F1, IndyCar, Nascar Topic

Pascallovic

Well-known member
Ik zie het ook niet zo snel gebeuren, hoewel een grandprix in Nederland wel heel leuk zou zijn. Alleen of een Assen daarvoor geschikt? Betwijfel het, zeker als je ook nog een leuke race wilt. Voor een F1 optocht omdat inhalen onmogelijk is hoef je geen grandprix naar Nederland te halen.
 

Ska P 187

Well-known member
Alsof Assen wel alles voor elkaar kan krijgen, daar moet ook een shitload aan werk worden verzet voordat er ook maar een rondje F1 gereden kan worden.

Dat valt dus wel mee, die hoeveelheid werk, dat zou met een miljoentje of twee voor elkaar moeten zijn. Of het een goed circuit voor spannende races wordt laat ik aan gevegt over, dat is tenslotte een Drent.
Ach en anders hebben jullie altijd nog de regen in Nederland.
 

gevegt

Well-known member
Eigenlijk moet het circuit hier en daar breder worden en de Jaap Timmerbocht iets krapper. Veel meer is er niet nodig.
 

erka

Well-known member
Het valt reuze mee inderdaad. De eerste keuring is al positief. Het circuit kan met enkele kleine aanpassingen geschikt worden gemaakt voor F1. De volgende keuring gaat over pers+toeschouwers+verkeer. Dat lijkt me al helemaal geen probleem. Circuit ligt direct aan de A28 met een eigen afrit, faciliteiten genoeg en de capaciteit van 100.000 lijkt me ook prima. Kan nog wel opgehoogd worden met extra tribunes.

Of het een spannende race wordt is wat anders, maar goed, dat geldt ook voor een flink aantal andere circuits. Dat argument lijkt me voor de F1-organisatie niet echt te tellen.

Belangrijkste wordt de vraag, wie wil de risico's dragen. TT organisatie heeft al gezegd dat ze dat niet willen omdat bij een tegenvaller de reguliere TT/Moto GP daar last van kan krijgen en dat willen ze absoluut niet. Dus er moet een andere partij risicodragend zijn.

Lijkt me wel gaaf. Het is voor mij ca 25 km fietsen. Op de fiets naar de Formule 1 :jerry:
 

gevegt

Well-known member
Het circuit heeft alles in zich om een mooie GP te laten zien. Zeer snelle stukken afgewisseld met trage en harde rempunten. Als ze de layout maar niet te veel inkorten.

Dat laatste is logisch, ze willen natuurlijk eerst het geld uit de markt en provincie halen. Zelf denk ik dat als het echt serieus wordt, Bernhard jr. zijn geld overhevelt van Zandvoort naar Assen. Als hij te weinig verstand van zaken heeft, ben ik natuurlijk altijd bereidt om hem te helpen.
 

erka

Well-known member
Zandvoort is sowieso kansloos ivm de bereikbaarheid, capaciteit en veiligheid van het circuit.

Ik begreep vooral dat Assen een bepaald stuk iets moest rechttrekken zodat er een langer recht eind kwam. Dat was eigenlijk het enige.
 

JMD

Well-known member
Zandvoort is sowieso kansloos ivm de bereikbaarheid, capaciteit en veiligheid van het circuit.

Ik begreep vooral dat Assen een bepaald stuk iets moest rechttrekken zodat er een langer recht eind kwam. Dat was eigenlijk het enige.

Bereikbaarheid en capaciteit: klopt, dat zijn de minpunten van Zandvoort (vooral de bereikbaarheid). Maar hoezo is de veiligheid een probleem?
 

erka

Well-known member
Bereikbaarheid en capaciteit: klopt, dat zijn de minpunten van Zandvoort (vooral de bereikbaarheid). Maar hoezo is de veiligheid een probleem?

Circuitveiligheid begreep ik, aantal te gevaarlijke blinde bochten.
 
Bovenaan