EURO 2021

Forza AZ

Well-known member
Virtuele plaatsing voor EK en play-offs na speelronde 2:

eindronde EK
play-offs

Divisie A
1.Zwitserland
Portugal
Nederland

Engeland
5.Belgi?
6.Frankrijk
7.Spanje
8.Itali?

9.Kroati?
10.Polen
11.Duitsland

12.IJsland

Divisie B
1.Bosni? Hercegovina
2.Oekra?ne
3.Denemarken
4.Zweden
5.Rusland

6.Oostenrijk
7.Wales
8.Tsjechi?
9.Slowakije
10.Turkije
11.Ierland
12.Noord Ierland


Divisie C
1.Schotland
2.Noorwegen
3.Servi?
4.Finland

5.Bulgarije
6.Isra?l

7.Hongarije
8.Roemeni?
9.Griekenland
10.Albani?
11.Montenegro
12.Cyprus
13.Estland
14.Sloveni?
15.Litouwen

Divisie D
1.Georgi?
2.Macedoni?
3.Kosovo
4.Wit Rusland

5.Luxemburg
6.Armeni?
7.Azerbeidzjan
8.Kazachstan
9.Moldavi?
10.Gibraltar
11.F?r?r Eilanden
12.Letland
13.Liechtenstein
14.Andorra
15.Malta
16.San Marino

play-off A
Portugal-IJsland
Nederland-Kroati?

play-off B
Bosni? Hercegovina-Tsjechi?
Denemarken-Oostenrijk

play-off C
Schotland-Finland
Noorwegen-Servi?

play-off D
Georgi?-Wit Rusland
Macedoni?-Kosovo
 

U.G.

Well-known member
Ja, en je kunt natuurlijk ook niet in een groepsfase alleen de VAR hanteren in enkele wedstrijden.

Waarom niet ? Bij landen met A en B-status gebruik je thuis en onderling VAR en de rest wens je vooral een prettige wedstrijd toe. Als je toch zo'n middel hebt zet 'm dan in de wedstrijden waar de stakes are high, nu doe je dat dus niet omdat bij Liechtenstein-Moldavi? de VAR niet aan kan.
 

Batigoal

Well-known member
Wat is er zo oneerlijk aan om een VAR bij een deel van de wedstrijden in te zetten? Het is een extra middel om de regels te toetsen, het verandert de regels niet. Ik snap de gedachtegang heus wel om iedereen gelijk te behandelen, maar een toetsing voor buitenspel is met of zonder VAR nog steeds een toetsing voor buitenspel.
 

erka

Well-known member
Wat is er zo oneerlijk aan om een VAR bij een deel van de wedstrijden in te zetten? Het is een extra middel om de regels te toetsen, het verandert de regels niet. Ik snap de gedachtegang heus wel om iedereen gelijk te behandelen, maar een toetsing voor buitenspel is met of zonder VAR nog steeds een toetsing voor buitenspel.

Helemaal mee eens. En Bjorn Kuipers is een betere scheidsrechter dan pak m beet Pol van Boekel en toch vindt niemand dat een probleem bij wedstrijden. Als je het eerlijk wil moet de scheidsrechter ook hetzelfde niveau hebben.
 

Pascallovic

Well-known member
Wat is er zo oneerlijk aan om een VAR bij een deel van de wedstrijden in te zetten? Het is een extra middel om de regels te toetsen, het verandert de regels niet. Ik snap de gedachtegang heus wel om iedereen gelijk te behandelen, maar een toetsing voor buitenspel is met of zonder VAR nog steeds een toetsing voor buitenspel.
Alleen de ene toetsing is de andere toetsing niet. Buitenspel gevallen zijn vaak relatief duidelijk. Of wel of geen buitenspel. De twijfelgevallen die in een grijsgebied vallen zijn niet zo duidelijk en die kunnen dan niet worden teruggekeken. Dan wordt je benadeeld of bevoordeeld als er wel een VAR is. De VAR kan immers zorgen voor totaal andere uitslagen.
 

