F1, IndyCar, Nascar Topic

JMD

Well-known member
10 seconde tijdstraf dus voor de Duitser. Tsja, logisch, maar dit kost Vettel dus niks, want hij lag al laatste.

Huh, hoezo gaat Bottas de pit in? Voor de snelste ronde? Maar dan geeft hij de kans op zege weg.

JMD

Well-known member
Hij moest nog van banden wisselen om aan het reglement te voldoen.

Aha, dank.
Ik kijk 3 dingen tegelijk, dus dat was me niet opgevallen.

Maar dat is dus wel een tactische fout van Mercedes. Nu komt het goed uit, maar als Vettel en Verstappen er gewoon nog bij waren geweest had het hem zo 2 plaatsen kunnen kosten.

SanMark.

Well-known member
Aha, dank.
Ik kijk 3 dingen tegelijk, dus dat was me niet opgevallen.

Maar dat is dus wel een tactische fout van Mercedes. Nu komt het goed uit, maar als Vettel en Verstappen er gewoon nog bij waren geweest had het hem zo 2 plaatsen kunnen kosten.

Dat kwam door die safetycar. Net voor was Bottas naar binnen gegaan.

Ska P 187

Well-known member
Wat een onzin om dan nog een tijdstraf uit te gaan delen. Laat ze het eens lekker op de baan zelf uitzoeken.

JMD

Well-known member
Dat kwam door die safetycar. Net voor was Bottas naar binnen gegaan.

Ja, dat had ik gezien, maar had niet meer helder voor de geest dat hij toen dus niet van kleur gewisseld had.
Maar apart dat hij toen niet van kleur wisselde, want je weet dat je dan altijd nog naar binnen moet, en Hamilton niet.

PES5

Administrator
Forumleiding
Nou, dit was wederom genieten. Dit maakt racen leuk; wiel aan wiel en af en toe toucheren.

Wel erg jammer dat Vettel zo de fout ingaat, want dat kost Max een 2e plek.

PES5

Administrator
Forumleiding
Ja, dat had ik gezien, maar had niet meer helder voor de geest dat hij toen dus niet van kleur gewisseld had.
Maar apart dat hij toen niet van kleur wisselde, want je weet dat je dan altijd nog naar binnen moet, en Hamilton niet.

Hamilton wisselde na Bottas pas.

Max ging ook voor twee stops, maar wisselde tijdens de safety car nog eens naar wit.

Hamilton had geluk met de safety car en Bottas pech. Jouw redenering na afloop klopt dus niet. Hamilton was zonder sc ook voor twee stops gegaan.

JMD

Well-known member
Hamilton wisselde na Bottas pas.
Klopt, dat had ik gezien.
Jouw redenering na afloop klopt dus niet. Hamilton was zonder sc ook voor twee stops gegaan.
Maar doordat Hamilton bij zijn eerste stop wel 'van kleur' wisselde kon hij dus op 1 stop blijven. Bottas was naar dezelfde kleur gegaan bij stop 1 (begreep ik) en moest dus nog een keer stoppen.

PES5

Administrator
Forumleiding
Hamilton wisselde tijdens de sc van kleur.

Bottas wisselde al een stuk eerder en ging naar nog een sst medium, net als alle anderen. Max en Vettel konden ttijdens de SC nog eens wisselen naar hard, maar dat kon Bottas niet, omdat hij dan lang had moeten wachten op Hamilton. Was ie een ronde daarna gegaan, dan had het hem 15 plekken gekost, omdat toen iedereen achter de sc zat.

Leclerc deed dit een ronde te laat en dat kostte hem al meteen plekken.

Bovenaan