F1 en andere motorsport

Status
Niet open voor verdere reacties.

Max

Administrator
Forumleiding
GP van Nederland, GP Noordzee en GP zuiderzee .

Dat kan prima. Zet je ze ook nog achter elkaar of in het begin van het seizoen of aan het einde van het seizoen. Dat scheelt reiskosten en de kans op een regenrace is zeer groot.

Klinkt inderdaad goed.
 

Ivanhoe

Active member
Ik vind het eigenlijk maar een suf circuit, niet?

Qua afstand ben ik sneller in Spa dus voor mij hoeft het niet per se. Al is een Nederlandse GP an sich wel cool natuurlijk.
Sinds de grote aanpassingen in 2006 en het verwijderen van de Noordlus is de ziel van dit eens zo mooie (en ruim 7 km lange circuit) verdwenen en is het helaas een beetje een Mickey Mouse baan geworden.
 

JMD

Well-known member
Is het te doen cq wat en hoeveel is er nodig om het mogelijk te maken?

Eigenlijk gewoon kansloos lijkt me. Zelfs al zou er een kant en klaar circuit liggen (of dat nou in Assen, Almere of Zandvoort is), dan moet er zo diep in de buidel getast worden dat dat onhaalbaar is. Zelfs in Duitsland is er komend jaar (en in 2015) geen GP, Frankrijk doet het al sinds 2009 zonder. Beide landen hebben met BMW, Audi, Mercedes, Renault en Peugeot toch automerken met een flinke F1-historie en Duitsland heeft toch ook met Schumacher, Vettel en Rosberg niet de kleinste coureurs (samen goed voor 12 wereldtitels in de afgelopen 23 seizoenen).

Ik meen ergens gelezen te hebben dat je aan Bernie een bedrag in euro's mag overmaken met minimaal 8 nullen als je een GP wilt houden. Wel is de tijd er misschien in die zin nu gunstiger voor omdat India en Zuid KOrea geflopt zijn, Singapore gaat stoppen, net als Maleisi?. Dus de gouden graal die er in het oosten lag is er dan niet echt meer. Misschien dat de Brit dan iets aan die prijs wil doen.
 

Eef de Kip

Well-known member
Is het te doen cq wat en hoeveel is er nodig om het mogelijk te maken?

Zandvoort of Assen?

Zandvoort kun je vergeten. Al heb je daar een circuit dat top of the hill is dan nog heb je een failliete infrastructuur. Ik kan me op geen enkele manier voorstellen hoe ze meer dan 100 duizend man op een normale manier daar krijgen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Kansloos inderdaad. Als er toch met geld wordt gesmeten, dan kun je beter een circuit bij Almere aanleggen. Moeten ze die berg maar even uit hun hoofd zetten.
 

JMD

Well-known member
Zandvoort of Assen?

Zandvoort kun je vergeten. Al heb je daar een circuit dat top of the hill is dan nog heb je een failliete infrastructuur. Ik kan me op geen enkele manier voorstellen hoe ze meer dan 100 duizend man op een normale manier daar krijgen.

Inderdaad. Dan ligt de hele regio Haarlem 4 dagen plat...
En wat denk je van al die hospitality units van de teams, dat moet allemaal ?f over de Zandvoortselaan (en dus dwars door Heemstede) ?f over de Zeeweg (en dus dwars door Haarlem) met truckladingen vol.

Hoe mooi het ook zou zijn qua circuit (want dat is wel degelijk een van de mooiste die er bestaat), qua infrastructuur gaat het hem nooit worden.
 

JMD

Well-known member
Kansloos inderdaad. Als er toch met geld wordt gesmeten, dan kun je beter een circuit bij Almere aanleggen. Moeten ze die berg maar even uit hun hoofd zetten.
Over dat laatste is het de laatste tijd verdomd stil...
 

Ska P 187

Well-known member
Zandvoort of Assen?

Zandvoort kun je vergeten. Al heb je daar een circuit dat top of the hill is dan nog heb je een failliete infrastructuur. Ik kan me op geen enkele manier voorstellen hoe ze meer dan 100 duizend man op een normale manier daar krijgen.

Assen had ik deze keer in gedachte eigenlijk. Zandvoort wordt m niet, misschien is Lelystad nog een optie. Maak iets moois samen met het nog uit te breiden vliegveld en die losse zooi die er al ligt zou ik zeggen
 
Laatst bewerkt:

Ska P 187

Well-known member
Kansloos inderdaad. Als er toch met geld wordt gesmeten, dan kun je beter een circuit bij Almere aanleggen. Moeten ze die berg maar even uit hun hoofd zetten.

Of je gebruikt die berg mede tbv het altijd leuke hoogteverschil.
Lelystad in combinatie met vliegveld lijkt me wel slim ivm geluidsoverlast ed
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Dat Horner helemaal wild is van Max, is natuurlijk al een tijdje bekend. Maar blijft leuk om te lezen
 

Maasveld

Well-known member
Het is nog niet eens zozeer dat Horner het zegt, maar het is nogal logisch dat een gastje van net 19 nog niet is uitgeleerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan