FC Barcelona - el millor club del m?n

G

Gast

Guest
Volgens mij heeft Waterreus het niet helemaal begrepen omdat het een geflatteerd aantal is door de ban van de FIFA. Desalniettemin ben ik het helaas wel grotendeels eens met de conclusie al komt die door de verkeerde beargumentering tot stand.

Fenerium

Member
Arda met zijn tweede assist in zijn tweede competitieduel. Het is nog afwachten wanneer de eerste treffer gemaakt gaat worden maar tot nu toe ziet het ernaar uit dat hij wel wat toe te voegen heeft aan dit Barca.

Xisco

Member
Komend seizoen weer verticale strepen! Het nieuwe tenue is bekend en bevalt mij zeker. Het tweede uittenue is wat mij betreft iets teveel Fiorentina-achtig.

Xisco

Member
Er is momenteel een ware exodus gaande wat betreft Kameroeners. Op Wilfrid Kaptoum (Bar?a B) hebben alle voormalige talenten van de Fundacion Eto'o de club verlaten: Dongou (Real Zaragoza), Enguene (Antalyaspor, waar Eto'o zelf ook speelt), Ondoa (Gimn?stic), Bagnack (nog clubloos) en nu ook Alexis Meva (Portland Timbers). Misschien dat het nog wat wordt met Kaptoum, maar al met al hebben al die Kameroeners nooit echt succesvol weten te worden bij Bar?a.

Batigoal

Well-known member
En dat terwijl er eerder lovende verhalen waren over Dongou en Bagnack. Die werden zelfs op heel jonge leeftijd al uitgenodigd voor het nationale team van Kameroen. Maar wellicht dat ze via een omweg nog een leuke loopbaan krijgen en dat FC Barcelona te hoog gegrepen is.

Xisco

Member
Naast de gewonnen topper in La Liga, was er ook goed nieuws voor het tweede. Bar?a B won de derde wedstrijd op rij en klimt zo op de ranglijst. De ingrepen in de spelersgroep hebben zo hun effect gehad met het vertrek van meerdere spelers en de komst van diverse estructurales, oudere (lees: twintigers) spelers die meer structuur aan het team geven om zo de jonge talenten beter te laten renderen maar niet gehaald zijn om hun potentie voor het eerste elftal.

Ska P 187

Well-known member
Neymar heeft een boete binnengekregen van 45 miljoen wegens belastingontduiking volgens Marca.
45 miljoen!!!

Ska P 187

Well-known member
Ik geloof dat het met de transfer te maken heeft van Santos naar Bar?a. Het zou een Braziliaanse rechtszaak betreffen.

Ska P 187

Well-known member
Madre mia ik heb gewoon slecht geslapen van die boete,
€ 46.153.557 hij zou maar op je dak vallen, haha Neymar jongen, dat wordt ballen voor je leven.

Ska P 187

Well-known member
Ik ben bang dat je gelijk krijgt, dat zou jammer zijn want dan zou de MSN uit elkaar vallen. Misschien wel het beste aanvalstrio dat Barca ooit gehad heeft. de Latinokings.

Xisco

Member
Gisteren heb ik de Juvenil B tweemaal zien spelen in Amsterdam, tegen Benfica (1-1) en Anderlecht (1-1). Die laatste wedstrijd was wel zuur; Bar?a stond in de slotminuut met 1-0 voor, maar de scheidsrechter liet om ??n of andere reden langer doorspelen met als gevolg dat in de laatste aanval een Bar?a-verdediger hands maakte en Anderlecht de toegekende strafschop benutte. Uitblinker bij Bar?a was Ricard "Ricki" Puig, een kleine aanvallende middenvelder met een volle bos haar (een beetje een look-a-like van Alen Halilovic). Xavi noemde hem een paar maanden terug al als ??n van de talentvolste middenvelders uit de cantera, naast Sergi Samper en Carles Ale??.

Janssen

Well-known member
Messi maakt doelpunt nummer 500 in zijn loopbaan

Lionel Messi heeft zondagavond een statistisch hoogtepunt in zijn voetbalcarri?re bereikt. De Argentijnse aanvaller van Barcelona maakte in de competitiewedstrijd tegen Valencia het vijfhonderdste doelpunt in zijn loopbaan.
Messi maakte zijn jubileumtreffer in de 64ste minuut door uit een voorzet van Jordi Alba de aansluitingstreffer binnen te tikken: 1-2.

Het is bijna elf jaar geleden dat Messi op het hoogste niveau zijn eerste doelpunt liet aantekenen. Hij deed dat op 1 mei 2005 namens Barcelona in de thuiswedstrijd tegen Albacete (2-0), op aangeven van Ronaldinho. Hij had in totaal 632 offici?le wedstrijden nodig om tot zijn jubileumtreffer te komen.

Messi maakte tot nu toe 450 doelpunten in dienst van Barcelona en voegde daar vijftig treffers in de nationale ploeg van Argentini? aan toe. Atl?tico Madrid en Sevilla zijn met elk 25 doelpunten zijn favoriete tegenstander. Daarachter volgen Real Madrid en Valencia met respectievelijk 21 en 20 treffers. Namens Argentini? zijn Paraguay en Brazili? zijn meest gewillige slachtoffers (elk vier goals).

Met zijn goal tegen Valencia maakte Messi een einde aan een voor hem ongekend lange reeks wedstrijden zonder treffer. Sinds zijn goal tegen Arsenal in de achtste finale van de Champions League (3-1) bleef hij vijf opeenvolgende offici?le duels droog staan en liet hij ook geen assist noteren.

Wereldwijd zijn er nog geen vijftien spelers geweest die de grens van vijfhonderd doelpunten in hun club- en interlandloopbaan hebben bereikt. Messi is nu toegetreden tot een select gezelschap waartoe onder anderen Pel? (760 offici?le goals), Romario (699), Ferenc Pusk?s (783), Gerd M?ller (714), Eus?bio (538) maar ook Cristiano Ronaldo (538) behoren.

bron VI

Batigoal

Well-known member
Machtig hoor. Waarbij we mogen aantekenen dat van Pel? en Rom?rio er waarschijnlijk wat minder offici?le duels van obscure bekertoernooien bijzitten plus dat de Braziliaanse competities jaarlijks zo'n 80 wedstrijden afwerken.

Dan vind ik de prestaties van Pusk?s en M?ller indrukwekkender. Zullen de metingen van die aantallen zorgvuldiger zijn?

Janssen

Well-known member
FC Barcelona - el millor club del m?n

Dat denk ik niet. Tenzij hij over een jaar of twee naar Argentinie gaat en daar nog een paar jaar doorgaat.

Max

Administrator
Forumleiding
28 jaar en in bijna 11 jaar op 500 goals gekomen. Pel? inhalen zou kunnen, maar dan moet hij nog wel tot en met zijn 34ste door. Anderzijds zullen de fysieke klachten toenemen en kan het zomaar een paar jaar extra kosten. Ik weet niet hoeveel wedstrijden ze in Argentini? spelen of dat e.e.a. zou bespoedigen. Spanje lijkt een land waar hij makkelijk tot goals komt.

U.G.

Well-known member
We leerden vroeger als kind altijd dat Pel? 1000 goals had gemaakt, man, nog een jeugdsentiment die onderuit gehaald.

Mooi toch dat er twee Portugallers op het lijstje staan :eek:

Bovenaan