F1, IndyCar, Nascar Topic

Eef de Kip

Well-known member
Verstappen kan toch ook niet nog meer naar rechts? Niet dat het Kimi's schuld is hoor, gewoon een race incident.
Verder idd weer een poepstart, ook niet voor het eerst.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Verstappen kan toch ook niet nog meer naar rechts? Niet dat het Kimi's schuld is hoor, gewoon een race incident.
Verder idd weer een poepstart, ook niet voor het eerst.

Precies. Om het te voorkomen had Max vol op de rem moeten gaan, maar dat kan ook niet met die auto's vlak achter hem.

PES5

Administrator
Forumleiding
En dat is maar de vraag of dat hem te verwijten valt.

Het kan ook aan de auto liggen. Hele jaar al ruk met de starts. Kon geen kant meer op daarna.

JMD

Well-known member
Mooi voor Leclerc dat hij wint.

Norris verspeelt in de laatste ronde nog een 5e plaats, auto lijkt kapot. Flinke knal in de muur nog van Giovinazzi.

PES5

Administrator
Forumleiding
Bizar! Hij landt precies recht en stapt zo uit. Niet erg slim trouwens om vol over die broodjes te gaan.

Wat een geluk heeft die gast.

JMD

Well-known member
https://www.youtube.com/watch?v=loaEtDrb7xw

De beelden.

Nee, niet slim om vol over die broodjes te gaan, maar welke gek legt die broodjes daar neer? De Parabolica is in dat deel vol gas, als je per ongeluk op die broodjes komt dan word je dus gelanceerd. ALs je niet wil dat men op dat deel rijdt dan moet je dat maar straffen met tijdstraffen ofzo, maar dit is natuurlijk een ridicule oplossing.

JMD

Well-known member
De broodjes zijn inmiddels weg trouwens...

Gelukkig was het kalf niet verdronken, maar dat had zomaar wel gekund.

JMD

Well-known member
Het gaat morgen 100% zeker regenen in Monza, alleen gaat het grootste gedeelte in de ochtend vallen.

In de middag is het deze keer echt rond de 50% kans op regen.

Ik stel voor de GP naar de ochtend te verplaatsen. :p

JMD

Well-known member
Zo, dat noemen wij dus een tactische blunder van zo ongeveer alle teams...

In Q2 ging het al bijna mis, en nu met 10 auto's halen er slechts 2 dus de vlag.
Met 1.45 de garage uitrijden betekent dat je vol door moet crossen, zeker als je dat met zijn tienen doet.

Leclerc dus weer pole

JMD

Well-known member
Ik heb de laatste 6 minuten gezien. Waar was MV ?

Uitgevallen in Q1. Verstappen start sowieso achteraan (was al bekend) vanwege power unit changes, dus wachtte in Q1 heel lang. Toen hij op de baan was, was er code rood (Perez viel stil), bij de herstart van de sessie (met nog iets van 4,5 minuut) was Verstappen er mooi op tijd bij (reed vooraan), maar had toen motorissues. Maakte zijn ronde niet af, reed de pits in en heeft dus geen tijd gereden.

Eef de Kip

Well-known member
Die heeft een gridstraf vanwege een nieuwe motor dus zou Q3 sowieso niet rijden maar hij (het team) wachtte weer tot de laatste snik in Q1 voor een rondje en toen hield de motor weer in waarna hij helemaal geen tijd heeft neergezet.
Ik begrijp dat geforceerde wachten niet, dit kost 'm nu meen ik 2 plaatsen. Gebeurde vorig jaar geloof ik ook al een keer.

Bovenaan