EURO 2021

Mario

Well-known member
Roemeni? is wel interresant om te volgen, bij kwalificatie komen die bij Nederland in de poule op het EK.

Tobcoach

New member
Op basis van de huidige standen zou de potindeling voor de loting van de groepsfase van het EK als volgt zijn (als ik alles goed heb begrepen):

Pot 1: Oekra?ne, Belgi?, Itali? (A), Spanje (E), Engeland (D), Nederland (C)
Pot 2: Kroati?, Polen, Turkije, Denemarken (B)/Ierland (E)*, Rusland (B), Frankrijk
Pot 3: Duitsland (F), Finland, Oostenrijk, Tsjechi?, Ierland (E)/Denemarken (B)*, Hongarije (F)
Pot 4: Portugal+, Zweden, 4 winnaars van de play-offs

* Denemarken en Ierland staan momenteel op punten gelijk. Dan wordt eerst gekeken naar onderling resultaat, alleen hebben ze nog niet 2x tegen elkaar gespeeld. Vandaar dat ik ze even op deze manier neerzet.
+ Portugal is regerend Europees kampioen, en voorheen was het zo dat je als titelverdediger dan automatisch een plekje in pot 1 had als je je kwalificeerde. Dat is volgens mij nu voor dit speciale EK niet zo.
Vetgedrukte landen hebben zich rechtstreeks geplaatst voor het EK.

De potindeling vindt plaats aan de hand van de behaalde punten in de groep. Voor groepen met 5 landen geldt dat alle resultaten meetellen, voor landen met 6 landen in de groep worden de resultaten tegen de nr. 6 weggestreept. De 6 beste groepswinnaars komen in pot 1, de andere 4 groepswinnaars plus de beste 2 nrs. 2 in pot 2, de 6 daaropvolgende nrs. 2 in pot 3 en de slechtste 2 nrs. 2 komen met de 4 play-off winnaars in pot 4.

Tussen haakjes heb ik de groepen gezet waar de gastlanden in terechtkomen. Mochten Denemarken en Rusland samen in pot 2 terechtkomen, dan zal ??n van de twee een pot hoger of lager worden ingedeeld, aangezien ze gastlanden zijn van groep B. Zelfde geldt voor Duitsland en Hongarije. Mocht de potindeling zo blijven, is de makkelijkste oplossing om Rusland een pot lager en Duitsland een pot hoger te zetten. Mocht Denemarken naar pot 3 verhuizen, dan vermoed ik dat Hongarije naar pot 4 gaat en Portugal naar pot 3. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat ze Frankrijk en Duitsland gaan omwisselen.

Itali? is nu al verzekerd van 3 thuiswedstrijden in Rome. Dat heeft te maken met het feit dat groepspartner Azerbeidzjan zich alleen nog maar via de play-offs kan plaatsen (als ze die mogen spelen, wat zeer onwaarschijnlijk is). De UEFA-regels stellen dan dat het land dat zich direct plaatst, het voordeel van de 3 thuiswedstrijden heeft t.o.v. de groepspartner die via de play-offs zich plaatst. Dat voorrecht gaat ook Engeland hebben, als ze zich in november rechtstreeks plaatsen. Partner Schotland is al uitgeschakeld voor directe plaatsing.

Mocht Roemeni? zich nog rechtstreeks plaatsen en Nederland doet dat ook, dan zal een loting moeten uitwijzen welk van die 2 landen de thuiswedstrijd in de groep krijgt en dus 3 thuiswedstrijden mag spelen.

E.e.a. zou betekenen dat 9 van de 12 gastlanden zich rechtstreeks plaatsen voor het EK. Van de overige 3 is alleen Schotland momenteel zeker van een plek in de play-offs. Roemeni? heeft nog een kans op directe plaatsing, en anders zouden ze ook nog in de play-offs kunnen verzeilen als de eindstanden in de groepen gunstig voor ze uitvallen. De situatie van Azerbeidzjan heb ik hierboven al aangegeven.

Loting voor de play-offs is op 22 november, de loting voor de groepsfase is op 30 november. Dan zijn de play-offs nog niet gespeeld, dus de UEFA houdt nog rekening met wat noodscenario's:

* wanneer twee gastlanden in hetzelfde play-off pad zitten (er kan er dan natuurlijk maar ??n zich kwalificeren), zal dat pad gekoppeld worden met een ander play-off pad om er zo voor te zorgen dat wanneer een gastland die play-offs wint, ze ook in hun eigen groep geplaatst kunnen worden. Als ik goed heb gekeken is het zeer onwaarschijnlijk dat dit noodscenario uit de kast getrokken moet worden
* Ook als een land in de play-offs zit dat niet tegen een ander land mag uitkomen (zowel in de play-offs als op het EK niet), dan zal ook dat play-off pad worden gekoppeld aan een ander play-off pad. De conflicterende ontmoetingen zijn: Armeni? vs Azerbeidzjan (gastland), Gibraltar vs Spanje (gastland), Kosovo vs Bosni? & Herzegovina, Kosovo vs Servi?, en Rusland (gastland) vs Oekra?ne.

Mocht om wat voor reden op 30 november de groepsindeling nog niet 'definitief' gemaakt kunnen worden, zal er op 1 april 2020 (dag na de play-off finales) een aanvullende loting worden verricht.

Laatst bewerkt:

Batigoal

Well-known member
Roemeni? is wel interresant om te volgen, bij kwalificatie komen die bij Nederland in de poule op het EK.

Ik hoop dat ze het redden. Dat belegen Zweden met hun grafvoetbal kennen we nu wel.

Finland is wel weer heel leuk. Pukki!

Tobcoach

New member
Als je naar het resterende programma voor de kwalificatie kijkt, dan kan je al enkele voorzichtige voorspellingen doen:

A: Engeland heeft op 14 november thuis tegen Montenegro aan een gelijkspel genoeg om zich te plaatsen. Mochten ze toch die wedstrijd verliezen, plaatsen ze zich ook als de wedstrijd tussen Tsjechi? en Kosovo niet in een gelijkspel eindigt. De 2e plaats in de groep wordt heel spannend tussen Tsjechi? (Kosovo thuis, Bulgarije uit) en Kosovo (Tsjechi? uit, Engeland thuis). Gebaseerd op het programma geef ik een licht voordeel aan Tsjechi?.

B: Oekra?ne is geplaatst. De 2e plaats gaat tussen Portugal (Litouwen thuis, Luxemburg uit) en Servi? (Luxemburg en Oekra?ne thuis). Ook hier geef ik een licht voordeel aan Portugal o.b.v. programma.

C: "Three-horse race" tussen Nederland (N-Ierland uit, Estland thuis), Duitsland (Wit-Rusland en N-Ierland thuis) en N-Ierland (Nederland thuis, Duitsland uit). Het programma is in het voordeel van Nederland en Duitsland.

D: Ook hier 3 landen die zich nog direct kunnen plaatsen: Ierland (alleen nog Denemarken thuis), Denemarken (Gibraltar thuis, Ierland uit) en Zwitserland (Georgi? thuis, Gibraltar uit). Ik denk dat Zwitserland zich nog wel direct gaat plaatsen, alles gaat dan afhangen van de wedstrijd tussen Ierland en Denemarken op 18 november. Ik geef een licht voordeel aan Denemarken.

E: Hier kunnen zelfs 4 landen zich nog rechtstreeks plaatsen: Kroati? (Slowakije thuis), Hongarije (Wales uit), Slowakije (Kroati? uit, Azerbeidzjan thuis) en Wales (Azerbeidzjan uit, Hongarije thuis). Kroati? heeft 16 november aan een gelijkspel genoeg om zich te plaatsen. Ik zie zomaar Wales zich nog rechtstreeks plaatsen in deze groep.

F: Spanje is geplaatst. De andere plek gaat tussen Zweden (Roemeni? uit, Faer?er thuis), Roemeni? (Zweden thuis, Spanje uit) en heel misschien Noorwegen (Faer?er thuis, Malta uit). Gebaseerd op het programma geef ik Zweden de beste kansen.

G: Polen geplaatst. Oostenrijk (N-Macedoni? thuis, Letland uit) heeft vermoedelijk aan een punt voldoende om de 3 achtervolgers achter zich te houden.

