F1, IndyCar, Nascar Topic

PES5

Administrator
Forumleiding
Terecht. Vettel blind op de baan. Stroll wachtte even en ramde geen mederijder. Wel moest Gasly het grind in, dus goed opgelost dit. Beiden fout. Vettel roekeloos, Stroll erg invoorzichtig.

JMD

Well-known member
Zou Mercedes Bottas de kans geven om Leclerc aan te vallen als de Fin dichtbij komt? Misschien dat hem (met zijn nieuwere banden) het wel lukt om Leclerc te passeren. En als dat niet lukt kan je Leclerc's banden verkloten zodat Hamilton er makkelijker voorbijkan.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Bottas is een prutser. Hij had in deze situatie veel dichterbij Leclerc moeten zitten.

Eef de Kip

Well-known member
Jammer dat Max gelijk een stop moest maken. Verder bijzonder dat hij Perez tot 2 keer aan toe niet voorbij kwam. Ondanks dat hij achteraan moest starten had ik hier toch iets meer van verwacht.

Eef de Kip

Well-known member
Heb het nu een paar keer terug gezien maar moet toch zeggen dat het - net als vorige week - toch een fout is van Max. Hij reed voor de zomerstop een ijzersterke 1e helft van het seizoen maar deze 2 slechte races zijn toch echt hem aan te rekenen.

JMD

Well-known member
Heb het nu een paar keer terug gezien maar moet toch zeggen dat het - net als vorige week - toch een fout is van Max.
Eens.

En zo zonde, want hij hield (een beetje) in naar bocht 1 toe, simpelweg om dit te voorkomen, en wordt dan alsnog verrast.

Eef de Kip

Well-known member
Hij moet gewoon weten dat het een bottleneck is zo'n 1e bocht en dat je eerder moet remmen ipv de snelheid die hij nu had. Ik denk oprecht dat hij 5e had kunnen worden.

SanMark.

Well-known member
Toen Leclerc die chicane niet kon halen en binnendoor ging vond ik eigenlijk wel dat hij zijn positie af moest geven aan Hamilton. Hij gaat van de baan af en heeft er voordeel bij. Dus positie inleveren.

Bovenaan