EURO2016, Loting 12 december 18.00

Lord Flash

New member
Het probleem van deze groepsfase is niet zozeer de potjes op zich, maar het feit je met 24 landen om 16 plaatsen in de KO-fase speelt. De enige spanning zit dus straks op de potjes tussen de nummers 3 en 4 van de poules.

Max

Administrator
Forumleiding
Het probleem van deze groepsfase is niet zozeer de potjes op zich, maar het feit je met 24 landen om 16 plaatsen in de KO-fase speelt. De enige spanning zit dus straks op de potjes tussen de nummers 3 en 4 van de poules.

Wel een beetje competitievervalsing dat de laatste poule duels niet op dezelfde dag zijn waardoor de laatste ploegen weten wat ze moeten doen om bij de beste vier nummer drie?n te komen.

JMD

Well-known member
Wel een beetje competitievervalsing dat de laatste poule duels niet op dezelfde dag zijn waardoor de laatste ploegen weten wat ze moeten doen om bij de beste vier nummer drie?n te komen.
Niet helemaal eerlijk ja, maar is altijd al zo geweest, ook in 1986, 1990 en 1984 op de WK's.
Anders moet je 12 duels tegelijk spelen.

Max

Administrator
Forumleiding
Niet helemaal eerlijk ja, maar is altijd al zo geweest, ook in 1986, 1990 en 1984 op de WK's.
Anders moet je 12 duels tegelijk spelen.

Snap ik. Ik ben gezien mijn leeftijd op een later moment ingestapt, dus ik heb die historie niet.

Nee, gewoon op de UEFA-ranglijst. De 16 hoogst geplaatste landen op de UEFA-lijst.

Maar niet erg realistisch. Een Zweden die zat niet bij de twintig ploegen die zich rechtstreeks hebben gekwalificeerd, maar hebben zich alsnog gekwalificeerd via de playoffs. Hetzelfde gaat op voor Oekra?ne. Je zou eerst de twaalf ploegen moeten filteren die zich sowieso hadden geplaatst op basis van de uitslagen in de poule. Vervolgens zijn die laatste vier wat lastig, maar het is dan logischer om er vier uit de overige acht van de twintig rechtstreek geplaatste landen te kiezen. Dan wordt het al onaantrekkelijker.

Marinos

Well-known member
Nee, gewoon op de UEFA-ranglijst. De 16 hoogst geplaatste landen op de UEFA-lijst.
Ja maar daar gaat het dus niet om. Ik lees hier dat het eerste deel van t toernooi geen fuck aan Is, maar dat valt niet aan de UEFA ranking af te lezen.

De wedstrijden met de grootste namen zijn doorgaands niet de meest aantrekkelijke op een toernooi. Wellicht levert Ierland - Armenia straks een fantastische pot op terwijl Itali? - Portugal niet om aan te zien Is.

JMD

Well-known member
Ja maar daar gaat het dus niet om. Ik lees hier dat het eerste deel van t toernooi geen fuck aan Is, maar dat valt niet aan de UEFA ranking af te lezen.

De wedstrijden met de grootste namen zijn doorgaands niet de meest aantrekkelijke op een toernooi. Wellicht levert Ierland - Armenia straks een fantastische pot op terwijl Itali? - Portugal niet om aan te zien Is.

Daar heb je ook gelijk in. Zuid Korea - Algerije was op het vorige WK ook een van de leukste duels inderdaad. Dat zullen er van tevoren weinigen voorspeld hebben.

Ach, het merendeel zal toch wel veel kijken (ik doe dat zeker), een EK of WK blijft leuk, of Nederland nou wel of niet meedoet. In 2002 heb ik ook genoten van het WK.

Max

Administrator
Forumleiding
Ik gooi denk ik mijn koelkast vol met halve liter blikken Guinness, dus dan worden de potten van Ierland sowieso leuk.

Max

Administrator
Forumleiding
Verder zal Eurosport het wel uitzenden. Anders kan je voor een stream kijken op UEFA.com.

JMD

Well-known member
Verder zal Eurosport het wel uitzenden. Anders kan je voor een stream kijken op UEFA.com.

Heb het even opgezocht:
Eurosport niet, BBC niet, Belgi? pas op TV vanaf iets voor zevenen (loting begint om 18.00).

De ZDF zendt het wel uit.

Bovenaan