Eurovisie Songfestival (deel 2)

Maasveld

Well-known member
Het is de hype. De tekst is natuurlijk beroerd maar het deuntje blijft wel hangen, zeker door de kippengeluiden.

Meda noemen het opvallend, bookmakers een kandidaat en het krijgt gelijk meer aandacht. Commentatoren noemen het dan een favoriet en mensen gaan beter opletten. Vandaar ook dat er veel stemmen naar het baggerlied van Cyprus zijn gegaan.
Bij Isra?l is dat dus niet gebeurd.

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Ik ben de laatste jaren een actief prediker van het feit dat kwaliteit altijd wel komt bovendrijven bij het songfestival. Maar nu vind ik de nummer 1 echt een verschrikking. Ik kan werkelijk niets ontdekken aan dat liedje wat maakt dat het beter was dan de 25 andere inzendingen. Vorig jaar hadden we ??n van de beste songs ooit als winnaar, die van dit jaar gaat wat mij betreft de geschiedenis in als ??n van de slechtste winnaars ooit.
Mwah, 2 jaar geleden won Oekra?ne en dat was echt de slechtste winnaar ooit. Dat lied had zelfs nooit toegelaten mogen worden, laat staan winnen.

Mario

Well-known member
We halen in ieder geval weer finales, met kwalitatief goede inzendingen. De horror jaren met Sieneke en de Toppers liggen gelukkig achter ons. In 2014 hadden we zelfs moeten winnen, maar won ook de hype het van de kwaliteit

JMD

Well-known member
Ik ben ook nog wel benieuwd naar de uitleg van Waylon over zijn wanprestatie.

Waylon noemt het onverdiend dat zijn
act als achttiende is ge?indigd bij het
Songfestival."Dat was niet waar we voor
gingen en ik vind ook dat we die plek
niet verdienen.We wilden een keer iets
anders doen op Eurovisie.Dat is door
een boel mensen begrepen,maar door een
heel groot gedeelte ook nog niet."

De zanger snapt dat Isra?l gewonnen
heeft,maar vindt het toch ook een
beetje jammer."Het zal niets veranderen
aan het Songfestival.Een paar jaar
geleden won een vrouw met een baard,nu
een dame die een kip nadoet."

(Bron:TT)

Mario

Well-known member
Bij de televoting stond Itali? in de top drie, dat was wel een behoorlijk nummer in vergelijk met de gedrochten uit Cyprus en Isra?l. Alleen kregen de Italianen geen punten van de vakjury. Andersom zag je het ook bij Zweden en Oostenrijk...wel veel punten van de vakjury, maar bijna niets in de televoting.

ElSimao

Active member
"Ik ben zo gelukkig", zei Netta nadat ze de prijs had gewonnen. Het nummer Toy gaat over de #metoo-beweging. "Bedankt dat jullie ervoor hebben gekozen om acceptatie en diversiteit te vieren. Ik hou van mijn land."

Nederland moet wat Waylon betreft volgend jaar weer een eigenwijze act sturen naar het Europese liedjesfestijn. 'Blijf je ding doen. Zeker wij zouden tolerantie en diversiteit moeten uitdragen.'

----------------------------------------------------------

Vind het eigenlijk nogal triest dat politiek en het uitdragen van de juiste maatschappelijke standpunten nou zo belangrijk zijn in zoiets als dit. Wel slim van Israel, vrijwel alle vrouwen op het ES zijn slank en wulps, dus als je met een walrus aan komt zetten, wekt dat bij veel mensen het gevoel van de underdog en dus sympathie op. Gekoppeld met het "mooie verhaal" achter het liedje met #metoo enzo en veel zielen krijgen het idee dat ze hier wel op moeten stemmen.

Wel grappig dat de minst aantrekkelijke vrouw op het ES met #metoo aan komt zetten. Ik denk niet dat ongewenste intimiteiten zo'n issue zijn voor haar.

Laatst bewerkt:

ElSimao

Active member
Vreselijk is ze. Dit is zo'n wijf, als je die tegen komt in de kroeg en gewoon een beetje voor je uit staat te staren met een biertje in je hand en je blik per ongeluk die van haar kruist ze dan eerst tegen haar vriendinnen gaat fluisteren en naar je gaat wijzen. En dat ze dan alle vier heel arrogant en vies gaan kijken. En dan komt ze naar de bar, uiteraard drinkt ze zoete witte wijn, en dat ze dan met zo'n kuttoontje zegt "sorry hoor, ik zag je wel kijken, maar ik ben ?cht niet ge?nteresseerd!".

Hahaha, exact dit inderdaad. Met wat geluk haalt ze er nog een beveiliger bij of barst ze in tranen uit.

zwammy

Well-known member
Aha, we zijn racistisch geweest over de act. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik het een zeer aparte act vond dus misschoen had hij ook kunnen nadenken of het wel verstandig was.

JMD

Well-known member
Waarschijnlijk hebben zij niet naar het kippenliedje geluisterd ... wel gezellig hoor volgend jaar het ES in Israel :duim:

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2031794/tientallen-gewonden-bij-protesten-gaza

Ach, het Songfestival was in 1979 en 1999 ook in Isra?l, dan zou het weer 20 jaar later ook geen probleem moeten zijn. In 1979 en 1999 waren de spanningen niet veel minder aldaar.
Overigens won Isra?l in 1979 het Songfestival opnieuw, maar organiseerde het niet het ESF van 1980, omdat de door de EBU geplande datum een Isra?lische herdenkingsdag bleek te zijn. Nederland nam vervolgens de organisatie op zich.

Bovenaan