Europa League 2020-2021

JMD

Well-known member
Overigens opvallend hoe vaak PAOK een NL club loot. PSV begin deze eeuw 2x, Ajax de laatste jaren ook 2 of 3x, volgens mij Heerenveen nog eens en AZ ook...
 

JMD

Well-known member
Dinamo en CSKA, de geheime dienst en het leger. Wolfsberger is Karinthië, zal ook wel eng nationalistisch zijn daar.
Naargeestige loting kortom.
3 jaar terug zat ik op een uur rijden van Wolfsberger, toen was dat nog een onbekende club, waren volgens mij net gepromoveerd(???). Ze speelden op een avond thuis dat ik daar dus op vakantie was. Heb nu spijt dat ik toen toch niet ben wezen kijken.
 

De Wolf

Well-known member
Ik had ook liever poule B gehad. Dundalk en Arsenal lijken mij leuker dan Dinamo en CSKA.
 

Forza AZ

Well-known member
Overigens opvallend hoe vaak PAOK een NL club loot. PSV begin deze eeuw 2x, Ajax de laatste jaren ook 2 of 3x, volgens mij Heerenveen nog eens en AZ ook...
Dit is de 9e keer dat PAOK een Nederlandse club loot. 3e keer PSV nu. Ajax ook al 3x, AZ 2x en Heerenveen 1x. En dat allemaal van 2000-nu.
 

Forza AZ

Well-known member
AZ is zeker in de huidige vorm kansloos tegen Napoli en Real Sociedad. Extra zuur is dat AZ nu eens allemaal aantrekkelijke bestemmingen loot, en er dan juist nu geen supporters mee mogen.
 

De Wolf

Well-known member
Feyenoord wist drie jaar geleden in eigen huis te winnen van Napoli. Oke die wedstrijd ging ook nergens meer om.
 

JMD

Well-known member
De programma's voor PSV, AZ en Feyenoord:
PSV begint thuis tegen Granada, dan naar Omonia en PAOK. Vervolgens thuis tegen PAOK, naar Granada en dan thuis tegen Omonia
AZ moet eerst naar Napoli, dan ontvangt het Rijeka. Vervolgens eerst naar Sociedad, dan thuis tegen de Spanjaarden en de Italianen en het eindigt bij Rijeka.
Feyenoord speelt eerst bij Zagreb, dan ontvangt het Wolfsberger en Moskou. Vervolgens naar Moskou, dan thuis tegen Zagreb en het eindigt in Oostenrijk...

PSV en AZ spelen hun 1e, 3e en 6e duel om 18.55, de rest om 21.00. Bij Feyenoord is dat net andersom.
 

Atreides

Well-known member
Weer eens?? Hou op zeg, ben je onze groep met Spurs, Barça en Inter vergeten??

Jeetje, schrijf ik 'altijd'?

Of die met Bayern en Atletico?

Tenzij PSV toen in pot twee zat lijkt me dat geen hele excentrieke loting.


En we nemen het al jaren serieus, zie vorig jaar 6 uit 2, alleen stortte heel PSV daana in, en gingen de resultaten in Europa dus mee.

Persoonlijk voelt dat voor mij heel anders. PSV heeft voor de enorme dominatie die het jarenlang in NL heeft gehad teleurstellend gepresteerd in Europa.

Vorig jaar. In een poule met Lissabon, Rosenborg en Linz moet je zeker na 6 uit twee gewoon overwinteren (zeker na een eerdere uitschakeling tegen Basel voor de CL). 2018/2019 was inderdaad brute pech en een uitstekende campagne, 2017/2018 tegen Osijek een blamage, in 2016/2017 had je eigenlijk gewoon Europees moeten overwinteren met Rostov, in 2014/2015 goed resultaat, in 2013/2014 overwinter je niet tegen drie clubs die samen het budget hebben van PSV. Ik ben niet heel erg onder de indruk.

Onder Advocaat werd idd de EL niet serieus genomen, maar de andere jaren wel gewoon hoor. Onder Rutten haalden we gewoon de kwartfinale en in 2015 waren we de eerste NL ploeg in 9 jaar die overwinterden in de CL.

PSV was vorig jaar wel erg laat om de selectie lekker op pijl te hebben (overigens een valkuil die Ajax ook erg lang heeft gehad). Laat ik de vraag omdraaien, kun jij je voorstellen dat het voelt alsof PSV Europa niet altijd heel belangrijk lijkt te vinden?
 
Laatst bewerkt:

Abubakari

Well-known member
En dan dominonatie verbeteren en het weer fout hebben. 😁

Nooit te beroerd om te helpen:
Het is dominantie, niet dominatie.
 

JMD

Well-known member
Jeetje, schrijf ik 'altijd'?
Nee, maar met 'weer eens' geef je wel aan dat het volgens jou veel vaker voorkomt.

Vorig jaar. In een poule met Lissabon, Rosenborg en Linz moet je zeker na 6 uit twee gewoon overwinteren (zeker na een eerdere uitschakeling tegen Basel voor de CL).
Helemaal mee eens, maar PSV stortte over de hele linie in (won maar iets van 2 duels in 10 ofzo), dus dat heeft niet specifiek met onderpresteren in Europa te maken.

2017/2018 tegen Osijek een blamage, in 2016/2017 had je eigenlijk gewoon Europees moeten overwinteren met Rostov,
2x mee eens.

in 2014/2015 goed restultaat,
Eens, net als in 2015/2016 (overwinteren CL, 2x 0-0 tegen Atletico, uitschakeling na ellenlange penaltyserie)

in 2013/2014 overwinter je niet tegen drie clubs die samen het budget hebben van PSV.
Klopt. Maar kijk ook even naar de serie die we toen draaiden. We wonnen begin oktober toen nipt tegen RKC, de volgende zege was pas vlak voor kerst.

PSV was vorig jaar wel erg laat om de selectie lekker op pijl te hebben (overigens een valkuil die Ajax ook erg lang heeft gehad). Laat ik de vraaag omdraaien, kun jij je voorstellen dat het voelt alsof PSV Europa niet altijd heel belangrijk lijkt te vinden?
Dat PSV onderpresteert in Europa de laatste 8 jaar ben ik helemaal met je eens, dat zal je mij niet horen ontkennen. Maar de opmerking dat PSV onderpresteert omdat het Europa niet belangrijk vindt is onzin. Want het niet overwinteren in 2019 en 2013 komt gewoon omdat PSV in het najaar dramatisch speelde, dat kan je niet toeschrijven aan 'Europa is niet belangrijk'.
De enige keer dat PSV slecht presteerde in Europa en goed in de competitie op dat moment was in het Advocaatjaar, en die gaf ook gewoon aan dat Europa niet telde. In de andere jaren heeft de directie van PSV steeds overwinteren in een Europese competitie als eis gesteld. (in 2012/13 niet omdat PSV in 2013 100 jaar bestond en de directie toen heel graag de titel wilde) Denk niet dat een trainer dan wegkomt met 'het niet belangrijk vinden'
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Advocaat vind ik sowieso erg zuur. Zou me niets verbazen als hij na zondag opstapt.
 

Batigoal

Well-known member
Het zit ook al niet goed met de spelers, die niet zo blij zijn met zijn speelwijze. Maar ja dat konden ze weten. Zodra Advocaat definitief ergens is aangesteld wordt het hommeles.
 

Atreides

Well-known member
Advocaat vind ik sowieso erg zuur. Zou me niets verbazen als hij na zondag opstapt.


Dat zou wel heel bizar zijn. Dickie heeft toch vrij veel ervaren spelers erbij gekregen zonder dat Feyenoord serieus verkocht heeft.

En dan dominonatie verbeteren en het weer fout hebben. 😁

Nooit te beroerd om te helpen:
Het is dominantie, niet dominatie.

Misschien nog even aan je woordenschat werken voordat je anderen de maat neemt:

 
Bovenaan