F1, IndyCar, Nascar Topic

Max

Administrator
Forumleiding
Hamilton is sinds vorig jaar erg onpopulair in Nederland en dat zie je terug op alle races die door Nederlanders worden bezocht, maar verder heeft Hamilton hier toch weinig last van gehad? Misschien dat de opkomst van dat Oranje leger hier ook wel aan bij heeft gedragen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Hamilton is sinds vorig jaar erg onpopulair in Nederland en dat zie je terug op alle races die door Nederlanders worden bezocht, maar verder heeft Hamilton hier toch weinig last van gehad?
Genoeg F1 'fans' die structureel los gingen over zijn dominantie. 'Fraudcedes' enzo.
 

Mommiej

Well-known member
De Vries naar stewards geroepen voor iets onder de Safety Car, waren na paar min alweer buiten en verwacht zelf samen met het team dat er geen tijdstraf komt.
 

JMD

Well-known member
Oei, dat is dan ook wel amateuristisch. Maar goed, die tifosi kunnen beter de organisatie aanvallen dan Verstappen uitfluiten.
Zeker. Maar ja, de organisatie verschijnt niet op het podium... ;)

Overigens, wel mooi hoe Ferrari erbij reed dit weekend (op dat gele vlak op de achterkant van de auto na). Maar de rest, weer echt richting scharlaken rood (zoals het was tot iets van 1997 ofzo), en die letters op de achtervleugel waren echt zeer fraai, de oude belettering van Ferrari.

Overigens denk ik niet dat Leclerc Verstappen zonder die SC had bijgehaald. Maar als er na de SC nog 2 rondes te racen waren geweest ahd ik het nog wel moeten zien, die Ferrari's waren bloedsnel in de kwalificatie.

Nu even een pauze van 3 weken (want op 25-9 stond Rusland gepland), daarna Singapore en Japan.
Er zijn nu nog 6 races te gaan, maximaal zijn er nog 6x26 + 1 x8 (sprintrace Brazilië) = 164 punten te pakken. Verstappen staat er inmiddels 116 voor. Als hij Singapore en Japan wint is hij op Suzuka kampioen. En ja, het kan ook in het gunstigste geval Singapore zijn, maar dan moet hij winnen en zowel Perez als Leclerc als Russell niet ergens vooraan eindigen. Kans klein dus.
 

erka

Well-known member
Fair enough. Ik volg het tafeltennis niet, nooit gedaan ook.

Die versloeg jarenlang alle Chinezen en was desondanks zo populair in China dat hij met alle Chinese staatstrainingen mee mocht doen en door de Chinezen Lao Wa genoemd werd.

Ik weet er trouwens nog wel een paar. Edwin Moses was ook zo iemand. Gary Kasparov ook op zijn hoogtijdagen, voordat hij de politiek inging.
Maar snap wel wat je probeert te zeggen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Die versloeg jarenlang alle Chinezen en was desondanks zo populair in China dat hij met alle Chinese staatstrainingen mee mocht doen en door de Chinezen Lao Wa genoemd werd.

Ik weet er trouwens nog wel een paar. Edwin Moses was ook zo iemand. Gary Kasparov ook op zijn hoogtijdagen, voordat hij de politiek inging.
Maar snap wel wat je probeert te zeggen.
Interessant! Hier is het off-topic, maar ik ben best geïnteresseerd in dat lijstje. En dan met name ook naar de karaktereigenschappen van die voorbeelden. Ben benieuwd of er overeenkomsten zitten tussen de kampioenen die overal geliefd waren.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Die versloeg jarenlang alle Chinezen en was desondanks zo populair in China dat hij met alle Chinese staatstrainingen mee mocht doen en door de Chinezen Lao Wa genoemd werd.

Ik weet er trouwens nog wel een paar. Edwin Moses was ook zo iemand. Gary Kasparov ook op zijn hoogtijdagen, voordat hij de politiek inging.
Maar snap wel wat je probeert te zeggen.

Lao Wai klinkt logischer. Dat gebruiken Chinezen voor (Westerse) buitenlanders. Qua uitspraak klinkt het bijna als lawaai, wat Chinezen over het algemeen dan weer maken. Erg luidruchtig volkje.
 

erka

Well-known member
Interessant! Hier is het off-topic, maar ik ben best geïnteresseerd in dat lijstje. En dan met name ook naar de karaktereigenschappen van die voorbeelden. Ben benieuwd of er overeenkomsten zitten tussen de kampioenen die overal geliefd waren.

Valentino Rossi volgens mij ook, Daley Thompson, Sergey Bubka.
 

JMD

Well-known member
Valentino Rossi volgens mij ook, Daley Thompson, Sergey Bubka.
Navratilova?
Olazabal?
Messi?
En om op die vraag van Jamel dan terug te komen: in mijn optiek allemaal innemende persoonlijkheden, die zowel op als naast de baan hun sport echt promootten. En daarom zet ik Messi wel op dit lijstje en Cristiano Ronaldo niet, terwijl ik persoonlijk meer fan ben van Cristiano Ronaldo dan Messi.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Navratilova?
Olazabal?
Messi?
En om op die vraag van Jamel dan terug te komen: in mijn optiek allemaal innemende persoonlijkheden, die zowel op als naast de baan hun sport echt promootten. En daarom zet ik Messi wel op dit lijstje en Cristiano Ronaldo niet, terwijl ik persoonlijk meer fan ben van Cristiano Ronaldo dan Messi.

Messi/Ronaldo is net zo’n kampenstrijd als Verstappen/Hamilton. Alleen mist het een Brits-nationalistisch element en een racistisch element.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Navratilova?
Olazabal?
Messi?
En om op die vraag van Jamel dan terug te komen: in mijn optiek allemaal innemende persoonlijkheden, die zowel op als naast de baan hun sport echt promootten. En daarom zet ik Messi wel op dit lijstje en Cristiano Ronaldo niet, terwijl ik persoonlijk meer fan ben van Cristiano Ronaldo dan Messi.
Messi was niet bepaald populair bij Real Madrid. En ook in Engeland was altijd veel kritiek, omdat hij het zogenaamd alleen bij Barcelona zou kunnen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

JMD

Well-known member
Messi was niet bepaald populair bij Real Madrid.
Verstappen werd dan dit jaar wel aangemoedigd in het VK, maar dat is omdat Hamilton geen competitieve auto heeft. Als de Merc volgend jaar gewoon meedoet om de titel zal Verstappen er echt niet populair zijn. Zie ook de reactie van de fans daar na de crash in 2021.

Dus dat er fans van de grote concurrent zijn die je niet mogen vind ik persoonlijk geen reden om iemand van zo'n lijst te halen.
 
Bovenaan