Daar je Barrichello met Rosberg vergelijkt zegt al genoeg. De eerste was een tweede rijder die zich bij die rol had neergelegd, bij Rosberg is dit niet het geval, sterker nog hij had zich een prima uitgangspositie verschaft.
Nee, dat had hij niet. Die voorsprong kwam door de technische problemen (en een enkel foutje) bij Hamilton. En nogmaals: ook Alonso stond in 2012 flink voor op Vettel (o.a. doordat de RedBull dat jaar in het begin niet goed was).
Echter elke keer als het erop aankomt dan choked hij, daar waar een echte kampioen onder druk beter gaat presteren.
Geef even aan wanneer hij gechoket heeft... Vorige week in Budapest, eens. Vandaag is de slechte start door de elektronische problemen. Verder in Oostenrijk remproblemen. In Canada wordt hij door Hamilton naar buiten geduwd in ronde 1, waardoor hij ineens 4e/5e lag ofzo. In Silverstone en Monaco vooral slecht door de regen. In Canada wordt hij door Hamilton naar buiten geduwd in ronde 1, waardoor hij Rosberg is gewoon (net als bv Prost en Hill) geen regenrijder. Dat kan. Zou ik geen choken willen noemen.
Hij wordt die het team op voorhand ook niet als tweede rijder beschouwt en beschikt ook niet over minder materiaal ofzo. Gelul dus.
Dat werd Coulthard en Webber bij McLaren en RedBull ook niet. Toch accepteerde iedereen (zonder het choken te noemen) dat zij minder waren dan resp. Hakkinen en Vettel.
Alleen Ferrari rijdt (reed) altijd duidelijk met een rijdersverdeling. De overige teams hadden op papier altijd een gelijkwaardige verdeling, maar in elk team was steeds duidelijk wie nummer 1 was. En toen dat bij RB even niet zo leek, zorgde Vettel er in Maleisi? wel voor dat dat duidelijk werd voor de wereld.
Ik denk dat het voor een team beter is als er duidelijk een hele goede en een iets mindere coureur is.