer een streep door de stadionplannen, sportief is het dramatisch. Hoe moet het verder met FC Dordrecht?

Hoe nu verder met FC Dordrecht? ‘Misschien kan Van den Ham een wonder verrichten’

Opnieuw een streep door het plan voor een stadion, sportief onderaan de ranglijst, dalende toeschouwersaan-tallen en financieel een liliputter. Voor FC Dordrecht zijn het uiterst sombere tijden.

Arco Bomgaars 17-11-19

De grote vraag is: wat nu? Algemeen directeur Hans de Zeeuw was eerder deze week heel stellig in zijn antwoord op die prangende vraag. ,,Het klopt dat ik mijn lot aan de (ver)nieuwbouw van het stadion heb verbonden, maar ik zal de club niet in de steek laten.''

De Zeeuw wil de strijd (nog) niet opgeven, maar het toekomstperspectief van de Dordtse betaaldvoetbalorganisatie is allerminst zonnig. Het Dordtse college gaf een 'nee' op het verzoek om een garantstelling van 17 miljoen euro voor de bouw van een stadion Krommedijk 2.0.

Die afwijzing was een nieuw hoofdstuk in het toch al lijvige stadiondossier, maar betekende ook een herhaling van zetten. Weer werd een stadionplan afgeschoten, weer moet FC Dordrecht langer vertoeven in een krakkemikkige behuizing die het betaald voetbal onwaardig is.

Aanmodderen

En dat in een positie als slechtst presterende profclub, die bovendien tot de minst kapitaalkrachtige clubs in het Nederlandse betaalde voetbal behoort. Omdat degradatie uit de Keuken Kampioen Divisie de komende jaren niet mogelijk is, blijft het voorlopig aanmodderen op een van de beste grasmatten van de competitie.

Maar wie wil dat? Voor voormalig voorzitter en algemeen directeur van de club, Ad Heijsman, kwam de beslissing van het college om niet garant te staan voor de 'maatschappelijk verantwoorde' stadionvariant niet als een verrassing. ,,Dit plan was te megalomaan, dat kon ik een jaar geleden al voorspellen. Het imago van de club werkt daarbij ook niet in het voordeel. Maar een nieuw stadion blijft onontbeerlijk voor de toekomst van de club en het betaald voetbal in deze stad. Dat gaat me nog steeds aan het hart, want ben en blijf supporter van FC Dordrecht. Ik kan niet meer in de portemonnee van de club kijken, maar een oplossing zou zijn om dan maar vak voor vak op te knappen. Want dit stadion kan echt niet meer.''

Anne Evers

Anne Evers was speler van FC Dordrechts voorganger DS' 79 en is thans voorzitter van buurman DFC. Evers volgde de berichtgeving van de afgelopen week met belangstelling: ,,FC Dordrecht strijdt al vijftien jaar voor een nieuw stadion, maar stoot keer op keer de neus. Ik gun de club van harte een nieuw stadion, maar dan wel op een andere plek in de stad. Door de komst van de amateurs van FC Dordrecht is er een duidelijk tekort aan velden. Wij pleiten met onze buurman RCD voor ??n of twee nieuwe kunstgrasvelden. Spelen in het stadion van FC Dordrecht is voor ons niet bespreekbaar, wij willen vasthouden aan ons eigen complex en onze eigen identiteit.’’

Een worst voorgehouden

VVD-raadslid en FC Dordrecht-supporter Rolin den Heijer: ,,Ik ben verbaasd dat Hans de Zeeuw nog rustig blijft, want ik kan me voorstellen dat hij woest is. FC Dordrecht is een jaar lang aan het lijntje gehouden. In het coalitieakkoord staat duidelijk dat de gemeente nooit garant zal staan. FC Dordrecht is dus een worst voorgehouden die niet bleek te bestaan. Dat mag wethouder Stam zichzelf aanrekenen.''


Hoewel de strijdbaarheid aan de Krommedijk niet getemperd is, zijn de vooruitzichten allesbehalve zonnig. Slechte sportieve prestaties stoten publiek en (potenti?le) geldschieters af, aan wie de club in het huidige stadion ook niets kan bieden. Sterker, van verschillende belangrijke sponsors lopen de contracten af. Verkoop van de club is al eens als optie genoemd, maar de ervaringen bij ADO Den Haag en Roda JC leren dat het (afbreuk)risico groot is.

Begroting

De spelersbegroting, in de afgelopen jaren opgeschroefd naar boven de zeven ton, staat echter onder druk en zou op korte termijn weer teruggeschroefd moeten worden.

En dit jaar is gebleken dat de samenwerking met Feyenoord, dat - op Jordy Wehrmann na - geen versterkingen leverde, ook geen kwaliteitsimpuls geeft. ,,Misschien dat mijn oud-teamgenoot Harry van den Ham, pas aangesteld als technisch manager, een wonder kan gaan verrichten'', stelt Anne Evers.

