F1, IndyCar, Nascar Topic

erka

Well-known member
Bjorndalen, natuurlijk!

Navratilova zeker niet, die was lang niet overal geliefd en werd pas op het eind op waarde geschat. Chris Evert was bij iedereen heel populair, maar was niet zo extreem dominant, Steffi Graf was vrij populair maar ook lang niet zoals Federer. In het tennis kan ik niemand bedenken behalve Federer.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik volg wat podcasts/YouTube kanalen over F1 en werkelijk allemaal vinden dat De Vries per direct Latifi moet vervangen.
 

erka

Well-known member
Ronnie O'Sullivan bij snooker. Of dan eerder Stephen Hendry/Jimmie White

Ronnie en Jimmy zijn fantastische snookeraars en publiekslievelingen maar ook best controversieel vanwege hun escapades buiten het snooker om en hun lichte ontvlambaarheid tijdens wedstrijden. Hendry is wat betreft meer een voorbeeld maar als ik een snookeraar zou noemen die jarenlang dominant was maar altijd populair en boven elke discussie is het Steve Davis.

Dwalen nu wel heel erg af trouwens....
 

JMD

Well-known member
Ja inderdaad, maar tot voorjaar 2023 is het toch niet echt spannend wat er in de F1 gebeurt... Verstappen wordt in Japan kampioen, RedBull ietsje later.

Ik zou overigens meer voor Hendry gaan, ik was fan van hem, maar dat komt ook omdat ik net te jong ben om Davis in zijn glorietijd meegemaakt te hebben.
 

JMD

Well-known member
Kalender komend seizoen is overigens bekend, gewoon met België (was al bekend) en Monaco... Die laatste gaat er echt no way ooit uit, contract nu al tot en met 2025, qua race stelt het niks voor, maar is wel de kroon van de kalender.

24 races komend seizoen, China komt terug, Imola blijft, Spanje schuift 1 maand op (begin juni), België is eind juli ipv eind augustus (laatste race voor de zomerstop), Zandvoort 1 week naar voren (eerste race na de zomerstop), Qatar komt zoals bekend terug en de eennalaatste race is in Las Vegas, dat voor het eerst in 40 jaar terugkeert. Nu wel met een interessanter circuit, en het wordt een nachtrace, op zaterdagavond daar, dus vroeg op zondagochtend in Europa.

 

JMD

Well-known member
24 races. Een beetje overkill wat mij betreft.
Tsja... Geld...

3 races in de Verenigde Staten zegt het al...

Suzuka, Spa, Monza, Zandvoort, Monaco, Sao Paulo, Montreal, Melbourne, Imola, Silverstone, Mexico, Austin zijn imo echt de echte mooie F1-banen, dan Baku, Spielberg, Barcelona, Budapest, Singapore (vanwege de nachtrace) als B-keus. De rest is bladvulling en wat mij betreft inwisselbaar. Wat ook logisch is, want Jeddah, Bahrein, Qatar, Shanghai, Miami en Abu Dhabi zijn allemaal door Tilke ontworpen. Dat zijn sommige andere circuits uit eerdere rijtjes ook (alhoewel er verdomd weinig in het eerste rijtje staan), maar daar zit dan nog wat speciaals aan.
 

erka

Well-known member
Wat vinden jullie kenners eigenlijk de mooiste race? Ik volg F1 maar half, maar ik zou kiezen voor Spa. Prachtige ligging en altijd spektakel.
 

JMD

Well-known member
Wat vinden jullie kenners eigenlijk de mooiste race? Ik volg F1 maar half, maar ik zou kiezen voor Spa. Prachtige ligging en altijd spektakel.
Spa vanwege de ligging, het oude Hockenheim en Monza vanwege de topsnelheid, Suzuka vanwege de flow, Montreal vanwege de vele inhaalmogelijkheden en Sao Paulo wegens de altijd dreiging van regen in de herfst in Brazilië. En overigens zet ik Monaco ook op dit lijstje, maar dan vooral vanwege de stuurmanskunst van de coureurs die gedurende een kleine 2 uur nodig is.
 
Bovenaan