F1, IndyCar, Nascar Topic

PES5

Administrator
Forumleiding
Laat het 20 zijn, maar dan kom je er volgens mij nog een ronde of 10 te kort.

Die rode aan het begin waren ook al 3 rondjes oud van Q2 he. Ze gingen bij ronde 25 naar binnen, dus dan zit je op 28 rondjes + formatielap + een volle tank.

De enige reden die ik kan bedenken is dat Bottas er ook nog zat en dat hij daar niet achter wilde rijden. Extra jammer is het dat Perez niet beter rijdt. Dan had Hamilton die move nooit gemaakt, als hij achter Perez was gekomen met een extra stop.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Damn, Martin Truex maakt gehakt van de concurrentie :love: Wat een zege, bijna van start tot finish vooraan gereden, da's vrij uitzonderlijk in NASCAR.
 

BlauwVinger

Well-known member
De rijen monitoren met data met op krukken gezetten 'engineers'. Wellicht houden zij de bandenspanning in het oog.

Kan vanuit de 'pitzone' op afstand/radiografisch de snelheid /vermogen bijgesteld worden?
 

gevegt

Well-known member
De rijen monitoren met data met op krukken gezetten 'engineers'. Wellicht houden zij de bandenspanning in het oog.

Kan vanuit de 'pitzone' op afstand/radiografisch de snelheid /vermogen bijgesteld worden?
Alles wat je vraagt kan en doen ze ook.
Echter mag je niet meer het vermogen opschroeven. Wel mag je het naar beneden afstellen tijdens de race om de auto over de finish te krijgen.
 

BlauwVinger

Well-known member
Ik hoorde via de 'boordcommunicatie' een coureur klagen over een verminderde 'maximumsnelheid'. Een paar rondjes later zat hij weer aan de limiet. Dat triggerde mijn vraag.
 

gevegt

Well-known member
Ik hoorde via de 'boordcommunicatie' een coureur klagen over een verminderde 'maximumsnelheid'. Een paar rondjes later zat hij weer aan de limiet. Dat triggerde mijn vraag.
Het vermogen wat een auto levert staat tijdens de eerste ronde van de kwalificatie vast. Dat wordt door de FIA gemeten.
Als daarna een probleem ontstaat wat invloed heeft op de prestatie van de auto. bijvoorbeeld een bougie die niet goed functioneert, mag dat op afstand herstelt worden. Mocht het zo zijn dat er daarna meer vermogen blijkt te zijn, ben je af.
 
Bovenaan