Dat laatste zou kunnen. Echter de voorsprong van Mercedes is zo groot dat men nu al roept om veranderingen. Zo wil Eccelstone weer terug naar de normale V10 ( natuurlijk omdat de tv kijker afhaakt omdat het geluid en snelheid erg omlaag is gegaan ).
Ik kan mij trouwens geen talent herinneren die zonder sponsorgeld naar een groot team is gegaan. Laat staan een rijder die qua achterland geen enkele betekenis heeft voor een bedrijf.
Als die Mateschitz stopt heeft Hamilton (weet even niet meer of die dat was) gewoon gelijk gehad toen hij 2 jaar geleden zei dat Red Bull geen echt autoraceteam is. Het gaat daar puur om de promotie van RedBull. Jarenlang rijden ze iedereen om de oren en vinden ze alle kritiek op de overheersing maar onzin (terecht, want zij hadden het toen goed voor elkaar, net als bv Ferrari begin deze eeuw of Mercedes nu), nu ze zelf niet overheersen klagen ze als een klein kind dat het spannender moet worden en dat ze anders stoppen...
Terug naar de v10 zou ik dan wel snappen, het klinkt nog steeds als opgevoerde naaimachines.
Ecclestone kan zelf de fans ook proberen te behouden door wat minder naar zandbakcircuits te gaan (omdat die aan zijn idiote eisen qua geld wil voldoen) en de traditionele circuits wat meer te behouden.
Dit jaar geen Duitsland (N?rburg), over een paar jaar misschien geen Itali? (contract loopt in 2016 af). Eerder sneuvelden al Imola, Frankrijk,...
100x liever dat soort banen dan die inwisselbare Herman Tilke-circuits.