Tobcoach

New member
Alleen de ene toetsing is de andere toetsing niet. Buitenspel gevallen zijn vaak relatief duidelijk. Of wel of geen buitenspel. De twijfelgevallen die in een grijsgebied vallen zijn niet zo duidelijk en die kunnen dan niet worden teruggekeken. Dan wordt je benadeeld of bevoordeeld als er wel een VAR is. De VAR kan immers zorgen voor totaal andere uitslagen.

De VAR is er volgens mij alleen om ten aanzien van een aantal spelelementen hulp te bieden:

1. doelpunten en of er daar voorafgaand een overtreding begaan is (o.a. buitenspel),
2. beslissingen omtrent strafschoppen,
3. rode kaart beslissingen (alleen bij directe rode kaart, niet bij een tweede gele kaart),
4. verkeerde speler bij het toekennen van een gele of rode kaart.

Als je dan bv. kijkt naar de wedstrijd Zwitserland-Denemarken, dan had het eerste doelpunt van de Zwitsers via de VAR afgekeurd moeten/kunnen worden (hands) en had het doelpunt van Denemarken dat afgekeurd werd wegens buitenspel juist goedgekeurd kunnen/moeten worden. Dan had je in die wedstrijd dus een wezenlijk andere uitslag kunnen krijgen. Ik vind de toevoeging van de VAR wel waarde hebben, al kan het wel zo zijn dat het het spel ontzettend ophoudt. Kijk naar het doelpunt van Ajax tegen Real, waarbij minutenlang een discussie was tussen scheidsrechter en VAR of de bal al dan niet buiten de lijnen was geweest.

In Engeland doen ze dit seizoen de VAR ook inzetten bij de FA Cup, maar dan alleen als een Premier League club thuis speelt. Volgend seizoen worden alle wedstrijden vanaf een bepaalde ronde voorzien van een VAR, dus ook bij clubs waar 15 man langs de kant staan. Je kan er mi.i. niet meer omheen in deze tijd om ook bij kwalificatiewedstrijden een VAR in te zetten. Je kan dan nog discussieren tot op welke hoogte je dat doet (wedstrijden met landen uit Nations League A en B bijvoorbeeld) maar dat zal altijd arbitrair zijn. Gewoon elke wedstrijd doen. Je hebt immers 10 groepen, per speelronde vinden er - verdeeld over 3 dagen - 25 wedstrijden plaats, da's dus gemiddeld 8 per speeldag. Je maakt mij niet wijs dat er geen 8 ? 9 VAR-cabines zijn te regelen bij de UEFA.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Schotland heeft bondscoach Alex McLeish ontslagen. Terecht vind ik, zelfs met het beperkte materiaal wat Schotland heeft, wordt er erg matig gepresteerd. Niet alleen qua uitslagen, maar vooral qua vertoond spel. De focus ligt natuurlijk vooral op de play-offs voor het EK, die al bereikt zijn via de Nations League.
 

JMD

Well-known member
In Engeland doen ze dit seizoen de VAR ook inzetten bij de FA Cup, maar dan alleen als een Premier League club thuis speelt. Volgend seizoen worden alle wedstrijden vanaf een bepaalde ronde voorzien van een VAR, dus ook bij clubs waar 15 man langs de kant staan. Je kan er mi.i. niet meer omheen in deze tijd om ook bij kwalificatiewedstrijden een VAR in te zetten. Je kan dan nog discussieren tot op welke hoogte je dat doet (wedstrijden met landen uit Nations League A en B bijvoorbeeld) maar dat zal altijd arbitrair zijn. Gewoon elke wedstrijd doen. Je hebt immers 10 groepen, per speelronde vinden er - verdeeld over 3 dagen - 25 wedstrijden plaats, da's dus gemiddeld 8 per speeldag. Je maakt mij niet wijs dat er geen 8 ? 9 VAR-cabines zijn te regelen bij de UEFA.
Sowieso staat de 'Zeistbunker' leeg tijdens interlandweekends. Kan je die toch gebruiken? Of je een telefoonlijn naar Utrecht of naar Edinburgh aanlegt, dat maakt in deze tijd toch niet zo veel meer uit lijkt me. Ook een lijn naar Sittard kan mis gaan (zie Fortuna - PSV).

