F1, IndyCar, Nascar Topic

noordooster

Well-known member
Johan Derksen had groot gelijk , toen hij nogmaals stelde, dat de Formule 1 niet in Zandvoort maar in Assen verreden moet worden.
Daar hebben ze het in alle opzichten beter voor elkaar dan in Zandvoort.
Mooiere baan, betere infrastructuur en ook financieel beter voor elkaar.

Lammers , die als Formule-1 coureur nooit wat won, probeert Assen nu zwart te maken. Zeer verwerpelijk.
En die huisjesmelker-prins gun ik het ook niet.
Zouden de bazen van de Formule 1 intussen ook vergeten zijn, dat Zandvoort in de laatste jaren dat er wel belangrijke races waren, vaak negatief in het nieuws kwam ?
 

Eef de Kip

Well-known member
Zouden de bazen van de Formule 1 intussen ook vergeten zijn, dat Zandvoort in de laatste jaren dat er wel belangrijke races waren, vaak negatief in het nieuws kwam ?

Ja dat vermoed ik wel want als ze een beslissing nemen obv wat er 30 jaar geleden op een circuit gebeurd is lijkt me dat zakelijk niet al te best. We hebben het over een miljardenindustrie.
 

noordooster

Well-known member
Zandvoort heeft op dit moment 1800 zitplaatsen, Assen heeft er 60.000 en ook nog minimaal 40.000 staanplaatsen.
Hoe zouden ze in Zandvoort ooit break-even kunnen draaien ? Afgezien van de overige nadelen die Zandvoort al heeft.
 

JMD

Well-known member
Zandvoort heeft op dit moment 1800 zitplaatsen, Assen heeft er 60.000 en ook nog minimaal 40.000 staanplaatsen.
Hoe zouden ze in Zandvoort ooit break-even kunnen draaien ? Afgezien van de overige nadelen die Zandvoort al heeft.
In Zandvoort zaten er bij de Jumbo Racedagen ook gewoon 100.000 man hoor. Je feiten kloppen dus (weer) niet.

En ja, met de auto sta je snel vast, maar ook na de TT sta je uren in de file. En verder gebeurt dat bv ook na de race op Spa, Hungaroring, Silverstone en Paul Ricard, dus zo vreemd is dat niet en ook gewoon geaccepteerd in de sport/F1-wereld.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Mijn vader heeft afgelopen jaar opgetreden bij de TT in Assen. Toen is hij ook 's ochtends vroeg vertrokken om er in de namiddag te zijn. En dat werd nog krap. Dus waar mensen vandaan halen dat de infrastructuur rondom Assen prima is, begrijp ik ook niet.
 

noordooster

Well-known member
In Zandvoort zaten er bij de Jumbo Racedagen ook gewoon 100.000 man hoor. Je feiten kloppen dus (weer) niet.

Lee van Dam :
,,Nee. Nederland heeft twee circuits en een coureur die wereldberoemd is. We zijn er van overtuigd dat er in 2020 een GP in Nederland wordt verreden. Zandvoort is aan de bak en als het ze niet lukt, kijken ze bij ons. Dat is zeker, al wordt dat door sommigen ontkend.

Er zijn weinig plekken in de wereld die het geld hebben en de mogelijkheid om zoveel mensen te herbergen. Wij kunnen zestigduizend mensen laten zitten en hebben dertig- tot veertigduizend staanplaatsen. Onze conculega?s uit Zandvoort hebben die ruimte niet en kunnen het daardoor ook niet break-even krijgen.

Over veertien maanden moet de GP in Nederland worden verreden. In die tijd moet er nog veel geregeld worden. Zandvoort heeft momenteel 1800 zitplaatsen. Ik zie niet hoe je dat binnen een jaar gereed krijgt tot zestigduizend plekken.??
 

Max

Administrator
Forumleiding
Mijn vader heeft afgelopen jaar opgetreden bij de TT in Assen. Toen is hij ook 's ochtends vroeg vertrokken om er in de namiddag te zijn. En dat werd nog krap. Dus waar mensen vandaan halen dat de infrastructuur rondom Assen prima is, begrijp ik ook niet.

Dat vind ik inderdaad ook bijzonder. De vorige keer heb ik ook eens gekeken naar de OV verbinding en die is ook helemaal niet optimaal.
 

erka

Well-known member
Dat vind ik inderdaad ook bijzonder. De vorige keer heb ik ook eens gekeken naar de OV verbinding en die is ook helemaal niet optimaal.

Die is drama inderdaad, met de auto is wel sterk verbeterd maar uiteraard sta je daar ook wel even stil.
 

JMD

Well-known member
Lee van Dam :
,,Nee. Nederland heeft twee circuits en een coureur die wereldberoemd is. We zijn er van overtuigd dat er in 2020 een GP in Nederland wordt verreden. Zandvoort is aan de bak en als het ze niet lukt, kijken ze bij ons. Dat is zeker, al wordt dat door sommigen ontkend.

Er zijn weinig plekken in de wereld die het geld hebben en de mogelijkheid om zoveel mensen te herbergen. Wij kunnen zestigduizend mensen laten zitten en hebben dertig- tot veertigduizend staanplaatsen. Onze conculega’s uit Zandvoort hebben die ruimte niet en kunnen het daardoor ook niet break-even krijgen.

Over veertien maanden moet de GP in Nederland worden verreden. In die tijd moet er nog veel geregeld worden. Zandvoort heeft momenteel 1800 zitplaatsen. Ik zie niet hoe je dat binnen een jaar gereed krijgt tot zestigduizend plekken.’’

Lee van Dam is promotor van Assen. Dus die liegt alles bij elkaar over Zandvoort.
Want hoe kan Zandvoort elk jaar 100.000 man kwijt bij die Jumbo Race Dagen, laat dat meneer Van Dam maar eens uitleggen.
Tuurlijk gaat hij zeggen dat Assen nog in de race is, hij kan moeilijk wat anders zeggen. Hij wordt ongetwijfeld goed betaald door het circuit. Bijt nooit de hand die je voedt.
 

erka

Well-known member
OV:
Zandvoort: trein op loopafstand
Assen: trein te ver lopen, busverbinding stadsbus 2x/u. Zullen wel veel pendelbussen gaan rijden dan. Is wel op te lossen maar niet ideaal.

Auto:
Zandvoort: Enkele duizenden parkeerplaatsen. Via N-wegen bereikbaar. Lijkt mij niet op te lossen op korte termijn.
Assen: 23.000 vaste autoparkeerplaatsen (plus nog eens 25.000 makkelijk te realiseren tijdelijke). Directe, eigen op- en afritten op A28

Heb het al vaker gezegd maakt me echt niks uit. Zandvoort heeft drie grote voordelen: historie, imago en vliegveld/hotels/Amsterdam dichtbij. Al het andere (faciliteiten, capaciteit, procedures, nimbies, financieel) is Assen toch wel beter.
 

Janssen

Well-known member
F1 Topic

Het enige dat ik echt interessant vind is de aantrekkelijkheid van het circuit zelf. Saaie kutbaantjes zijn er al genoeg.
 
Bovenaan