F1, IndyCar, Nascar Topic

gevegt

Well-known member
In hoeverre had Verstappen op het moment van insturen kunnen weten dat Hamilton die bocht niet ging houden?
Dat is moeilijk in te schatten.
Als Verstappen meer ruimte had gegeven door verder naar buiten te gaan, was hij op het vuile gedeelte gekomen. Dat doe je niet graag.
Hem voor laten gaan staat bij geen enkele coureur, in deze situatie, in het boekje.

JMD

Well-known member

Dus je tikt je tegenstander eruit (oke, niet expres) waardoor die zwaar crasht, gelukkig zelf geen schade heeft, maar door die crash wel 1 van de 3 motoren die gebruikt mogen worden compleet kapot maakt en die door het budgetplafond ook niet zomaar snel in orde gemaakt kan worden, en dan klaag je met een 10 sec straf over 'zwaar'...

gevegt

Well-known member

Dus je tikt je tegenstander eruit (oke, niet expres) waardoor die zwaar crasht, gelukkig zelf geen schade heeft, maar door die crash wel 1 van de 3 motoren die gebruikt mogen worden compleet kapot maakt en die door het budgetplafond ook niet zomaar snel in orde gemaakt kan worden, en dan klaag je met een 10 sec straf over 'zwaar'...
Had ik ook gedaan als ik Wolff was.

JMD

Well-known member

Hamilton vindt dus zo ongeveer echt dat iedereen maar voor hem aan de kant moet... Knielen voor de grote man.
Ik schat zomaar in dat Hamilton binnenkort ook een keer in de hekken hangt nadat Verstappen hem aantikt.

Max

Administrator
Forumleiding
Hou er wel rekening mee dat al die eilanders elkaar naar de mond praten en vrijwel iedereen daar het eigenlijk Verstappen zijn schuld vindt. Beetje laf dat Hamilton voor de Engelse en de Nederlandse media een verschillend verhaal afsteekt.

PES5

Administrator
Forumleiding

Let vooral op dit stuk:

Zo staat er in het document van de stewards duidelijk bij dat de coureur aan de binnenkant alleen maar rechten heeft als hij de bocht ‘cleanly’ kan halen. Dat was volgens de stewards niet het geval bij de actie van Hamilton op Verstappen. Hij zat dermate ver van de apex en de snelheid lag dermate hoog, dat Hamilton de bocht volgens de wedstrijdleiding niet had kunnen halen. Zoals gezegd heeft het latere liften in gevecht met Leclerc dat onbedoeld bevestigd.

Bovendien vergeet Mercedes te vermelden dat het verstuurde document vooral van toepassing is op bochten met een serieuze remzone. Dan kun je de auto er immers naast zetten en gaan de genoemde theorieën op. Het valt echter te betwijfelen of dat in een bloedsnelle bocht als Copse ook het geval is. De risicofactor ligt dan vele malen hoger en daar dient de aanvallende partij rekening mee te houden.

gevegt

Well-known member
Wat ik mij eigenlijk afvraag is waarom Hamilton bij Leclerc wel de apex nam en bij Verstappen niet.

Max

Administrator
Forumleiding
Hoe meer je ziet, hoe fouter Hamilton zit. Gezien zijn houding en reacties zou je bijna gaan bedenken dat er toch een bewustheid bij zit. Dat zou ik toch eigenlijk vrij misdadig vinden.

@gevegt: Onder andere dat ja.

Maasveld

Well-known member
Hou er wel rekening mee dat al die eilanders elkaar naar de mond praten en vrijwel iedereen daar het eigenlijk Verstappen zijn schuld vindt. Beetje laf dat Hamilton voor de Engelse en de Nederlandse media een verschillend verhaal afsteekt.
Een beetje zoals alle Verstappen-fanboys elkaar naar de mond praten?

gevegt

Well-known member
Hoe meer je ziet, hoe fouter Hamilton zit. Gezien zijn houding en reacties zou je bijna gaan bedenken dat er toch een bewustheid bij zit. Dat zou ik toch eigenlijk vrij misdadig vinden.

@gevegt: Onder andere dat ja.
Zelfs op dat eiland zien ze dat Hamilton onder zware druk staat. Het feit alleen al dat hij voor Silverstone voor het eerst sinds tijden weer in de simulator heeft gezeten zegt genoeg.
Nu gaan we zien hoe Verstappen gaat reageren en kunnen we hopelijk zien dat hij niet zo is als zijn vader was.

Max

Administrator
Forumleiding
Verstappen schijnt te hebben gezegd erboven te staan, dus ik neem aan dat hij niet het voorbeeld van zijn vader volgt.

gevegt

Well-known member
Verstappen schijnt te hebben gezegd erboven te staan, dus ik neem aan dat hij niet het voorbeeld van zijn vader volgt.
Laten we het hopen en dat hij die eilandbewoners helemaal gek gaat maken.
Mocht het echt spannend worden, mag wat mij betreft een tikje a la Senna ook wel.

• Leuk
Waarderingen: Max

Ska P 187

Well-known member
Ik denk dat ze beiden zwaar op en over de limiet zaten. Was gewoon een fout met een flinke bats adrenaline erin. Hammilton zat vloekend in de auto, nadat hij de bocht ervoor zeer agressief (prima hoor) verdedigd/weer ingehaald was door Verstappen.
Is gestraft, doorfietsen allemaal, heb zo'n gevoel dat karma zijn werk hier wel gaat doen.

Bovenaan