Sterkte club

,,Ik lees in berichten van de club ook dat er met de komst van een geldschieter geschermd wordt'', stelt Ad Heijsman. ,,Maar dat was misschien wel h?t moment geweest om de stekker eruit te trekken, om te laten merken dat het zo echt niet langer kan.''

Rolin den Heijer wil zover niet gaan: ,,De boel opdoeken is geen optie. Ik ben positief ingesteld, de club heeft zich in het verleden sterk getoond. Ook op moeilijke momenten. Er zijn genoeg mensen die het betaalde voetbal in Dordrecht omarmen, maar helaas ook een groot aantal niet.‘’

https://www.ad.nl/regiosport-dordre...n-van-den-ham-een-wonder-verrichten~a68ab218/
 

Batigoal

Well-known member
Triest, maar niet heel verrassend. Het helpt ook niet dat de gemeente al jaren niet echt naar de club omkijkt.
 

Unregistere

Well-known member
De gemeente kijkt sowieso niet echt naar de sportclubs om natuurlijk. Maar de kans is groot dat het wederom vooral een schreeuw om aandacht is en dat ze toch weer vrolijk door hobbelen.
 

Unregistere

Well-known member
De grote keeperstombola gaat verder. FC Dordrecht huurt Mike Havekotte van ADO Den Haag. Er loopt inmiddels een half elftal aan keepers rond aan de Krommedijk.

EDIT: Inmiddels is bekend dat Ten Hove weer terug is gestuurd naar Rotterdam, net als verdediger Lewis. Ook van een andere keeper (Van Leeuwen) en van Achahbar is afscheid genomen.
 
Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
FC Dordrecht heeft in de persoon van Henk Donkervoort een nieuwe commercieel manager aangesteld. De ervaren ondernemer / bladenmaker krijgt een commercieel team onder zich, waarin onder meer Jordi Fok (speler van EBOH, zoon van voormalig Dordt-speler Ries) zitting neemt.

Ben Kinds schuift binnen de technische staf door naar het eerste elftal en is de nieuwe assistent van Braga.
 

Unregistere

Well-known member
En nog een nieuwe speler!

danzell.jpg


Danzell Gravenberch komt terug van TOP Oss en moet als spits voor de goals gaan zorgen.

De Portugese flop Pedro Marques, inmiddels teruggezet naar de beloften, verkast wellicht nog voor het einde van de maand naar FC Den Bosch. Waarschijnlijk zal hij het daar dan wel goed doen, zo gaat dat altijd.
 

Pascallovic

Well-known member
Als je voor je doelpunten afhankelijk bent van Danzell Gravenberch kun je de club net zo goed opdoeken. Die heeft er 3 gemaakt in zijn hele carriere. Ik weet dat hij regelmatig op een andere positie gestaan heeft, maar dan nog schiet het niet op.
 

Unregistere

Well-known member
Dan zullen ze hem wel als bonkig aanspeelpunt benutten, waar al die middenvelders en vleugelspitsen dan omheen moeten rennen en vliegen.
 

Unregistere

Well-known member
FC Dordrecht trekt aanvallende middenvelder Kevin Vermeulen (29) aan. De voormalig jeugdspeler van de club liet zijn contract bij RKC Waalwijk ontbinden en maakt het seizoen op amateurbasis af aan de Krommedijk.
 

Unregistere

Well-known member
Het onvermijdelijke is gebeurd. Technisch manager Harry van den Ham heeft trainer Claudio Braga op straat gezet. Voorlopig neemt Harry zelf de honneurs waar.

Poll: De meest geschikte nieuwe trainer voor FC Dordrecht is...
[*]Harry van den Ham
[*]Ben Kinds
[*]Michel Langerak
[*]Peter van den Berg
[*]Johan Versluis
[*]Pippy Pruymboom
[*]Ekrem Kahya
[*]Ruud Brood
[*]Joop Hiele
[*]Willem Weijs
[*]Peter Boeve met Henk Wisman
[*]Johan van der Werff
[*]John Lammers
[*]Arjan van der Laan
[*]Robert Molenaar
[*]Jean-Paul de Jong
[*]Rogier Molhoek
[*]Joop Gall
[*]Hans Kraaij junior
[*]Jeroen Rijsdijk
[*]iemand anders, nl. (noem naam)
[sup]Tussenstand:[/sup]
results.cgi

[sup]Ook een poll maken? Klik hier[/sup]
 

Pascallovic

Well-known member
Laat van der Ham het lekker zelf blijven doen. Dan kan hij zichzelf over 10 wedstrijden wegsturen met die matige selectie die hij bijelkaar gefietst heeft. Gravenberch met zijn 3 doelpunten als spits. Daar gaat geen enkele trainer ver mee komen.
 
Bovenaan