F1 en andere motorsport

Status
Niet open voor verdere reacties.

gevegt

Well-known member
Die opmerking ging ook meer over de Formule1 in het algemeen, niet vwb Verstappen.

Enige hoop op nog een punt voor Max is dat Kvyat of Sainz een tijdstraf krijgt vanwege die actie.

Dat hoop ik niet. Sainz reed gewoon erg goed en profiteerde er goed van dat die Rus zijn banden had opgerookt.
 

Ivanhoe

Active member
Dat hoop ik niet. Sainz reed gewoon erg goed en profiteerde er goed van dat die Rus zijn banden had opgerookt.

Vraag me af of dat alleen de banden waren, Sainz reed in no time een gat van 4,5 seconden dicht. Max had weer vermogensverlies en moest z'n motor resetten plus hybride systeem opladen, vandaar dat Sainz ineens aan z'n kont zat. Zal me niet verbazen als Kvyat ook wat technische problemen heeft gehad.
 

gevegt

Well-known member
Vraag me af of dat alleen de banden waren, Sainz reed in no time een gat van 4,5 seconden dicht. Max had weer vermogensverlies en moest z'n motor resetten plus hybride systeem opladen, vandaar dat Sainz ineens aan z'n kont zat. Zal me niet verbazen als Kvyat ook wat technische problemen heeft gehad.

Dat zou kunnen, maar Max en Kvyat verloren in de ronde dat ze van het gas moesten om de twee Finnen voorbij te laten meer dan twee seconden. Sainz profiteerde daar optimaal van. Komt bij dat hij veel betere banden had. Dat was op het laatst heel goed te zien in de bochten.
 

Ska P 187

Well-known member
Sainz is gewoon ook een groot talent en heeft toch al wat meer jaartjes ervaring in de racerij. Ik zou het al knap vinden als Verstappen in de eindstand gewoon keurig netjes direct achter Sainz zou eindigen. Ik hoop op meer natuurlijk, maar dat zou een hele redelijke prestatie zijn denk ik.
 

gevegt

Well-known member
Sainz is gewoon ook een groot talent en heeft toch al wat meer jaartjes ervaring in de racerij. Ik zou het al knap vinden als Verstappen in de eindstand gewoon keurig netjes direct achter Sainz zou eindigen. Ik hoop op meer natuurlijk, maar dat zou een hele redelijke prestatie zijn denk ik.

Zo is het. Max is een lichtjaar jonger en als hij vlak achter zijn teammaat eindigt doet hij het gewoon goed. Alles meer is meegenomen, wat wel hard nodig is om volgend jaar weer een stoeltje te krijgen.
 

Ska P 187

Well-known member
Prima leerschool en die auto is beter als waar Jos, op Benneton na, al die jaren mee geraced heeft. Dat was pas echt bagger. Met deze wagens kan je in de punten rijden en dat is al heel wat.
 

Shayman

New member
Een betere renstal zou wel mooier zijn. Die motoren zijn gewoon bagger.
Gewoon lekker blijven zitten want die motor komt wel weer goed en er is superveel vertrouwen bij STR in die jonge jongens. Belangrijk is dat hij zelf zo min mogelijk fouten maakt en daar heb ik hem zelden op kunnen betrappen.

En dan nog, van de andere top 10 rijders is Kvyat de jongste debutant (vlak voor hij 20 werd), als het allemaal zo blijft lopen dan heeft Verstappen al bijna 3 jaar F1 ervaring op datzelfde moment en een nog grotere voorsprong op alle anderen.
 

gevegt

Well-known member
Over de eerste vrijetraining:

Things, however, were not quite as they seemed. The session was all about maintaining tyre and brake temperatures, and the timing of your runs - and Verstappen's fabulous effort of 1m 18.899s was one of several that came late in the session, on a track that improved all the way through the 90 minutes.
 

Shayman

New member
Zelfs een compliment van Mercedes op Twitter, kan er van alles gezegd worden over 1e training, rustig beginnen etc. maar deze heeft ie wel mooi binnen.

verstappen mercedes.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan