F1 en andere motorsport

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ivanhoe

Active member
Kunnen leuke vrije trainingen en kwalificatie worden, regenachtige verwachtingen voor vrijdag en zaterdag in Spielberg
 

Ivanhoe

Active member
Vanaf 2017 inderdaad. Zou jammer zijn, toch een van de klassiekers, met hero?sche gevechten tussen Senna en Mansell, Prost en Hill. En natuurlijk de eerste overwinning van Vettel in een Torro Rosso op een nat circuit.
 

Ivanhoe

Active member
Sainz zal het zeker ook kennen vanuit F3, GP3 en Formule Renault 3.5. Maar dit is een circuit wat ze dan beide goed kennen, dat is voor het eerst dit seizoen.
 

gevegt

Well-known member
Sainz zal het zeker ook kennen vanuit F3, GP3 en Formule Renault 3.5. Maar dit is een circuit wat ze dan beide goed kennen, dat is voor het eerst dit seizoen.

Dat is opzich heel interessant als je ervan uitgaat dat het team het ook belangrijk vindt wie de snelste is. Dan kan de kwalificatie wel eens heel bespelend zijn voor volgend seizoen.
 

JMD

Well-known member
Haha, je bent er nu al mee bezig. Bij mij komt het tegenwoordig pas op donderdag.

Hehe, ik begin het weekend van tevoren de weersverwachtingen altijd al op te zoeken (behalve bij circuits in de zandbak, want daar weet je toch wel dat het droog blijft). Jammer genoeg werd het bericht steeds beter (of slechter, het is maar hoe je het bekijkt) voor de zondag. Afgelopen weekend was de verwachting nog dat het het hele weekend zou regenen in Spielberg.
 

gevegt

Well-known member
Hehe, ik begin het weekend van tevoren de weersverwachtingen altijd al op te zoeken (behalve bij circuits in de zandbak, want daar weet je toch wel dat het droog blijft). Jammer genoeg werd het bericht steeds beter (of slechter, het is maar hoe je het bekijkt) voor de zondag. Afgelopen weekend was de verwachting nog dat het het hele weekend zou regenen in Spielberg.

Om eerlijk te zijn had ik verwacht dat je met feiten zou komen wie er meer en beter had gepresseerd van de huidige TR rijders.
 

Ivanhoe

Active member
Dat is opzich heel interessant als je ervan uitgaat dat het team het ook belangrijk vindt wie de snelste is. Dan kan de kwalificatie wel eens heel bespelend zijn voor volgend seizoen.

5-2 voor Sainz, maar de verschillen zijn klein en Sainz heeft ruim 150 single seater kwalificaties meer achter zijn naam dan Verstappen, toch behoorlijk wat meer ervaring dus. Bovendien zijn er natuurlijk veel meer data dan alleen de kwalificatietijd (rempunten, rembalans, etcetera) en ik heb het gevoel dat die bij Max indrukwekkender zijn dan bij Sainz, met name het gevoel op het rempedaal schijnt bij Max fenomenaal te zijn. Ook qua racesnelheid lijkt Max beter te scoren dan Sainz. Dus men zal verder kijken dan alleen de kwalificatieresultaten, maar eigenlijk zit Max daar - gezien zijn ervaring - al heel dicht bij Sainz en een goede kwalificatieronde rijden is te leren en ook gewoon een kwestie van gewoon veel doen.
 

Fabian

Active member
Het draait ook om het afstellen van de auto voor zo'n kwalificatie. Dat gaat gepaard met ervaring. Als hij dat beter onder de knie krijgt, zal hij vanzelf vorderingen maken.
 

Ivanhoe

Active member
Het draait ook om het afstellen van de auto voor zo'n kwalificatie. Dat gaat gepaard met ervaring. Als hij dat beter onder de knie krijgt, zal hij vanzelf vorderingen maken.

Zeker, verder reed Verstappen volgens berichten zijn kwalificatie in Montreal - gezien zijn straffen - in racetrim (ze hebben de kwalificatie gebruikt voor een goede raceafstelling van de auto) dus daar was de auto niet optimaal afgesteld voor kwalificatie en zat hij toch zeer dicht bij Sainz.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan