F1, IndyCar, Nascar Topic

Pascallovic

Well-known member
Weer een mooi voorbeeld vandaag dat langer doorrijden niet loont. Wellicht dat de topteams daar eens mee moeten stoppen als ze op kop liggen.

JMD

Well-known member
https://www.youtube.com/watch?v=epdmatdvSzk

Nou, ik ben benieuwd....

COst cap is al eens eerder geprobeerd. Ben benieuwd of het nu wel gaat werken.
En als enige aanpassing aan de structuur van een raceweekend dus het verplaatsen van de persconferentie van do naar vr... Dat gaat dus echt niet veel uitmaken voor de monteurs/chauffeurs enz...

JMD

Well-known member
Hoe gaan ze dat controleren ?
Er komt een 'externe' scheidsrechter die dat gaat doen. Overigens zijn salarissen van coureurs en de 3 duurst betaalde 'werknemers' (zullen denk ik de Toto Wolffs + zijn rechterhanden van de teams zijn) en commerci?le zaken uitgesloten van cost cap. Dus Ferrari/Mercedes/Red Bull kunnen gewoon hun topsalarissen blijven betalen aan hun topcoureurs...

Volgens mij probeerde men zoiets ook een jaar of 10 terug, maar faalde dat gigantisch omdat teams mazen in de wet vonden...

Eef de Kip

Well-known member
Allemaal wassen neuzen. Verder hebben mn Mercedes en Ferrari een gigantisch bedrijf er om heen dus met een beetje creatief boekhouden zal er weinig veranderen.

Ska P 187

Well-known member
Hoppa! Deze keer moet ie m winnen. E?n van de mooiste, naar mijn smaak, op de kalender.
Na dat debacle van vorig jaar.

Bovenaan