Kan een kenner mij uitleggen waarom Ricciardo in de kwalificatie steeds een paar tienden sneller is en Max in de race juist weer een paar tienden per ronde? Ik snap dat namelijk niet.
Een race rijden is wat anders dan een kwalificatierondje. Bij een race gaat het om het managen van banden, motoren, elektrische systemen, geen gekke fouten maken, constant rijden, brandstofmanagement e.d.. Bij een kwalificatieronde gaat het gewoon om 'tanden in het stuur' en gas geven. Andere kwaliteit is dat. Senna was koning van de kwalificatie, haalde maar liefst 65x pole, maar won 'slechts' 41 races. Prost daarentegen trainde 33x als snelste, maar won 51 races.
Qua benzine weet ik het niet (die gegevens werden vorig jaar continu in beeld gebracht, dit jaar niet), maar qua bandenmanagement is Max 1 van de beteren van het veld. (Tezamen met Lewis zou ik zeggen, die hield het 20 ronden vol op ultrasofts vandaag en had op het eind ook de betere banden dan Rosberg, alhoewel dat wel met 'langerhoudbare' banden was)Thanks. Dan zou je dus kunnen zeggen dat Ricciardo sneller is en Max zuiniger?
Hij is natuurlijk al genoeg gestraft eigenlijk, verliest de 1e/2e plaats...laatste geruchten: 10 seconden straf Rosberg (kost hem geen plek) en een reprimande verder niks. Dus eigenlijk geen straf.
Normaal gesproken verbruik je minder brandstof als je zuiniger met je banden omgaat.Qua benzine weet ik het niet (die gegevens werden vorig jaar continu in beeld gebracht, dit jaar niet), maar qua bandenmanagement is Max 1 van de beteren van het veld. (Tezamen met Lewis zou ik zeggen, die hield het 20 ronden vol op ultrasofts vandaag en had op het eind ook de betere banden dan Rosberg, alhoewel dat wel met 'langerhoudbare' banden was)
Nog even over het verschil tussen RIC en Max: het zo ook nog kunnen dat Max met meer downforce reed. Ook dat scheelt aanzienlijk in de slijtage van de banden.
Ja hoor, wat mij betreft wel, qua data waren ze daar bij RB al achter.
Reprimande is een lichtere straf, bij 3 reprimandes krijg je10 plaatsen grid straf bij de eerstvolgende race. Max kreeg vorig jaar 2 penalty points in Monaco. Bij 12 penalty points 1 wedstrijd schorsing.Is zo'n penalty-point hetzelfde als een reprimande? Zijn toch 2 verschillende dingen?? Weet dat Hamilton bij de volgende reprimande het bokje is, die heeft er al een aantal gehad.
Beetje vreemd om 2 van dat soort systemen te hebben.
Hoeveel penaltypoints kreeg Verstappen vorig jaar in Monaco??
Dat kan ja, maar volgens mij was Max in de andere races ook beter in het bandenmanagement dan RIC.
Dat kan, maar 'netjes rijden' hangt van heel veel factoren af, vandaar ik het nog even noemde.
Daarom moest hij van RB ook van TR naar RB want anders had hij volgend seizoen bij Mercedes gereden.
Daarom moest hij van RB ook van TR naar RB want anders had hij volgend seizoen bij Mercedes gereden.
Dat lijkt mij ook sterk.Mwah ik denk niet dat eventuele interesse van andere teams van invloed was.