Ik denk overigens dat het probleem van de 'kleine' landen overigens meer zit in waar je in hemelsnaam al die camera's kwijt kunt? In stadions hangen die vaak of onder het dak, of op het dak, of is er ruimte op de tribune. Sommige 'stadions' van kleine landen hebben geen tribunes (of althans: geen groot genoege tribunes) om al die camera's kwijt te kunnen.
 

Kielse Rat

Well-known member
Schotland heeft bondscoach Alex McLeish ontslagen. Terecht vind ik, zelfs met het beperkte materiaal wat Schotland heeft, wordt er erg matig gepresteerd. Niet alleen qua uitslagen, maar vooral qua vertoond spel. De focus ligt natuurlijk vooral op de play-offs voor het EK, die al bereikt zijn via de Nations League.

3-0 onderuitgaan bij Kazachstan is inderdaad wel pijnlijk...
 

ALenstra

Well-known member
Tussen 12 juni en 12 juli is het mogelijk kaarten aan te vragen voor het EK 2020. Onder het motto "Fans First" belooft de UEFA zoveel mogelijk kaarten toe te wijzen aan echte fans.
 

Mario

Well-known member
Tussen 12 juni en 12 juli is het mogelijk kaarten aan te vragen voor het EK 2020. Onder het motto "Fans First" belooft de UEFA zoveel mogelijk kaarten toe te wijzen aan echte fans.

Dat kan vanaf vandaag al.

Het zou wel weer leuk zijn om een wedstrijd van Oranje te kunnen bezoeken tijdens een eindronde, in 2000 had ik ook kaarten voor het toernooi :duim:
Maar goed, moeten we ons wel eerst plaatsen ...
 

Forza AZ

Well-known member
Programma 3e & 4e speelronde:

7 juni
1800 Georgi?-Gibraltar
2045 Tsjechi?-Bulgarije
2045 Montenegro-Kosovo
2045 Oekra?ne-Servi?
2045 Litouwen-Luxemburg
2045 Denemarken-Ierland
2045 Zweden-Malta
2045 Noorwegen-Roemeni?
2045 F?r?r Eilanden-Spanje
2045 Oostenrijk-Sloveni?
2045 Macedoni?-Polen
2045 Letland-Isra?l
8 juni
1500 Kroati?-Wales
1500 IJsland-Albani?
1800 Estland-Noord Ierland
1800 Azerbeidzjan-Hongarije
1800 Moldavi?-Andorra
1800 Rusland-San Marino
1800 Finland-Bosni? Hercegovina
1800 Armeni?-Liechtenstein
2045 Wit Rusland-Duitsland
2045 Turkije-Frankrijk
2045 Belgi?-Kazachstan
2045 Schotland-Cyprus
2045 Griekenland-Itali?

10 juni
2045 Tsjechi?-Montenegro
2045 Bulgarije-Kosovo
2045 Oekra?ne-Luxemburg
2045 Servi?-Litouwen
2045 Denemarken-Georgi?
2045 Ierland-Gibraltar
2045 Spanje-Zweden
2045 F?r?r Eilanden-Noorwegen
2045 Malta-Roemeni?
2045 Polen-Isra?l
2045 Macedoni?-Oostenrijk
2045 Letland-Sloveni?
11 juni
1600 Kazachstan-San Marino
1800 Azerbeidzjan-Slowakije
2045 Duitsland-Estland
2045 Wit Rusland-Noord Ierland
2045 Hongarije-Wales
2045 IJsland-Turkije
2045 Albani?-Moldavi?
2045 Andorra-Frankrijk
2045 Belgi?-Schotland
2045 Rusland-Cyprus
2045 Itali?-Bosni? Hercegovina
2045 Griekenland-Armeni?
2045 Liechtenstein-Finland
 
Bovenaan