Eurovisie Songfestival (deel 2)

SanMark.

Well-known member
Als er iets racistisch is , is het wel dat hij puur uitgekozen is omdat het een neger is en dat hij daarom daar staat voor Nederland.

Het heeft in ieder geval niets met zijn kwaliteiten te maken.

Volgend jaar zal het wel een transgender zijn die 'ons land vertegenwoordigd' .

Maar dat we nu in dit land een stronk Broccoli godverdomme al racistisch vinden, is toch helemaal te gek voor woorden.

Elke kritiek op Israël of Jood is antisemtisch en we gaan dus nu ook al heen dat elke kritiek op een zwarte als racistisch word afgedaan.

Allemaal een tik van de woke molen gekregen.
 

Joost

Well-known member
Wat is hier racistisch aan ?
Je praat er weer leuk omheen en noemt het nergens direct. Knap hoor, maar de ondertoon in vele van je post, of het nu over politiek of het songfestival gaat is gewoon racistisch en dat lijkt steeds erger te worden. Het mag van mij wel eens afgelopen zijn met die bagger.
 

De Wolf

Well-known member
Birth of a new age heeft een verwijzing naar het slavernijverleden. In die tijd waren de slaven niet vrij hun eigen taal te spreken.
 

Forza AZ

Well-known member
Je praat er weer leuk omheen en noemt het nergens direct. Knap hoor, maar de ondertoon in vele van je post, of het nu over politiek of het songfestival gaat is gewoon racistisch en dat lijkt steeds erger te worden. Het mag van mij wel eens afgelopen zijn met die bagger.
San Mark heeft het toch niet over de inhoud van het lied, maar alleen dat het net klinkt alsof hij broccoli zingt. Hoezo is dat dan racistisch?

Als iemand nu kritiek heeft om alleen z'n huidskleur of het slavernijverleden belachelijk maakt, dan is dat ongepast en/of racistisch. Maar alleen een (al heel vaak gemaakte) grap maken over wat je hoort in de tekst is dat absoluut niet.
 

Joost

Well-known member
San Mark heeft het toch niet over de inhoud van het lied, maar alleen dat het net klinkt alsof hij broccoli zingt. Hoezo is dat dan racistisch?

Als iemand nu kritiek heeft om alleen z'n huidskleur of het slavernijverleden belachelijk maakt, dan is dat ongepast en/of racistisch. Maar alleen een (al heel vaak gemaakte) grap maken over wat je hoort in de tekst is dat absoluut niet.
Zet je oogkleppen eens af.

Er staat overigens dat de zanger een stronk broccoli is. Dat is niet de veel gemaakte grap over de mama appelsap in de tekst.
 

SanMark.

Well-known member
Je praat er weer leuk omheen en noemt het nergens direct. Knap hoor, maar de ondertoon in vele van je post, of het nu over politiek of het songfestival gaat is gewoon racistisch en dat lijkt steeds erger te worden. Het mag van mij wel eens afgelopen zijn met die bagger.
Nee het is de ergernis van het hele woke gebeuren, dat elke 'harde grap' word veroordeelt als racisme.

CRT is de ergste kankersoort die de wereld treft en die nog tientallen jaren gaat doorsluimeren.
 

SanMark.

Well-known member
Zet je oogkleppen eens af.

Er staat overigens dat de zanger een stronk broccoli is. Dat is niet de veel gemaakte grap over de mama appelsap in de tekst.
Omdat het een neger is is het racistisch dat ik hem met een stronk broccoli vergelijk ? Als ik nu gezegd had wanneer moet die aap optreden voor Nederland. Ja dan had je een punt gehad.

Dus elke 'grap' over een anders gekleurde is dus altijd racistisch.
 

Forza AZ

Well-known member
Er staat overigens dat de zanger een stronk broccoli is. Dat is niet de veel gemaakte grap over de mama appelsap in de tekst.
Dan nog. Hoezo is iemand uitmaken voor een "stronk broccoli" racistisch? Wat heeft broccoli te maken met een bepaalde huidskleur.

Een belediging zou je het kunnen noemen ja, maar iemand beledigen is nog geen racisme. Dat is het pas als je iemands huidkleur belachelijk maakt.
 
Bovenaan