H: Turkije (IJsland thuis, Andorra uit) en Frankrijk (Moldavi? thuis, Albani? uit) liggen op pole position voor directe plaatsing. IJsland (Turkije & Moldavi? uit) heeft een wonder nodig om zich nog direct te plaatsen.

I: Alles beslist: Belgi? en Rusland zijn geplaatst.

J: Itali? is geplaatst. Finland (Liechtenstein thuis, Griekenland uit) heeft vermoedelijk aan een punt genoeg om zich te plaatsen.

Wie gaan er dan de play-offs in?

vanuit NLA: IJsland
vanuit NLB: Bosni? & Herzegovina (groepswinnaar), Slowakije, Ierland, Noord-Ierland
vanuit NLC: Schotland (groepswinnaar), Noorwegen (groepswinnaar), Servi? (groepswinnaar), Bulgarije, Isra?l, Hongarije, Roemeni?
vanuit NLD: Georgi?, Noord-Macedoni?, Kosovo, Wit-Rusland (allen groepswinnaars)

Play-offs voor NLD zijn dan duidelijk: Georgi? - Wit-Rusland en Noord-Macedoni? - Kosovo.

Voor de play-offs van NLC zal dan geloot moeten worden welke van de landen Bulgarije, Isra?l, Hongarije, Roemeni? in hun eigen play-off pad blijven, en welke andere drie landen naar de play-offs van NLA gaan. Daarbij zit er nog een lastigheidje omdat Schotland, Hongarije en Roemeni? alledrie gastlanden voor het EK zijn. Schotland is als groepswinnaar van hun Nations League al zeker van een plek in de NLC play-offs. Omdat de UEFA gastlanden die in de play-offs terechtkomen een zo gelijk mogelijke kans wil geven om de eindronde te halen, kan het zijn dat bij voorbaat ofwel Hongarije, ofwel Roemeni? (of allebei) al richting de play-offs van NLA worden geschoven. Het land dat in de play-offs van NLC mag blijven speelt tegen Schotland, de andere wedstrijd is Noorwegen - Servi?. Als Schotland het enige gastland in deze play-offs is, zal de winnaar op het EK uitkomen in groep D (met Engeland) aangezien Schotland gastland van die groep is. Komen er in deze play-off twee gastlanden uit, dan zal vermoedelijk de koppeling worden gelegd met de play-offs van NLD. Bijvoorbeeld: blijft Hongarije in deze play-off, dan kan de winnaar in groep D (Schotland gastheer) of F (Hongarije gastheer) worden geplaatst. Stel dat Schotland de p/o wint, dan gaan zij naar D en komt de winnaar van p/o NLD in F. Als Hongarije zich plaatst, komt het in F en gaat de winnaar van p/o NLD naar D. Plaatsen zowel Schotland als Hongarije zich niet, dan zal op 1 april een aanvullende loting plaatsvinden om te bepalen welke p/o winnaar in welke groep wordt geplaatst.

NLB: Bosni? & Herzegovina - Noord-Ierland en Slowakije - Ierland. De winnaar van de play-offs van NLB komt op het EK dan uit in groep E (met Spanje), omdat Ierland deel uitmaakt van de play-offs.

NLA: IJsland krijgt daarin gezelschap van 3 landen uit NLC, waarbij het dan ofwel tegen Hongarije, danwel tegen Roemeni? zal spelen. Mocht er ??n gastland in deze play-off terechtkomen, dan staat al vast in welke groep de winnaar terechtkomt: C (Roemeni?) of F (Hongarije). Zitten beide landen in de play-offs van NLA, dan geldt eenzelfde scenario als geschetst voor de NLC. Er zal dan vermoedelijk een koppeling komen met de NLD.

Met een oranje bril op bekeken zou het meest gunstige scenario zijn dat Roemeni? (de partner van Nederland voor groep C) in een play-off terechtkomt met twee gastlanden, omdat dan de koppeling wordt gemaakt met de play-offs van NLD. Mocht dan Roemeni? zich niet plaatsen, maar het andere gastland in die play-off wel, dan komt de winnaar van de play-offs van NLD volgens mij in de groep van Nederland terecht. Bijkomend voordeel van Roemen?? in de play-offs is dat Nederland dan verzekerd is van 3 thuiswedstrijden in de ArenA.

