Europa League 2022-2023

Max

Administrator
Forumleiding
Sevilla is wel bezig aan een waardeloos seizoen met een 17e plaats in LaLiga.

Ajax tegen Union Berlin is in elk geval mooi qua reis. Hopelijk spelen ze in het Olympisch stadion. Anders wordt het nog lastig een kaartje te bemachtigen.

Aha dat biedt wel perspectief. Ik volg het Spaanse voetbal nauwelijks.

Mooie reis idd. Tegen Feyenoord speelde ze in het Olympisch stadion. Ik dacht vanwege hun eigen stadion niet aan de UEFA eisen voldeed. Ik weet niet of dat inmiddels is verholpen.
 

Batigoal

Well-known member
Lijkt mij inderdaad andersom. Hopelijk kan Ajax na de winterstop uit een ander vaatje tappen, want in de huidige vorm zijn alle lotingen moeilijk.
 

Pascallovic

Well-known member
Duurt nog 3 maanden tot de betreffende wedstrijden, dan kan de wereld voor alle ploegen weer heel anders uitzien.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

JMD

Well-known member
Hoezo dan? Union staat 3e en Sevilla 17e.
Jep, maar Union is wel nu bezig aan een dramaserie. Maar goed, we praten idd over 3 maanden verder, wie weet dat Sevilla dan in vorm is en Union niet.

Nog een leuke bijkomstigheid voor Sevilla, zij wonnen hun eerste UEFA Cup in Eindhoven... Was een mooie dag toen, ik zat in het stadion en zat in de middag al in Eindhoven en stond tussen de Sevillasupporters toen de bus aankwam bij het stadion. Was echt fantastisch om mee te maken.
 

JMD

Well-known member
Sporting trekt de Portugese lijn door qua gelukkige lotingen.
Inderdaad... Die gaan dat gat naar Nederland op deze manier echt nog wel dichtmaken...

En ja, het is zwaar voor PSV, maar het had veel erger kunnen zijn, tegen Barcelona en Juve had ik ons 0 kans gegeven
 

Max

Administrator
Forumleiding
Hoezo dan? Union staat 3e en Sevilla 17e.

Toen Feyenoord tegen ze moest vorig jaar stonden ze er ook wel aardig voor. Becker, Thorsby en Baumgartl zijn er basisspelers. Awoniyi die vorig seizoen nog wel een goede indruk maakte is vertrokken. Ik ga niet zeggen dat het een heel slechte ploeg is, maar als Ajax zijnde met CL ambities behoor je daar toch wel van te winnen. Je selectie vertegenwoordigt een marktwaarde van het drievoudige van die van Union Berlin. Ik vraag mij af of er een Union Berlin speler bij Ajax in de basis zou staan.

Sevilla overschat ik inderdaad. Kwalitatief zal dat niet veel van PSV verschillen. Qua marktwaarde ook ongeveer hetzelfde.
 

JMD

Well-known member
Toen Feyenoord tegen ze moest vorig jaar stonden ze er ook wel aardig voor. Becker, Thorsby en Baumgartl zijn er basisspelers. Awoniyi die vorig seizoen nog wel een goede indruk maakte is vertrokken. Ik ga niet zeggen dat het een heel slechte ploeg is, maar als Ajax zijnde met CL ambities behoor je daar toch wel van te winnen. Je selectie vertegenwoordigt een marktwaarde van het drievoudige van die van Union Berlin. Ik vraag mij af of er een Union Berlin speler bij Ajax in de basis zou staan.
Klopt. Ajax is favoriet. Maar als Ajax zo speelt als de afgelopen weken zou iedereen lastig zijn geweest voor ze. Laten we hopen dat AJax tegen die tijd in Europa in ieder geval wel weer in vorm is...
 
Bovenaan