F1, IndyCar, Nascar Topic

Ska P 187

Well-known member
Ze mogen meer benzine meenemen, dus het zal wel een plof worden in de laatste tien ronden.

Als ze er op snelheid maar bij zitten en dan bedoel ik bij de Ferrari en Mercedes. Eigenlijk verwacht ik ook wel veel van Renault, zou een leuk jaar moeten worden dus.
 

Ska P 187

Well-known member
Op basis waarvan? Ik vind Vettel een vreselijke vent maar het is na Hamilton wel de beste coureur onder zowat alle onstandigheden.

Vettel werd door Ricardo al naar huis gereden in zijn RB tijdperk. Ik vrees het ergste voor hem, zeker na dat faalhaas gedoe van hem vorig seizoen.
 

gevegt

Well-known member
Reken even uit hoelang het duurt om die fietsers weer op weg te krijgen en hoeveel treinbewegingen er nodig zijn.
 

erka

Well-known member
Dan moeten ze een intercity inzetten die zo lang is dat de locomotief in Zandvoort staat en het andere eind nog in Haarlem is. Mooi stukje lopen dus.
 

JMD

Well-known member
Reken even uit hoelang het duurt om die fietsers weer op weg te krijgen en hoeveel treinbewegingen er nodig zijn.
Dat gaat wel even duren ja. Maar dat is voor een F1-fan vaak geen probleem. In Spa staat men om 20.30 's avonds nog vast op het parkeerterrein... Op Paul Ricard ook. Silverstone is al jaren een berucht probleem.


Assen heeft overigens geen treinstation in de buurt, dus zal alles met de bus moeten. Een gemiddelde dubbeldekstrein heeft rond de 600 plaatsen (staan + zit), als je er 2 koppelt dus 1200. Dat zijn al 24 bussen die dan nodig zijn om 1 trein op te vangen.
 

Maasveld

Well-known member
Dat gaat wel even duren ja. Maar dat is voor een F1-fan vaak geen probleem. In Spa staat men om 20.30 's avonds nog vast op het parkeerterrein... Op Paul Ricard ook. Silverstone is al jaren een berucht probleem.


Assen heeft overigens geen treinstation in de buurt, dus zal alles met de bus moeten. Een gemiddelde dubbeldekstrein heeft rond de 600 plaatsen (staan + zit), als je er 2 koppelt dus 1200. Dat zijn al 24 bussen die dan nodig zijn om 1 trein op te vangen.
In een bus kunnen echt wel meer dan 50 man.
 

Eef de Kip

Well-known member
Maar het is natuurlijk ook onzin te veronderstellen dat er helemaal geen auto's naar Zandvoort kunnen. En je kunt 1 rijstrook voor bussen beschikbaar houden dus dat lijkt me geen probleem.
Of het nou Assen of Zandvoort wordt (als er ?berhaupt al een GP in Nederland komt) verkeersproblemen heb je bij beiden.
 

JMD

Well-known member
Zit je nog laag denk ik, maar goed. Hoeveel treinen kunnen er rijden?

In het geval van dubbeldeksbussen kan je wel hoger ja. Maar daar duurt het in/uitstappen weer ontzettend lang bij. (itt bij treinen)

Treinen kunnen in principe om de 5 minuten, want Haarlem - Zandvoort is dubbelspoors.
Enige nadeel is op dit moment nog de stroomvoorziening, maar die wordt sowieso al aangepast om meer strandtreinen te kunnen laten rijden.
 

Marinos

Well-known member
In het geval van dubbeldeksbussen kan je wel hoger ja. Maar daar duurt het in/uitstappen weer ontzettend lang bij. (itt bij treinen)

Treinen kunnen in principe om de 5 minuten, want Haarlem - Zandvoort is dubbelspoors.
Enige nadeel is op dit moment nog de stroomvoorziening, maar die wordt sowieso al aangepast om meer strandtreinen te kunnen laten rijden.

Je vergeet de staanplaatsen. OV bussen beschikken ook over een heel aantal staanplaatsen.
 

JMD

Well-known member
Je vergeet de staanplaatsen. OV bussen beschikken ook over een heel aantal staanplaatsen.
Klopt, maar dan zijn er weer minder zitplaatsen. OV-bussen zijn overigens praktisch altijd enkeldeks, dus dan blijf je alsnog met die max 75-80 man zitten.
 
Bovenaan