F1, IndyCar, Nascar Topic

Eef de Kip

Well-known member
Ja het is ook ongelofelijk frustrerend dat Hamilton toch een aardig portie mazzel heeft gehad dit jaar en Verstappen wat botte pech.
 

Eef de Kip

Well-known member
Het gaat meer om de dosis pech, Bottas vliegt erin, raakt Perez die vervolgens Verstappen er af tikt. Ik geloof dat Hamilton die pech dit jaar niet gehad heeft.
Verstappen had zonder die pech nu al WK kunnen zijn maar goed, als telt niet maar het blijft zuur.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Sterker nog, op Imola en Silverstone werd Hamilton gered door de rode vlag waardoor regelrechte fouten niet werden afgestraft. Alleen de fout in Baku werd hem fataal. Dat is echt geen pech, maar zelf iets fout doen.
 

Ska P 187

Well-known member
Ik zou niet weten waar hij echt punten door zijn schuld heeft laten liggen. Misschien dat hij in Engeland iets te veel risico nam en het Hammelton wel erg verlijdelijk maakte hem een zetje te geven. Zeker weten dat het andersom ook zo gegaan zou zijn.
 

Eef de Kip

Well-known member
Misschien zijn passeeractie in Bahrein waarbij van de baan ging om Hamilton te passeren maar of dat nou echt een fout was vraag ik me af.
 

Eef de Kip

Well-known member
Ik heb het circuit van SA nog niet echt goed bekeken, maar dat is dus nog sneller dan Monza?
Ik lees hier in het artikel iets tegenstrijdigs



Hoe snel gaan de Formule 1-auto’s op het Corniche Circuit Jeddah?

Op veel stukken kan er volgas worden gereden en de geschatte topsnelheid ligt op de 322 kilometer per uur. De gemiddelde snelheid kwam in de simulaties uit op 252,8 kilometer per uur, dat is iets sneller dan op de circuits van Silverstone en Spa-Francorchamps. Het is slechts 11,6 kilometer per uur langzamer dan Monza. Het is met afstand het snelste stratencircuit van de Formule 1-kalender. Op de tweede plaats staat Albert Park in Australië met een gemiddelde snelheid van 237,2 kilometer per uur.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik zou niet weten waar hij echt punten door zijn schuld heeft laten liggen. Misschien dat hij in Engeland iets te veel risico nam en het Hammelton wel erg verlijdelijk maakte hem een zetje te geven. Zeker weten dat het andersom ook zo gegaan zou zijn.

Monza zou je een fout kunnen noemen. Al leverde dat per saldo ten opzichte van Hamilton punten op. Dus die telt ook niet.
 

gevegt

Well-known member
Ik lees hier in het artikel iets tegenstrijdigs



Hoe snel gaan de Formule 1-auto’s op het Corniche Circuit Jeddah?

Op veel stukken kan er volgas worden gereden en de geschatte topsnelheid ligt op de 322 kilometer per uur. De gemiddelde snelheid kwam in de simulaties uit op 252,8 kilometer per uur, dat is iets sneller dan op de circuits van Silverstone en Spa-Francorchamps. Het is slechts 11,6 kilometer per uur langzamer dan Monza. Het is met afstand het snelste stratencircuit van de Formule 1-kalender. Op de tweede plaats staat Albert Park in Australië met een gemiddelde snelheid van 237,2 kilometer per uur.
Wat mis ik?
 
Bovenaan