F1, IndyCar, Nascar Topic

JMD

Well-known member
Die heeft een gridstraf vanwege een nieuwe motor dus zou Q3 sowieso niet rijden maar hij (het team) wachtte weer tot de laatste snik in Q1 voor een rondje en toen hield de motor weer in waarna hij helemaal geen tijd heeft neergezet.
Ik begrijp dat geforceerde wachten niet, dit kost 'm nu meen ik 2 plaatsen. Gebeurde vorig jaar geloof ik ook al een keer.

En vorige week ging het ook bijna mis.

Eef de Kip

Well-known member
En Albon waarbij in Q3 hetzelfde gebeurt waardoor die helemaal geen tijd heeft gereden.

Mij beneieuwen wat er nog gaat gebeuren want het is wel under investigation. Je ziet dat Sainz en Hulkenberg de boel wel heel erg ophouden.

JMD

Well-known member
En Albon waarbij in Q3 hetzelfde gebeurt waardoor die helemaal geen tijd heeft gereden.

Mij beneieuwen wat er nog gaat gebeuren want het is wel under investigation. Je ziet dat Sainz en Hulkenberg de boel wel heel erg ophouden.
Albon zat in Q2 volgens mij ook al op het randje.

PES5

Administrator
Forumleiding

Albon miste zijn eerste run natuurlijk door die rode vlag. Al had ik ook twijfels bij andere tijden, waaronder die van Hamilton. Die rode vlag had eerder gekund wat mij betreft.

Leclerc haalde op het laatste stuk nog even Vettel in. Dat ie dat liet gebeuren. Haha.

Hamilton begon meteen na afloop weer te huilen trouwens.

JMD

Well-known member
Hamilton begon meteen na afloop weer te huilen trouwens.
Vertel eens wat nieuws. Rijdt al 6 jaar in by far de beste auto van het veld (zelfs Schumacher had niet zo'n lange periode een auto die verreweg het snelst was) en als het dan niet gaat zoals hij wil (lees: als hij niet minstens 10 seconden voor ligt op de rest van het veld) begint het klagen al. Daardoor ook voor mij absoluut niet te vergelijken met Senna of Schumacher (eerdere grootheden kan ik niet beoordelen, toen was ik nog niet geboren...).

Pascallovic

Well-known member
Vertel eens wat nieuws. Rijdt al 6 jaar in by far de beste auto van het veld (zelfs Schumacher had niet zo'n lange periode een auto die verreweg het snelst was) en als het dan niet gaat zoals hij wil (lees: als hij niet minstens 10 seconden voor ligt op de rest van het veld) begint het klagen al. Daardoor ook voor mij absoluut niet te vergelijken met Senna of Schumacher (eerdere grootheden kan ik niet beoordelen, toen was ik nog niet geboren...).
Hamilton heeft inderdaad niet meerdere keren in de laatste race zijn tegenstander voor de wereldtitel bewust van de baan gereden om de titel te pakken, wat dat betreft inderdaad geen vergelijkingsmateriaal. Schumacher was vooral een rat en voor mij geen grootheid. Los van het feit dat je in het geval van Hamilton iets meer moet hebben laten zien om een absolute grootheid te worden, dan het verslaan van Rosberg, Vettel, Massa en Bottas als grootste concurrenten.

JMD

Well-known member
Dat deed hij 1x in Jerez, is daarvoor ook 'gestraft' (fopstraf, dat wel). Die in Adelaide is niet bewust van de baan rossen, hij ligt nog steeds voor Hill op het moment dat hij de bocht aansnijdt (Hill komt immers tegen zijn sidepod aan), dus was het 'zijn' bocht. (Hill deed in GB1995 en ITA1995 exact zo'n actie bij Schumacher en toen vond iedereen het wel de fout van de Brit...) Hill wilde gewoon te graag, maar had gewoon moeten wachten, want Schumacher moest de pits in door zijn touch? tegen de muur (of had daar zeker problemen mee gekregen).

Overigens was ook Senna een rat, die ramde Prost in 1990 fullspeed van de baan om de wereldtitel op te eisen.

JMD

Well-known member
Vettel verneukt het voor de verandering eens niet 1 maar 2x binnen 5 seconden... Eerst die spin, maar die actie daarna is gewoon dom.
Stroll doet het vervolgens ook niet slim.

JMD

Well-known member
STroll dus blijkbaar niet under investigation voor die actie op Gasly...

Raikkonen under investigation voor de verkeerde banden. Daar heb je toch geen under investigation voor nodig. Het is zo, of het is niet zo. En idd zoals Mol aangeeft het bandenreglement, maar daar gaan we tijdens een race toch niet over nadenken.

Pascallovic

Well-known member
Toch wel straf voor Stroll. Terecht, al zou je daar ook Stop en Go voor horen te geven. Was hetzelfde als Vettel immers en dus net zo gevaarlijk.

Bovenaan