FC Dordrecht

Unregistere

Well-known member
Laat van der Ham het lekker zelf blijven doen. Dan kan hij zichzelf over 10 wedstrijden wegsturen met die matige selectie die hij bijelkaar gefietst heeft. Gravenberch met zijn 3 doelpunten als spits. Daar gaat geen enkele trainer ver mee komen.

Tja, hij heeft sinds zijn aantreden in november natuurlijk nog niet heel veel kunnen doen. Grootste deel van de groep is door Drijver / de Zeeuw bijeengebracht. Van den Ham is gaan vegen in de winterstop, dus we zullen moeten afwachten hoe dat gaat.

Maar je kunt uiteraard ook op Harry stemmen, hij staat in de poll!
 

Unregistere

Well-known member
Braga is 'not amused' en slaat op RTV Rijnmond terug naar Van den Ham:

FC Dordrecht-trainer Claudio Braga was dit weekend na Jaap Stam en Ricardo Moniz al de derde hoofdtrainer van een betaald voetbalclub uit onze regio, die dit seizoen voortijdig is vertrokken. Braga werd na de 2-1 nederlaag van vrijdag tegen Almere City verantwoordelijk gehouden voor de matige prestaties van FC Dordrecht. Op Radio Rijnmond deed Braga maandag bij Herman Vriend zijn verhaal.

''Het was voor mij geen grote verrassing dat ik ben ontslagen. De prestaties waren niet goed. In de winterstop hebben we wat wisselingen in de spelersgroep gehad en hadden we het gevoel dat de prestaties beter werden en dat het de goede kant op zou gaan. Die kans wordt mij niet gegeven. Met de komst van technisch manager Harry van der Ham had ik dit eigenlijk wel sneller verwacht'', zegt Braga.

Harry van den Ham

Braga haalt op Radio Rijnmond hard uit naar Van der Ham, die in november werd aangesteld als technisch manager en nu de taken van Braga als hoofdtrainer op zich gaat nemen. ''Dat dingen anders moeten dat was logisch, maar nu was het zo duidelijk dat er heel veel dingen waren waar hij het niet mee eens was. Dat ik eigenlijk denk dit is provoceren. Het was al heel snel duidelijk dat men niet te spreken was over de gang van zaken en dat ook heel duidelijk liet blijken. Dan weet je dat je kan wachten op zo'n uitkomst'', aldus Braga op Radio Rijnmond.

Betere resultaten

Braga werd vorig jaar aangesteld als opvolger van de ontslagen Gerard de Nooijer. Dit seizoen stond FC Dordrecht lang onderaan in Keuken Kampioen Divisie. Na de winterstop waren de resulaten wel beter en klom de club naar de voorlaatste positie. Er werd gewonnen van FC Eindhoven en tegen Excelsior en Jong FC Utrecht was er een gelijkspel.

https://www.rijnmond.nl/nieuws/191808/Ontslagen-Claudio-Braga-Het-was-voor-mij-geen-grote-verrassing
 

Unregistere

Well-known member
Wie is jullie favoriete speler aller tijden die ooit het shirt van FC Dordrecht droeg in een officiële wedstrijd van de hoofdmacht? En waarom?

Ik ga voor Cecilio Lopes. Echt een prima spits, vond ik. Vrij compleet voor de eerste divisie. Een stapje hoger lukte het eigenlijk steeds niet, maar daarom kwam hij twee keer terug naar FC Dordrecht en dan speelde hij gewoon weer goed. Zeker in de tijd waarin ik nog wel eens bij Dordt ging kijken, was hij steevast een uitblinker.

24764.jpg


[sub]Met eervolle vermelding voor Marco Boogers, Michael van Dommelen, Bart van Muyen, Mark Bevaart, Adil Auassar, Josimar Lima, Nick van der Velden, Nito Sequeira, Moussa Kalisse, Johan Versluis en Guy Ramos[/sub]

Ter inspiratie: https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_spelers_van_FC_Dordrecht
 

Batigoal

Well-known member
Die wilde ik ook kiezen. ;) In het team dat promoveerde zaten wel wat leuke spelers; ik zal eens denken wie ik ga kiezen.
 

Unregistere

Well-known member
Corretje, ouwe kaartenpakker. Ook jaren een held geweest als stroman bij het RVVH van Batigoal. Ben benieuwd met welke speler hij uiteindelijk op de proppen komt.
 

Unregistere

Well-known member
Albert 'Pippi' Pruijmboom.

Waarom lijkt me wel duidelijk.

Prima keuze. Mooie vent ook! :duim:

En Joost, men rekent daar in Dordt wel op. Wel zijn er zorgen voor de langere termijn. De verwachting is dat de sponsorinkomsten verder zullen dalen, terwijl de club ook drie mooie feesten heeft moeten schrappen. Qua selectie is de inschatting dat ze vooral naar huurlingen moeten zoeken, maar het is dan geen voordeel dat Feyenoord aan de Onder 21 competitie zal deelnemen.
 

Batigoal

Well-known member
Dordt blijft actief: middenvelder Nikki Baggerman komt over van RKC en de Belgische keeper Anthony Swolfs van Telstar.
 

Batigoal

Well-known member
Kevin Vermeulen is definitief ingelijfd en er komt een Griekse spits van Jong Vitesse genaamd Nikolas Agrofiotis. Verder wordt deze week een nieuw samenwerkingsverband met een Eredivisie-club aangekondigd waarna er 4 spelers van die club op huurbasis bij moeten komen.
 

Joost

Well-known member
Prima keuze. Mooie vent ook! :duim:

En Joost, men rekent daar in Dordt wel op. Wel zijn er zorgen voor de langere termijn. De verwachting is dat de sponsorinkomsten verder zullen dalen, terwijl de club ook drie mooie feesten heeft moeten schrappen. Qua selectie is de inschatting dat ze vooral naar huurlingen moeten zoeken, maar het is dan geen voordeel dat Feyenoord aan de Onder 21 competitie zal deelnemen.

Het zijn geen huurlingen tot nu toe maar vooral behoorlijke spelers die Dordt nu aantrekt. Is er een potje gevonden?
 
Bovenaan