Europa League 2015/2016

erka

Well-known member
Ik heb het niet gezien, maar zoals verwacht is Eagles niet kansloos gebleken.
 

Forza AZ

Well-known member
Kansen voor Vitesse wat betreft geplaatste status bij loting voor 3e voorronde?

Van de 7 vetgedrukte clubs clubs moeten er minimaal 2 uitgeschakeld worden:

West Ham United (Eng)-Lusitans (And) 3-0
Sheriff Tiraspol (Mol)-Odds (Noo) 0-3
Vikingur (Far)-Rosenborg (Noo) 0-2
Lahti (Fin)-Elfsborg (Zwe) 2-2
Sillam?e Kalev(Est)-Hajduk Split (Kro) 1-1
Saxan (Mol)-Apollon Limassol (Cyp) 0-2
Dinamo Batumi (Geo)-Omonia Nicosia (Cyp) 1-0

-West Ham, Rosenborg en Apollon zijn al nagenoeg zeker door
-Sheriff is al nagenoeg uitgeschakeld
-Elfsborg en Hajduk Split hebben een goede uitgangspositie om door te gaan
-Omonia heeft een slechte uitgangspositie

Het "lot" van Vitesse lijkt dus af te gaan hangen van Omonia-Dinamo Batumi volgende week donderdag (aanvang 18.00u). Met als vangnet eventueel een verrassing bij Hajduk (19.00u) en/of Elfsborg (18.00u).
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik begrijp dat ze al meer punten hebben gehaald dan FC Utrecht hun laatste keer.
 

delmaestro

Well-known member
Ik heb de hele wedstrijd gekeken gister. Verwachtte er niet veel van, maar werd aangenaam verrast. Go Ahead was gewoon een stukje beter en een stukje feller. Ze begonnen helaas 3 minuten later dan de Hongaren, waardoor ze met 0-1 achterstand zijn gestart. Maar winst was verdiend geweest.

Gewoon eenzelfde prestatie volgende week, en je hebt een kans(je). Klasse Go Ahead!
 

delmaestro

Well-known member
Kansen voor Vitesse wat betreft geplaatste status bij loting voor 3e voorronde?

Van de 7 vetgedrukte clubs clubs moeten er minimaal 2 uitgeschakeld worden:

West Ham United (Eng)-Lusitans (And) 3-0
Sheriff Tiraspol (Mol)-Odds (Noo) 0-3
Vikingur (Far)-Rosenborg (Noo) 0-2
Lahti (Fin)-Elfsborg (Zwe) 2-2
Sillam?e Kalev(Est)-Hajduk Split (Kro) 1-1
Saxan (Mol)-Apollon Limassol (Cyp) 0-2
Dinamo Batumi (Geo)-Omonia Nicosia (Cyp) 1-0

-West Ham, Rosenborg en Apollon zijn al nagenoeg zeker door
-Sheriff is al nagenoeg uitgeschakeld
-Elfsborg en Hajduk Split hebben een goede uitgangspositie om door te gaan
-Omonia heeft een slechte uitgangspositie

Het "lot" van Vitesse lijkt dus af te gaan hangen van Omonia-Dinamo Batumi volgende week donderdag (aanvang 18.00u). Met als vangnet eventueel een verrassing bij Hajduk (19.00u) en/of Elfsborg (18.00u).

Ik heb hier gisteravond ook nog even naar zitten kijken. Het valt me op zich nog mee. Zou toch een opkikkertje zijn voor NL in Europa als we een beetje voordelig uit die 1e voorronde komen doordat de Eagles zich voor voorronde 2 plaatsen, en Vitesse een geplaatste status krijgt...
 

delmaestro

Well-known member
Hoe speelde Randy Wolters?

Wel aardig. Was hun rechtsback een enkele keer de baas. Had ook nog een paar keer een akkefietje, o.a. omdat hij soms een vrije trap verdiende maar niet kreeg. Zit wel een beetje gif in dat ventje.

Op rechtsbuiten speelde Van Overbeek echt heel erg goed. Kwam er met regelmaat voorbij, en had ook nog wel wat aardige voorzetten in huis.
 

Batigoal

Well-known member
Ik had Van Overbeek eerlijk gezegd ook wel bij een Eredivisie-club verwacht komend seizoen of NAC. Dat kan een leuke speler worden.

Verder knappe en onverwachtse prestatie van Go Ahead. Niet dat ze het gaan redden, maar toch mooi meegenomen.
 

Joost

Well-known member
Nou, eigenlijk wel. Op een lucky corner na dan

Daar doe je ze toch tekort mee. De Hongaren hadden de beste kansen weliswaar maar de Eagles waren zeker niet kansloos. Vlak voor de goal is er bijvoorbeeld een goede kopkans en een schot dat gekraakt wordt. Als ze de boel achterin dicht weten te houden in Hongarije is een stuntje zeker mogelijk. Vergeet niet dat Ferencvaros al een stuk verder in de voorbereiding is dan GAE.

Als je ziet wat voor andere duels er gespeeld werden dan heeft GAE wel echt de zwaarst mogelijke loting gehad.
 

Eef de Kip

Well-known member
Probleem is alleen dat Kowet in de return het spel moet gaan maken en die Hongeren er uit komen wanneer ze willen. De praktijk heeft bewezen dat dit soort wedstrijden zelden goed aflopen voor Nederlandse clubs.
 

Mario

Well-known member
Ferencv?ros weet wederom dus niet te winnen van een Nederlandse tegenstander in Europees verband ...
 

Max

Administrator
Forumleiding
Probleem is alleen dat Kowet in de return het spel moet gaan maken en die Hongeren er uit komen wanneer ze willen. De praktijk heeft bewezen dat dit soort wedstrijden zelden goed aflopen voor Nederlandse clubs.

Die Hongaren hoeven ook het publiek niet te vermaken, want er staat nog een verbod op supporters open. Nee, de kaarten zijn niet gunstig geschut. Maar goed, Go Ahead Eagles presteert tot dusver naar behoren. Als ze het de Hongaren ook maar een klein beetje moeilijk maken in Boedapest, dan hebben ze het niet slecht gedaan.
 

Maasveld

Well-known member
Wel aardig. Was hun rechtsback een enkele keer de baas. Had ook nog een paar keer een akkefietje, o.a. omdat hij soms een vrije trap verdiende maar niet kreeg. Zit wel een beetje gif in dat ventje.

Een beetje hetzelfde dus als in het begin bij ons. Ik ben benieuwd of hij het daar wel vol kan houden.
 
Bovenaan