F1, IndyCar, Nascar Topic

JMD

Well-known member
Toen Leclerc die chicane niet kon halen en binnendoor ging vond ik eigenlijk wel dat hij zijn positie af moest geven aan Hamilton. Hij gaat van de baan af en heeft er voordeel bij. Dus positie inleveren.

Dat dacht ik in eerste instantie ook ja, maar toen ik de herhaling zag, zag ik dat Hamilton er op dat moment helemaal niet zo dicht achter zat, niet eens bezig was met een aanval, dus kon ik me voorstellen dat de stewards daar niet moeilijk over deden (i.t.t. bij Albon). Als het nou bij een echte aanval van Hamilton was geweest, dan was het wat anders geweest.

Satyr

Administrator
Forumleiding
Nyck de Vries naar Mercedes!

Hij gaat de Formule E rijden, die klasse met die irritante piepmotoren. Is wel altijd live op Eurosport.

PES5

Administrator
Forumleiding
Nyck de Vries naar Mercedes!

Hij gaat de Formule E rijden, die klasse met die irritante piepmotoren. Is wel altijd live op Eurosport.

Hij was al in dienst bij Mercedes.

Ik denk echter niet dat hij in de komende jaren een plek kan bemachtigen in de F1.

Jammer dat ie de F2 verlaat, maar dit is wel een mooie stap voor hem.

Eef de Kip

Well-known member
Volgens mij is 2 jaar F2 ook een beetje het maximum, langer doet je carri?re ook geen goed. Hij heeft net een beetje pech dat er een goede lichting in de F1 zit en er weinig vrij komt.

Pascallovic

Well-known member
Als ie kampioen wordt en dat zit er dik in natuurlijk moet ie weg. Je mag je titel daar niet verdedigen. Ook is 3 jaar in die klasse ongeveer het maximum dat je mee mag doen. Het is al bijzonder dat hij in zijn 3e jaar mee rijdt.

Satyr

Administrator
Forumleiding
de Vries kan de F1 vergeten, geen sponsors en vooral geen plek. En geen team dat hem steunt, want hij zit momenteel niet bij een F1 team in de opleiding.

PES5

Administrator
Forumleiding
En daarnaast ook niet goed genoeg. Maakt mijns inziens veel te veel fouten. Al zijn er genoeg die in de F1 maar fouten blijven maken.

Eef de Kip

Well-known member
Na alle verhalen dat het nu weer MB en RB zou worden omdat het bij Ferrari alleen maar om de motor ging staat Ferrari gewoon op 1 en 3. Waar die het nu opeens vandaan halen vind ik toch wel apart. Gaan trouwens wel wat geruchten over extra olie die ze gebruiken.

Ska P 187

Well-known member
Ik geloof dat de nieuwe neus van Ferrari werkt, dat belooft nog wat voor de rest van het seizoen.
Ze waren het hele weekend al behoorlijk aan het meedoen, beter als mijn verwachting in ieder geval, dus ik denk niet dat het m alleen in de partymode van de moter zit.

Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Ricciardo is gediskwalificeerd van de kwalificatie, heeft in Q1 te veel 'power' verbruikt van de MGU-K. Hij start nu achteraan het veld of vanuit de pitlane.

Pascallovic

Well-known member
Begrijpelijk.

Vroeg stoppen was dus beter, de vraag is alleen in welke mate de banden van de Ferrari's het op het eind gaan begeven tov die van Hamilton.
Alleen is inhalen hier lastig, dus er even 3 voorbij rijden doe je niet zomaar. Ook niet met verdere banden.

JMD

Well-known member
Alleen is inhalen hier lastig, dus er even 3 voorbij rijden doe je niet zomaar. Ook niet met verdere banden.

Klopt, maar dat zei men ook in Hongarije, daar is ook minstens zo lastig in te halen, toen Hamilton betere banden had en uiteindelijk gewoon 3-4 sec per ronde sneller was, en dan kan je ook hier inhalen.

Bovenaan