F1, IndyCar, Nascar Topic

JMD

Well-known member
OV:
Zandvoort: trein op loopafstand
Assen: trein te ver lopen, busverbinding stadsbus 2x/u. Zullen wel veel pendelbussen gaan rijden dan. Is wel op te lossen maar niet ideaal.

Auto:
Zandvoort: Enkele duizenden parkeerplaatsen. Via N-wegen bereikbaar. Lijkt mij niet op te lossen op korte termijn.
Assen: 23.000 vaste autoparkeerplaatsen (plus nog eens 25.000 makkelijk te realiseren tijdelijke). Directe, eigen op- en afritten op A28

Heb het al vaker gezegd maakt me echt niks uit. Zandvoort heeft drie grote voordelen: historie, imago en vliegveld/hotels/Amsterdam dichtbij. Al het andere (faciliteiten, capaciteit, procedures, nimbies, financieel) is Assen toch wel beter.

Als de GP op Zandvoort komt moet je gewoon de Zeeweg en Zandvoortselaan afsluiten (alleen toegang voor mensen die in Zandvoort/Bloemendaal wonen) en toeschouwers met het OV laten komen. Daardoor ontstaat tevens meer ruimte voor pendelbussen.
 

JMD

Well-known member
Onzin. Het OV is tijdens evenementen in Assen vele malen beter. Alleen het aantal pendelbussen dat Assen inzet is al onhaalbaar in Amsterdam beach.

Ongetwijfeld ja. Maar met 1 trein kan je (als die dubbeldeks en lang zat is) wel een man of 1500 kwijt. Dat zijn 25 pendelbussen. Dus als Zandvoort zeg 12 treinen per uur laat rijden heb je 300 pendelbussen per uur nodig om diezelfde capaciteit te vervoeren, dat is elke 12 seconde een pendelbus. Onhaalbaar.
 
Laatst bewerkt:

Satyr

Administrator
Forumleiding
DzSIMyGXgAE0dCW.jpg:large


De nieuwe auto van Max
 
Bovenaan