F1 en andere motorsport

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eef de Kip

Well-known member
nieuw chassis voor RB dit weekend. Indianenverhalen gaan alweer in de rondte dat het 1,5 tot 2 seconden tijdswinst oplevert tov het oude chassis. Lijkt me erg overdreven en dan nog blijft de motor de achilleshiel.
Verschil met Ferrari en MB zal denk ik wel minder groot zijn dan in Rusland, dat was daar wel onthutsend groot.
 

Ivanhoe

Active member
Nieuw chassis lijkt een indianenverhaal te zijn, de wereld in gestuurd door een trol op een verstappen forum. Als er echt een nieuw chassis zou zijn, moet deze weer door de FIA crashtest heen. Ook van de kant van Red Bull is al tegengesproken dat er een nieuw chassis zou komen. Wel veel aerodynamische upgrades, maar wel op hetzelfde chassis naar alle waarschijnlijkheid, dus geen RB14.

https://nl.motorsport.com/f1/news/red-bull-ontkent-naamsverandering-f1-auto-rb13-903613/
 
Laatst bewerkt:

Eef de Kip

Well-known member
Dus toch. Punt was wel dat die troll het vorig jaar als eerste wist te melden dat Max naar RB zou gaan. Vandaar dat er een sprankje hoop was dat eea waar zou zijn.
Hoe dan ook, anderhalf tot 2 seconden tijdswinst geloofde ik sowieso niet dus het zal wel. Ik hoop dat ze een paar tienden kunnen pakken. Verschil zal in Spanje sowieso niet zo groot zijn als in Rusland.
In Bahrein vond ik dat hij er tot hij uitviel dicht bij zat.
 

Ivanhoe

Active member
Vanuit wat meer serieuzere bronnen werd gemeld dat upgrade op de simulator zo'n seconde sneller zou zijn. Hoe dat op de baan uitpakt is natuurlijk afwachten, zeker omdat Red Bull correllatieproblemen had tussen windtunnel, CFD (soort computergestuurde stromingsberekeningen geloof ik) en de baan zelf. Bovendien komen alle teams traditiegetrouw met grote upgrades bij de start van het Europese seizoen. Denk wel dat Red Bull de grootste stappen kan zetten, maar het blijft afwachten, benieuwd naar vrijdag.
 

Ivanhoe

Active member
Mercedes is dus wel echt met een B-spec (inclusief FIA-crashtest) gekomen en krijgen ook een upgrade op de motor dit weekend. Ook Ferrari behoorlijk wat aerodynamische aanpassingen.
 

Eef de Kip

Well-known member
Zul je zien dat RB maar liefst 3 tienden sneller is tov het oude chassis. Max dus 5e dit jaar, spannend.

Nou ja, vandaag maar even afwachten.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Nu Mercedes en Ferrari zijn uitgelopen wordt het wel spannend of ze Max wel of niet op een rondje gaan zetten.
 

Janssen

Well-known member
Zul je zien dat RB maar liefst 3 tienden sneller is tov het oude chassis. Max dus 5e dit jaar, spannend.

Nou ja, vandaag maar even afwachten.

Op zich geen ramp om 5e te worden, je moet ook niet te snel te veel verwachten, maar het is vooral de manier waarop allemaal.
 

Ska P 187

Well-known member
Het enige gevecht dat hij normaal gesproken heeft is met zijn teamgenoot.
Te klein voor het laken, te groot voor het servette.
 
Laatst bewerkt:

Janssen

Well-known member
Het enige gevecht dat hij normaal gesproken heeft is met zijn teamgenoot.
Te klein voor het laken, te groot voor het servette.

De auto ja, Max als coureur niet. De enigen die ik beter inschat zijn Hamilton, Vettel en wellicht Alonso. Al de rest kan hij makkelijk hebben in een vergelijkbare auto.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Max heeft drie kwartier diep in de eerste vrije training nog steeds geen tijd gezet. Belooft ook weer veel goeds. Ricciardo voorlopig 'gewoon' weer op anderhalve seconde van Mercedes.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Oh, Max z'n eerste snelle ronde ziet er dan wel weer aardig uit. Bijna een seconde sneller dan Mercedes, al is het weliswaar op de medium.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan