EURO 2021

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Want? Kan me niet herinneren dat ik de laatste jaren racisme op de schaal zoals gisteren in Sofia in een Engels stadion gezien heb.

Dat ben ik met je eens. Maar het zijn vooral "kranten" als de Daily Mail die nu schande spreken van wat er gisteren gebeurde. De Daily Mail die klaagt over racisme is nogal een "pot verwijt de ketel" verhaal gezien hoe vaak ze zelf met grote koppen komen die immigranten / etnische minderheden demoniseren.
 

Maasveld

Well-known member
Want? Kan me niet herinneren dat ik de laatste jaren racisme op de schaal zoals gisteren in Sofia in een Engels stadion gezien heb.
De Engelse supporters misdragen zich zelf vrijwel elke uitwedstrijd, maar dan hoor je de kranten niet over een schorsing.
 

JMD

Well-known member
De Engelse supporters misdragen zich zelf vrijwel elke uitwedstrijd, maar dan hoor je de kranten niet over een schorsing.

In het stadion gebeurt dat volgens mij bijna niet meer, en van wat er eventueel buiten het stadion gebeurt kan je moeilijk een voetbalbond de schuld geven. Overigens is dat volgens mij echt al veel minder tegenwoordig.

En het ging hier over racisme.
 

Joost

Well-known member
De Engelse supporters misdragen zich zelf vrijwel elke uitwedstrijd, maar dan hoor je de kranten niet over een schorsing.

Volgens mij is juist de Engelse bond daar heel pro-actief in en proberen ze alle problemen te voorkomen.
Voor Tsjechi? v Engeland is zelfs gevraagd om de wedstrijd niet op vrijdagavond te plannen vanwege de grotere kansen op indrinken.
 

ALenstra

Well-known member
Volgens de Bulgaren is er geen racisme-probleem. De Bulgaarse bondscoach zegt zelf geen racistische spreekkoren te hebben gehoord.
 

JMD

Well-known member
Volgens de Bulgaren is er geen racisme-probleem. De Bulgaarse bondscoach zegt zelf geen racistische spreekkoren te hebben gehoord.
Ik wil het gedrag van die man zeker niet goedpraten, maar ik kan me nog enigszins voorstellen dat je als coach zo in het spel opgaat dat het deels aan je voorbij gaat.
Erger vind ik het gedrag van de voorzitter van de bond (zit op de tribune) en ook de Bulgaarse journalisten die Southgate voor leugenaar uitmaakten 'want het viel wel mee'.
 

erka

Well-known member
Bulgaarse voetbalbaas nu toch opgestapt na druk vanuit de regering. Daar houden de UEFA/FIFA ook niet van, politieke bemoeienis.
 

U.G.

Well-known member
En, kunnen ze er wat van?

Zat me vooral te ergeren aan een paar figuren bij Portugal. Vond Oekranie verder verre van bijzonder, maar wel een mooie prestatie van ze.

Gaan wij op het EK anders lekker toch in de poulefase al tegen Oranje. Ook mooi.
 

Pascallovic

Well-known member
Volgens mij is juist de Engelse bond daar heel pro-actief in en proberen ze alle problemen te voorkomen.
Voor Tsjechi? v Engeland is zelfs gevraagd om de wedstrijd niet op vrijdagavond te plannen vanwege de grotere kansen op indrinken.
De UEFA ziet dat anders want die vinden dat de Engelse bond te weinig stewards naar Bulgarije had gestuurd. Die schijnen dus ook een straf te kunnen verwachten voor het sturen van te weinig stewards en het verstoren van het volkslied van Bulgarije (waarschijnlijk een reactie op het verstoren van het volkslied van Engeland door de Bulgaren).

Bulgaarse voetbalbaas nu toch opgestapt na druk vanuit de regering. Daar houden de UEFA/FIFA ook niet van, politieke bemoeienis.
Alsof de Bulgaarse voetbalbaas er wat aan kan doen dat idioten op de tribune racistische uitingen doen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Zat me vooral te ergeren aan een paar figuren bij Portugal. Vond Oekranie verder verre van bijzonder, maar wel een mooie prestatie van ze.

Gaan wij op het EK anders lekker toch in de poulefase al tegen Oranje. Ook mooi.

Erg fijn idd. Maar wellicht dat wij schema technisch dan jullie pas in de finale tegen kunnen komen.
 

Reinoud

Well-known member
Ondertussen heeft Finland hele goede zaken gedaan door in eigen huis van Armeni? te winnen. Hup Suomi!
 

JMD

Well-known member
Itali? al snel op 0-1 in Liechtenstein (nadat even ervoor Liechtenstein een hele grote kans had)
Zwitserland op 1-0 tegen Ierland
 
Bovenaan