F1, IndyCar, Nascar Topic

Ska P 187

Well-known member
Ben ik de Amerikaanse versie nog aan het volgen ook. Vanavond maar eens checken wat papa Sainz heeft uitgevreten, want die heeft 10 minuten aan de broek gekregen.
 

Ska P 187

Well-known member
De eerste Nederlande winnaar van een etappe? Die trucks hebben nooit een etappe gewonnen vroeger?
Mooie beelden weer, Sainz gaat hem wel winnen deze keer ben ik bang, al heeft hij een gave om hem op het laatste moment te verknallen
 

zwammy

Well-known member
Auto overwinning. Bij de vrachtwagens zijn we toch een stuk beter. Wel wat eindoverwinningen gehaald.
 

Ska P 187

Well-known member
Ja weet ik, maar wat ik bedoelde is een overall etappe overwinning.
Dat kan in principe ook in een vrachtwagen.
 

Ska P 187

Well-known member
Thanks zwammy, zoiets stond me ook al bij, ook een keer of twee voor de overall eindoverwinning gevochten toch?
En jij ouwe, moet je niet zuipen, ga je verjaardag vieren man!
 

SanMark.

Well-known member
Ja weet ik, maar wat ik bedoelde is een overall etappe overwinning.
Dat kan in principe ook in een vrachtwagen.

In 1988 ( of 87) lag Jan de Rooy tweede in het overal klassement toen heel het team zich terug trok omdat hun back up wagen een zwaar ongeluk kreeg en daar een monteur van overleed ( Loevenstein o.i.d.), geweldig om te zien hoe hij streed met Vatanen.
 

gevegt

Well-known member
In 1988 ( of 87) lag Jan de Rooy tweede in het overal klassement toen heel het team zich terug trok omdat hun back up wagen een zwaar ongeluk kreeg en daar een monteur van overleed ( Loevenstein o.i.d.), geweldig om te zien hoe hij streed met Vatanen.

Hoe hij op een vlak stuk hem inhaalde. Geweldig was dat!
 

Mommiej

Well-known member
Voorzitter Arjan Bos verwacht dat de kans vijftig procent is dat het TT-circuit van Assen in de toekomst een Formule 1-race gaat organiseren.
Het circuit kreeg onlangs een positieve beoordeling van Charlie Whiting, de race-directeur van autosportfederatie FIA.

"We zijn er nog lang niet, maar het is mooi om te horen dat Whiting zo positief is over het circuit, de moderne faciliteiten en de staat van het onderhoud", aldus Bos tegenover De Telegraaf.

De voorzitter verwacht dat de aanpassingen die aan het circuit gedaan moeten worden slechts twee miljoen euro gaan kosten. "De aanpassingen zijn eigenlijk zo gepiept." Het gaat daarbij vooral om het verbreden van de Stubben-bocht en het verlengen van het lange rechte stuk.

"We hebben altijd gezegd dat we hopen om de Grand Prix binnen drie jaar terug naar Nederland te halen. Op dit moment schat ik de kans in op 50/50."

FOM
Na de goedkeuring van Whiting wacht Bos nu op een delegatie van Formula One Management (FOM), die de faciliteiten van het circuit zal beoordelen.

Als die ook positief zijn, moet het circuit op zoek naar een promotor om de race te organiseren. Op het circuit van Assen wordt nu al ieder jaar een MotoGP-race georganiseerd met maximaal 110.000 toeschouwers.

Ook het circuit van Zandvoort doet onderzoek naar het organiseren van een Formule 1-race.

De populariteit van de Formule 1 is enorm toegenomen in Nederland dankzij de prestaties van Max Verstappen. Liberty Media, de eigenaar van de Formule 1, zou Nederland daarom hoog op het lijstje hebben gezet van landen waar een nieuwe Grand Prix georganiseerd kan worden.

Het is onduidelijk op welke termijn de Grand Prix van Nederland terug kan keren op de kalender. De laatste Formule 1-race in Nederland was in 1985 op het circuit van Zandvoort.
 

Ska P 187

Well-known member
Ik weet niet of het leuke races worden daar, maar assen is wel de meest re?le optie op korte termijn denk ik.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het is wellicht typisch Nederlands, maar ik zou het ook niet erg vinden als die prins zijn F1 race misloopt en Assen ermee aan de haal gaat.
 

Eef de Kip

Well-known member
Alsof Assen wel alles voor elkaar kan krijgen, daar moet ook een shitload aan werk worden verzet voordat er ook maar een rondje F1 gereden kan worden.
 
Bovenaan