Heerlijk, al dat gespeculeer....

Laatst bewerkt:

Kralinger

Administrator
Forumleiding
* wanneer twee gastlanden in hetzelfde play-off pad zitten (er kan er dan natuurlijk maar ??n zich kwalificeren), zal dat pad gekoppeld worden met een ander play-off pad om er zo voor te zorgen dat wanneer een gastland die play-offs wint, ze ook in hun eigen groep geplaatst kunnen worden. Als ik goed heb gekeken is het zeer onwaarschijnlijk dat dit noodscenario uit de kast getrokken moet worden

Schotland en Roemeni? kunnen bij elkaar komen, dat is niet onwaarschijnlijk.

JMD

Well-known member
Balakov is opgestapt nav de racistische incidenten van afgelopen week.
De hele top van de Bulgaarse voetbalbond is ook opgestapt.

U.G.

Well-known member
Balakov is opgestapt nav de racistische incidenten van afgelopen week.
De hele top van de Bulgaarse voetbalbond is ook opgestapt.

Het zou logischer zijn als ze waren opgestapt vanwege treurig voetbal.

De Daily Express als aanjager van anti-racisme in andermans land, het kan bijna niet hypocrieter en je moet er maar niet intrappen als Balakov zijnde maar eigenlijk zei hij niet veel verkeerds.

Forza AZ

Well-known member
Programma 9e & 10e speelronde:

14 november
1800 Turkije-IJsland
2045 Engeland-Montenegro
2045 Tsjechi?-Kosovo
2045 Portugal-Litouwen
2045 Servi?-Luxemburg
2045 Frankrijk-Moldavi?
2045 Albani?-Andorra
15 november
1800 Noorwegen-F?r?r Eilanden
1800 Finland-Liechtenstein
1800 Armeni?-Griekenland
2045 Zwitserland-Georgi?
2045 Denemarken-Gibraltar
2045 Spanje-Malta
2045 Roemeni?-Zweden
2045 Bosni? Hercegovina-Itali?
16 november
1500 Cyprus-Schotland
1800 Azerbeidzjan-Wales
1800 Sloveni?-Letland
1800 Rusland-Belgi?
1800 San Marino-Kazachstan
2045 Duitsland-Wit Rusland
2045 Noord Ierland-Nederland
2045 Kroati?-Slowakije
2045 Oostenrijk-Noord Macedoni?
2045 Isra?l-Polen

17 november
1500 Servi?-Oekra?ne
1500 Luxemburg-Portugal
1800 Bulgarije-Tsjechi?
1800 Kosovo-Engeland
2045 Albani?-Frankrijk
2045 Moldavi?-IJsland
2045 Andorra-Turkije
18 november
2045 Ierland-Denemarken
2045 Gibraltar-Zwitserland
2045 Spanje-Roemeni?
2045 Zweden-F?r?r Eilanden
2045 Malta-Noorwegen
2045 Itali?-Armeni?
2045 Griekenland-Finland
2045 Liechtenstein-Bosni? Hercegovina
19 november
2045 Nederland-Estland
2045 Duitsland-Noord Ierland
2045 Wales-Hongarije
2045 Slowakije-Azerbeidzjan
2045 Polen-Sloveni?
2045 Noord Macedoni?-Isra?l
2045 Letland-Oostenrijk
2045 Belgi?-Cyprus
2045 Schotland-Kazachstan
2045 San Marino-Rusland

Max

Administrator
Forumleiding
Fuck. Ik heb een etentje gepland op zaterdag. Maar eventjes goed dooreten.

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Tof man! Hopelijk volgt er een verslag van. Veel plezier iig!

Dank je, ik zal zeker wat posten hier, ik ga naar 3 wedstrijden in totaal, inclusief The Oval van Glentoran, een heel oud, maar ook heel historisch, stadion. In Noord-Ierland gaat de Premiership gewoon door tijdens interlandweekenden, wat mij de kans geeft om e.e.a. te combineren.

Ik heb Nederland al uit tegen Engeland, Wales en Schotland (2x) gezien, dus ik wilde wel het rijtje volmaken!

Bovenaan