F1 en andere motorsport

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ivanhoe

Active member
Verschuift de gridstraf nu door na een volgende race?
Tot 2014 schoven die grid penalties inderdaad door naar de volgende race, maar dat hebben ze in 2015 gewijzigd. Als je je grid penalties niet (volledig) kunt incasseren door je kwalificatie, krijg je een extra tijdstraf die je moet nemen bij je eerste pitstop. 5 seconden voor 1-5 gridplaatsen, 10 seconden voor 6-10 gridplaatsen en dat kan oplopen tot 30 seconden. McLaren had daar vorig jaar nogal mee te maken, Button had voor de GP van Mexico 70 plaatsen grid penalty, die heb je niet snel geincasseerd.
 

Ivanhoe

Active member
Complimenten voor Sainz trouwens, echt een nette kwalificatie, de druk stond er behoorlijk op bij hem na de eerste twee GP's. Kijk uit naar het Toro Rosso duel morgen, wel uitkijken bij de eerste bocht.
 

Pieros

Active member
Tot 2014 schoven die grid penalties inderdaad door naar de volgende race, maar dat hebben ze in 2015 gewijzigd. Als je je grid penalties niet (volledig) kunt incasseren door je kwalificatie, krijg je een extra tijdstraf die je moet nemen bij je eerste pitstop. 5 seconden voor 1-5 gridplaatsen, 10 seconden voor 6-10 gridplaatsen en dat kan oplopen tot 30 seconden. McLaren had daar vorig jaar nogal mee te maken, Button had voor de GP van Mexico 70 plaatsen grid penalty, die heb je niet snel geincasseerd.
Duidelijk. Bedankt voor je antwoord.
 

Jozsef

New member
vdMark doet het uitstekend!

Zeker op die (beperkte) machine een godswonder dat ie de Britten kan bijhouden, en zelfs even aan kop reed. Wel het voordeel van de baan natuurlijk, hij rijdt daar al jaren, en komt daar nog langer dankzij z'n pa.
 

Ivanhoe

Active member
Blijft toch opvallend... Tussen de 3e vrije training en kwalificatie zit een kleine 2 uur, lang niet tijd genoeg om zo'n auto uit elkaar te halen, je kan in die 2 uur niet veel grote zaken doen. En dat dan 'ineens' zo'n probleem de kop opsteekt... Gebeurt wel vaker bij diverse coureurs.

Misschien een foutje in de set-up, geen gelijke demping of assymetrie in de linker- en rechter voorvleugelafstelling.
 

JMD

Well-known member
Misschien een foutje in de set-up, geen gelijke demping of assymetrie in de linker- en rechter voorvleugelafstelling.

Maar als je tevreden bent met een setup ga je toch niet meer rommelen?

Aan de andere kant realiseer ik me nu: FP3 was nat, dus heb je sowieso ombouwen natuurlijk...
 

gevegt

Well-known member
Zeker op die (beperkte) machine een godswonder dat ie de Britten kan bijhouden, en zelfs even aan kop reed. Wel het voordeel van de baan natuurlijk, hij rijdt daar al jaren, en komt daar nog langer dankzij z'n pa.
Hoho, die machine komt uit Dalfsen en is gewoon uitstekend. vdMark moet nog leren iets rustiger te zijn.
 

Jozsef

New member
Die Honda is toch al een paar jaar oud? Dat bedoel ik eigenlijk met materi?le achterstand tov de Britten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan