Europa League 2016-2017

Forza AZ

Well-known member
In principe verliezen we de rechtstreekse CL-plek al in 2018.
De achterstand op plek 12 zal hoogstwaarschijnlijk inderdaad niet meer ingehaald worden dit seizoen.
Er is nog wel een ontsnappingsmogelijkheid voor de kampioen van 2018. Als Nederland wel de 13e plaats vasthoud (wat ook nog lastig wordt met zowel Griekenland als Kroati? vlak achter Nederland), en de winnaars van de CL en EL in 2018 beide zich via de eigen competitie al plaatsen voor de CL-groepsfase, dan mag de kampioen alsnog direct in de CL-groepsfase beginnen in 2018.
 

Forza AZ

Well-known member
Programma 3e voorronde returns:

3 augustus
1800 FC Slovan Liberec(Tsj)-FC Admira Wacker M?dling(Oos) (2-1)
4 augustus
1800 N?mme Kalju FC(Est)-Osmanlıspor(Tur) (0-1)
1800 FC Midtjylland(Den)-Videoton FC(Hon) (1-0)
1800 HJK Helsinki(Fin)-IFK G?teborg(Zwe) (2-1)
1830 FC Spartak Moskva(Rus)-AEK Larnaca FC(Cyp) (1-1)
1830 FC Krasnodar(Rus)-Birkirkara FC(Mal) (3-0)
1830 FC Spartak Trnava(Slw)-FK Austria Wien(Oos) (1-0)
1900 FC Vorskla Poltava(Oek)-NK Lokomotiva Zagreb(Kro) (0-0)
1900 Beitar Jerusalem FC(Isr)-FK Jelgava(Let) (1-1)
1900 AIK Solna(Zwe)-Panathinaikos FC(Gri) (0-1)
1900 Q?b?l? FK(Aze)-LOSC Lille(Fra) (1-1)
1900 FC Arouca(Por)-Heracles Almelo(Ned) (1-1)
1900 FK Mlad? Boleslav(Tsj)-KF Shk?ndija(Mac) (0-2)
1900 Apollon Limassol FC(Cyp)-Grasshopper Club Z?rich(Zwi) (1-2)
1915 S?nderjyskE(Den)-Zagłębie Lubin(Pol) (2-1)
1930 Maccabi Tel-Aviv FC(Isr)-CS Pandurii T?rgu Jiu(Roe) (3-1)
1945 FC Dinamo Minsk(WRu)-FK Vojvodina(Ser) (1-1)
2000 AEK Athens FC(Gri)-AS Saint-?tienne(Fra) (0-0)
2000 PAS Giannina FC(Gri)-AZ Alkmaar(Ned) (0-1)
2015 NK Maribor(Slv)-Aberdeen FC(Sch) (1-1)
2015 Br?ndby IF(Den)-Hertha BSC Berlin(Dui) (0-1)
2015 HNK Rijeka(Kro)-İstanbul Başakşehir(Tur) (0-0)
2015 FC Viitorul Constanţa(Roe)-KAA Gent(Bel) (0-5)
2030 US Sassuolo Calcio(Ita)-FC Luzern(Zwi) (1-1)
2030 HNK Hajduk Split(Kro)-PFC Olexandriya(Oek) (3-0)
2045 Cork City FC(Ier)-KRC Genk(Bel) (0-1)
2045 West Ham United FC(Eng)-NK Dom?ale(Slv) (1-2)
2100 Rio Ave FC(Por)-SK Slavia Praha(Tsj) (0-0)
2105 SK Rapid Wien(Oos)-FC Torpedo Zhodino(WRu) (0-0)
 

Friesland

Well-known member
De laatste paar jaar hebben uitgewezen dat dit niet zo eenvoudig zal zijn. Binnenkort zijn we ook gewoon de vaste plek in het hoofdtoernooi van de CL kwijt.

De resultaten van dit seizoen zijn nog van invloed op de verdeling van de Europese tickets in het Eredivisieseizoen van 2017/18 en dus de Europese toernooien van het seizoen 2018/19. Het is echter nog niet bekend hoe de UEFA de tickets van dat seizoen zal verdelen, daarover wordt later dit seizoen een definitief besluit over genomen. Pas dan weten we hoe de situatie werkelijk is, maar ga er maar niet vanuit, dat het beter wordt.
 

Bonehead

Well-known member
Ik gun het Heracles, maar hoe vaak heeft een Nederlandse club gewonnen in Portugal? AZ ook met de hakken over de sloot ... elk jaar weer hetzelfde liedje.

Mijn bevindingen zijn gebaseerd op hetgeen beide ploegen gisteren lieten zien. Dan is Arouca echt een hele matige ploeg die alle geluk hadden met een van richting veranderd schot.

Het zou me niets verbazen als zowel Heracles als AZ volgende week wordt uitgeschakeld. Toch knap dat Nederlandse clubs in Europa na al die jaren je nog altijd weten teleur te stellen.

Indrukwekkende 5-0 overwinning van AA Gent op de Roemeense nummer 3. Dat zou een Nederlandse club echt nooit presteren.

En dan AZ juist de enige club die meestal wel naar behoren presteert. Het is juist die top 3 die vaak het onderspit delven Europees gezien tegen clubs die lager dan hun staan aangeschreven

Misschien is dat wel het probleem. Heracles heeft 10 kansen nodig om een doelpunt te maken, terwijl Arouca daar schijnbaar geeneens een kans voor nodig heeft. Het overwicht dat we gisteren hebben gezien, dat zal volgende week echt niet zo groot zijn.

Dat overwicht zal misschien nog wel groter zijn. Arouca hoeft in eerste instantie niet te scoren. Arouca heeft de naam dat ze graag willen verdedigen. Alleen zijn ze daar helemaal niet zo goed in bleek gisteren. Wel een uitstekende keeper die de ploeg meerdere malen heeft gered trouwens.
 

U.G.

Well-known member
Ik wist tot een paar dagen terug niet eens dat Heracles en Arouca in een battle verwikkeld waren:D

Nou ja Arouca, het won het afgelopen seizoen wel van Benfica thuis en uit bij Porto, kun je wel behoorlijk mee thuiskomen lijkt me, mijn zegen konden ze iig dus niet meer ontlopen.

Het verschil met nu is wel dat David Simao bij hun vertrokken is, en dat alleen al scheelt een slok op de borrel, en Lucas Lima. Dat waren dan ook de enige twee spelers die ik ken van ze. Er zijn wat onbekende Brazilianen daarvoor teruggehaald.

Ik ga de return nu meepakken ook denk ik, een goeie ouwe Nederland vs. Portugal clash...never a dull moment ;)
 
Laatst bewerkt:

Bonehead

Well-known member
Ik wist tot een paar dagen terug niet eens dat Heracles en Arouca in een battle verwikkeld waren:D

Nou ja Arouca, het won het afgelopen seizoen wel van Benfica thuis en uit bij Porto, kun je wel behoorlijk mee thuiskomen lijkt me, mijn zegen konden ze iig dus niet meer ontlopen.

Het verschil met nu is wel dat David Simao bij hun vertrokken is, en dat alleen al scheelt een slok op de borrel, en Lucas Lima. Dat waren dan ook de enige twee spelers die ik ken van ze. Er zijn wat onbekende Brazilianen daarvoor teruggehaald.

Ik ga de return nu meepakken ook denk ik, een goeie ouwe Nederland vs. Portugal clash...never a dull moment ;)

Ook daar dus een gelijkenis tussen beide clubs. Heracles won afgelopen seizoen thuis van PSV en speelde gelijk tegen Ajax (uit) en Feijenoord (thuis).

Overigens zou ik er niet te veel van verwachten. Het eerste duel was erg mat. Ik volg Arouca natuurlijk niet maar als dat het niveau is wat ze op de mat kunnen leggen dan is dat niet best. Een uitstekende keeper maar gewoon falen van Heracles dat ze slechts ??n keer scoorde. En dan krijg vlak voor de tijd de deksel op je neus door een van richting veranderd schotje.

Hoeveel supporters had Arounca mee Bonehead?

Net wat Joost zei zullen het er hooguit 50 zijn geweest. Een plukje op de hoofdtribune en een mannetje of 30 in het gastenvak.

Ruim 900 Heraclessupporters zullen er donderdag bij zijn. Jan Smit hoopt nog de 1000 te halen maar dat zie ik niet gebeuren.

Morgen al om 7:30 bij het stadion zijn voor de bus/vliegcombi naar Portugal. Dat is wel schieuw vrog.
 

Schaakliefhebber

Well-known member
Slovan Liberec is de eerste ploeg die door is naar de play-offs.
Wonnen in eigen huis met 2-0 van Admira Wacker nadat ze de heenwedstrijd al met 2-1 hadden gewonnen.
 

Jozsef

New member
70% balbezit en weinig tot geen kansen. Bosz heeft zijn speelstijl er nu dus al ingeslepen. Klasse!
 

Maasveld

Well-known member
Heracles-supporters zijn op weg naar het stadion uit angst uit de bus gestapt omdat deze over zeer hachelijke wegen reed.
 

zwammy

Well-known member
Hou toch op. Wat is er eng aan die weg? Rijdt de road to palm beach op Kreta maar eens, dan praat je wel anders.
 

ALenstra

Well-known member
Tja, de eerste keer europacup kan wel eens heftig zijn. Hopen maar dat die fans alsnog in het stadion komen.
 
Bovenaan