In hoeverre had Verstappen op het moment van insturen kunnen weten dat Hamilton die bocht niet ging houden?Klopt helemaal. Maar het ging mij om de redenatie hier van een aantal: 'je moet als koploper maar ruimte maken'...
Waarom zijn kleur weer in de discussie brengen?Knielen zal je.
Dat is moeilijk in te schatten.In hoeverre had Verstappen op het moment van insturen kunnen weten dat Hamilton die bocht niet ging houden?
Welke kleur ?Waarom zijn kleur weer in de discussie brengen?
Had ik ook gedaan als ik Wolff was.Lewis Hamilton: Penalty for collision with Max Verstappen 'harsh', says Mercedes chief
Lewis Hamilton's Mercedes team say the penalty for his collision with Max Verstappen in the British Grand Prix was "harsh".www.bbc.com
Dus je tikt je tegenstander eruit (oke, niet expres) waardoor die zwaar crasht, gelukkig zelf geen schade heeft, maar door die crash wel 1 van de 3 motoren die gebruikt mogen worden compleet kapot maakt en die door het budgetplafond ook niet zomaar snel in orde gemaakt kan worden, en dan klaag je met een 10 sec straf over 'zwaar'...
Zo staat er in het document van de stewards duidelijk bij dat de coureur aan de binnenkant alleen maar rechten heeft als hij de bocht ‘cleanly’ kan halen. Dat was volgens de stewards niet het geval bij de actie van Hamilton op Verstappen. Hij zat dermate ver van de apex en de snelheid lag dermate hoog, dat Hamilton de bocht volgens de wedstrijdleiding niet had kunnen halen. Zoals gezegd heeft het latere liften in gevecht met Leclerc dat onbedoeld bevestigd.
Bovendien vergeet Mercedes te vermelden dat het verstuurde document vooral van toepassing is op bochten met een serieuze remzone. Dan kun je de auto er immers naast zetten en gaan de genoemde theorieën op. Het valt echter te betwijfelen of dat in een bloedsnelle bocht als Copse ook het geval is. De risicofactor ligt dan vele malen hoger en daar dient de aanvallende partij rekening mee te houden.
Een beetje zoals alle Verstappen-fanboys elkaar naar de mond praten?Hou er wel rekening mee dat al die eilanders elkaar naar de mond praten en vrijwel iedereen daar het eigenlijk Verstappen zijn schuld vindt. Beetje laf dat Hamilton voor de Engelse en de Nederlandse media een verschillend verhaal afsteekt.
Zelfs op dat eiland zien ze dat Hamilton onder zware druk staat. Het feit alleen al dat hij voor Silverstone voor het eerst sinds tijden weer in de simulator heeft gezeten zegt genoeg.Hoe meer je ziet, hoe fouter Hamilton zit. Gezien zijn houding en reacties zou je bijna gaan bedenken dat er toch een bewustheid bij zit. Dat zou ik toch eigenlijk vrij misdadig vinden.
@gevegt: Onder andere dat ja.
Laten we het hopen en dat hij die eilandbewoners helemaal gek gaat maken.Verstappen schijnt te hebben gezegd erboven te staan, dus ik neem aan dat hij niet het voorbeeld van zijn vader volgt.