F1 en andere motorsport

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mr. Wrong

New member
Vettel houdt niet in. De motor kan het hoogteverschil niet aan en zakt daardoor in toeren.

Dat zou ook nog kunnen.
Anyway. Wat ik wilde zeggen is dat ik het altijd een verschrikkelijk moeilijke bocht vond om plankgas te houden. Telkens als ik dat probeerde vloog ik er af.
Maar goed, ben ook geen prof. Sterker nog, ik heb niet eens een rijbewijs, alhoewel dat ook weer niks zegt (Max verstappen).
 

Jozsef

New member
Prachtige beelden van Eau Rouge. Fixeren op de kerbs, dat is de sleutel.
Samen met de corkscrew op Laguna Seca de mooiste bocht, al is die laatste nog technischer.
 

JMD

Well-known member
Als je dat filmpje van Eau Rouge bekijkt zie je dat 1994 ontbreekt. In dat jaar lag er een chicane in Eau Rouge. Na de dood van Senna en Ratzenberger was de FIA een beetje paranoia geworden en werden alle snelle bochten/lange rechte stukken voorzien van een chicane (zo kan ik er me er ook nog 1 herinneren van het circuit op Montreal, dat lange stuk vlak voor het start/finishgedeelte (langs de roeibaan) was halverwege voorzien van een chicane).
Gelukkig waren de meeste van die maatregelen een jaar later alweer weg.
 

Ska P 187

Well-known member
Haha Janssen beetje vroeg voor een mid life crisis of niet?
Geintje, gewoon fucking jaloers, nooit verder gekomen als ps motherfucking 2...
 

Janssen

Well-known member
Haha Janssen beetje vroeg voor een mid life crisis of niet?
Geintje, gewoon fucking jaloers, nooit verder gekomen als ps motherfucking 2...

Je moet toch wat als je samenwoont. Het enige dat ik nog mis is een helm zodat ik dat gezeikt van haar niet hoor tijdens het gamen.
 

Bestaat niet meer

Well-known member
Carlos Sainz pakte dit seizoen 9 punten in de Formule 1, maar zijn collega's hebben doorgaans niet veel moeite om de 20-jarige coureur in te halen tijdens de races.

Sainz, bij Toro Rosso ploeggenoot van Max Verstappen, is volgens Bild Zeitung de 'grootste hindernis' uit de Formule 1. De krant zocht uit dat de Spanjaard dit seizoen al 32 keer werd ingehaald en inclusief pitstops 42 meer een positie inleveren. In de top 3 van meest ingehaalde coureurs staan verder Roberto Merhi en oud-wereldkampioen Fernando Alonso.

"Ik ben er niet zeker van of hij op dit record trots zal zijn. Ik haat het normaal gesproken om tijdens een wedstrijd in de achteruitkijkspiegel te moeten kijken", zegt Carlos Sainz Senior, zelf tweevoudig wereldkampioen in de rallysport.

Sainz staat overigens ook in de top 4 van coureurs die de meeste succesvolle inhaalacties laten zien. Hij heeft wel een verklaring voor het gemak waarmee andere rijders hem voorbij gaan. "We zijn in de kwalificaties vaak erg goed, maar in de races ontbreekt het ons power."
Tijdens de afgelopen GP in Hongarije moest Sainz in kansrijke positie de strijd staken. Verstappen reed naar de 4e plek en staat op 22 punten in het wereldkampioenschap. Volgens Sainz werd de 17-jarige Limburger op de Hungaroring voorgetrokken.

(telesport)
 

Fabian

Active member
Dat ligt vooral aan de wagen. Minder aan Sainz. Op rechte stukken ben je sowieso kansloos met deze motor.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Als je meer passeer acties uithaalt, dan zal je ook vaker weer worden ingehaald. Zeker als je formule 1 wagen langzamer is op de lange rechte stukken als de wagens die je inhaalt. Kan verder ook worden verklaard door goede kwalificaties.
 

Mr. Wrong

New member
Als je meer passeer acties uithaalt, dan zal je ook vaker weer worden ingehaald. Zeker als je formule 1 wagen langzamer is op de lange rechte stukken als de wagens die je inhaalt. Kan verder ook worden verklaard door goede kwalificaties.

Ben ik net helemaal met je eens. Kijk bv naar Hamilton. Dit was zeker niet de eerste keer dat ie weer eens vanuit de achterhoede zo'n beetje iedereen ging inhalen. Terwijl hij zelf veel minder wordt ingehaald.
Voor hem geldt dus eerder het tegenovergestelde. Als je door iedereen wordt ingehaald (bij de start), zal je meer passeer acties uithalen.
 
Laatst bewerkt:

Shayman

New member
Ja is ook niet lastig om in te halen met het meeste vermogen, de beste acceleratie en de hoogste top. Ingehaald worden gebeurt hem normaal gesproken alleen bij een slechte start.
 

Shayman

New member
Ja is ook niet lastig om in te halen met het meeste vermogen, de beste acceleratie en de hoogste top. Ingehaald worden gebeurt hem normaal gesproken alleen bij een slechte start.
 

Jozsef

New member
Ondertussen..... Bij Max thuis:

display
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan