F1, IndyCar, Nascar Topic

Bestaat niet meer

Well-known member
Vanuit Italie zou het bericht zijn dat Ferrari een volledige nieuwe motor bij Leclerc erin zal moeten doen (dit betekent zijn 3e en laatste zonder straffen), probleem is alleen dat er al een extra turbo gebruikt is, waarmee die daar nu teveel van nodig heeft gehad en dat zou resulteren in 10 gridplaatsen straf.
 

JMD

Well-known member
Vanuit Italie zou het bericht zijn dat Ferrari een volledige nieuwe motor bij Leclerc erin zal moeten doen (dit betekent zijn 3e en laatste zonder straffen), probleem is alleen dat er al een extra turbo gebruikt is, waarmee die daar nu teveel van nodig heeft gehad en dat zou resulteren in 10 gridplaatsen straf.
Dat zou toch wel erg slecht zijn als je na 8 GP's al aan je tax zit... I.m.o. is die norm van 3 te laag, want geen 1 coureur redt het daarmee blijkt altijd elk seizoen, maar na 8 GP's er al doorheen zijn is echt idioot...

Gelukkig heeft hij 600 punten voorsprong en was het WK al door hem gewonnen, dus krijgen we alsnog de eerste Ferrari-kampioen sinds 2007... :p
 

Max

Administrator
Forumleiding
Lijkt mij idd niet de door Mercedes gewenste verandering. Ze hebben hoogspel gespeeld en het lijkt ze te bijten. Erkenning dat ze de veiligheid van hun coureurs niet serieus hebben genomen.

Wat betreft limieten aan motoren, maar ook strafpunten voor overtredingen moet je toch ook gaan kijken dat je de kalender de laatste jaren flink hebt uitgebreid.
 

JMD

Well-known member
Wat betreft limieten aan motoren, maar ook strafpunten voor overtredingen moet je toch ook gaan kijken dat je de kalender de laatste jaren flink hebt uitgebreid.
Ja inderdaad. En met circuits als Saoedi Arabië erbij met die idioot lange rechte einden wordt natuurlijk ook meer van de motor verlangd dan bv Monaco of Imola...
 

gevegt

Well-known member
Ferrari heeft dus net als andere teams die vernieuwen, last van 'beginners fouten'. Als ze deze redelijk snel kunnen oplossen, worden ze kampioen.
 

Eef de Kip

Well-known member
Als ja, maar dat gaat dus niet gebeuren. RB blijft ook gewoon doorontwikkelen dus die voorsprong zal minstens blijven.
 

gevegt

Well-known member
Als ja, maar dat gaat dus niet gebeuren. RB blijft ook gewoon doorontwikkelen dus die voorsprong zal minstens blijven.
RB heeft ook al het een en ander moeten vervangen.
Qua absolute snelheid ligt Ferrari voor, nu alleen nog de betrouwbaarheid.
Appeltje eitje.
 

Max

Administrator
Forumleiding
RB heeft ook al het een en ander moeten vervangen.
Qua absolute snelheid ligt Ferrari voor, nu alleen nog de betrouwbaarheid.
Appeltje eitje.

Van die stuiter resolutie gaan ze toch ook wel iets meer last hebben dan RB?
 

gevegt

Well-known member
Van die stuiter resolutie gaan ze toch ook wel iets meer last hebben dan RB?
Nog wel, maar nu al veel minder dan de eerste race en de rijders hebben er ook minder last van.
Kortom, dat hebben ze redelijk goed onder controle.
 

gevegt

Well-known member

Bestaat niet meer

Well-known member

Daar een lijst te vinden met wat na Azerbeidzjan al gebruikt is of wordt gebruikt. Onder de tabel staat ook aangegeven hoeveel je mag gebruiken van elk onderdeel. Als Leclerc er dus idd volledig nieuwe moet gebruiken kun je er overal 1 bij tellen.
 

Eef de Kip

Well-known member
Precies wat ze behoren te doen.
Zie mijn eerdere posts als kenner.
Het kan dus verschillende kanten op gaan. Gaan ze puur naar het porpoising effect kijken en meten dan zullen Ferrari en vooral MB de pineut zijn maar je leest hier en daar ook geluiden dat ze gaan meten in hoeverre de bodemplaat wordt aangetast, dat zou weer extra nadelig kunnen zijn voor RB gezien de vonkenregen die je regelmatig ziet bij ze.
De FIA zou dit wel is aan kunnen grijpen om de onderlinge verschillen in de top de nivelleren.

Afwachten maar wat er precies gaat gebeuren.
 

JMD

Well-known member
Ferrari heeft bevestigd dat Leclerc een 10-plaatsen gridstraf gaat nemen om een nieuwe electrical unit in de auto te zetten
 
Bovenaan