F1, IndyCar, Nascar Topic

Mommiej

Well-known member
Tijden zeggen niet veel inderdaad deze 2 weken, belangrijker is dat het voorlopig bij de topteams zonder problemen is gegaan. (overigens was de tijd van de toppers al wel sneller dan dat er vorig jaar op Q3 na het hele weekend gereden werd.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Vorig jaar sukkelde RedBull toch ook al tijdens de testdagen en bleek het daarna ook niet veel soeps te zijn?
 

Bernardo

Well-known member
Vorig jaar waren ze volgens mij een seconde langzamer op dag 1 als Ferrari en Mercedes. Dan zouden ze nu toch wel stap gemaakt hebben ten opzichte van toen.
 

Eef de Kip

Well-known member
Grootste probleem was volgens mij idd dat ze na 2 dagen een handjevol rondjes hadden gereden. Wat dat betreft is dit natuurlijk een stuk beter maar goed, de tijden zeggen vooralsnog geen ruk.
Ik denk dat je eind volgende week wel iets meer kunt zeggen maar dan nog zal er een hoop veranderen tot de GP van Australi?.
 

Mommiej

Well-known member
aantal ronden dag 1:
Red Bull 105
Renault 99
Toro Rosso 93
Mercedes 83
Ferrari 80
Williams 74
Sauber 63
Haas 55
McLaren 51
Force India 22

motoren:
Renault 255 (Red Bull, Renault en McLaren)
Ferrari 198 (Ferrari, Sauber en Haas)
Mercedes 179 (Mercedes, Williams en Force India)
Honda 93 (Toro Rosso)
 

gevegt

Well-known member
Renault gaat eerst voor betrouwbaarheid en dan voor snelheid. De eerste tien races worden dus niks.
 

Mommiej

Well-known member
Qua snelheid zal door de weinige veranderingen in de regels vooral een evolutie zijn van vorig seizoen, dus als Red Bull betrouwbaar is kunnen ze vanaf begin meedoen om podiums. Qua pure snelheid van de motor zullen ze het sowieso never nooit winnen van Mercedes met deze motorreglementen.
 

Mommiej

Well-known member
Tussen 9 en 12 vandaag stond licht op rood in Barcelona door de sneeuw. Zodra het licht om 12 uur op groen ging kwam er regen naar beneden en daarom zijn er vandaag op de 3e dag nog altijd geen rondjes gereden. Verder zijn de teams niet tot akkoord gekomen om er deze week of volgende week extra testdag aan te plakken.
 

Mommiej

Well-known member
Uiteindelijk zijn er vandaag 17 rondjes gereden. Alonso reed er 11 en zette als enige een tijd neer (1 min langzamer dan afgelopen 2 dagen). Ricciardo en Hartley deden er 2, Kubica en Ericsson 1. De overige 5 teams bleven hele dag binnen.
 

Mommiej

Well-known member
Zoals het er nu naar uitziet denk ik dat de verhoudingen tussen top-3 zoals ze waren in de laatste paar races van vorig seizoen nu nog hebt. Wat betekent dat Red Bull wel dichterbij zit dan 12 maand geleden.
 

Janssen

Well-known member
Zoals het er nu naar uitziet denk ik dat de verhoudingen tussen top-3 zoals ze waren in de laatste paar races van vorig seizoen nu nog hebt. Wat betekent dat Red Bull wel dichterbij zit dan 12 maand geleden.

Nog steeds op minimaal 3 tiende per rondje dus.
 

mamaroli

New member
Nog steeds op minimaal 3 tiende per rondje dus.

Als ze net als vorig jaar zich in het lopende seizoen beter kunnen verbeteren dan de anderen is dat wel in te lopen. En op sommige circuits is was de RB wel sterker.
Laten we het hopen dat ze aan kunnen haken, niet perse om Max maar vooral om de spanning.
 
Bovenaan