EURO 2021

Forza AZ

Well-known member
Virtuele plaatsing voor EK en play-offs na speelronde 3:

eindronde EK
play-offs

Divisie A
1.Portugal
Nederland

3.Zwitserland
Engeland
5.Belgi?
6.Frankrijk
7.Spanje
8.Itali?
9.Kroati?
10.Polen
11.Duitsland

12.IJsland

Divisie B
1.Bosni? Hercegovina
2.Oekra?ne
3.Denemarken
4.Zweden
5.Rusland

6.Oostenrijk
7.Wales

8.Tsjechi?
9.Slowakije
10.Turkije
11.Ierland
12.Noord Ierland


Divisie C
1.Schotland
2.Noorwegen
3.Servi?

4.Finland
5.Bulgarije
6.Isra?l
7.Hongarije

8.Roemeni?
9.Griekenland
10.Albani?
11.Montenegro
12.Cyprus
13.Estland
14.Sloveni?
15.Litouwen

Divisie D
1.Georgi?
2.Macedoni?
3.Kosovo
4.Wit Rusland

5.Luxemburg
6.Armeni?
7.Azerbeidzjan
8.Kazachstan
9.Moldavi?
10.Gibraltar
11.F?r?r Eilanden
12.Letland
13.Liechtenstein
14.Andorra
15.Malta
16.San Marino

play-off A
Portugal-Oostenrijk/Wales/Slowakije *
Nederland-IJsland

play-off B
Bosni? Hercegovina-Wales/Slowakije *
Denemarken-Oostenrijk/Wales *

play-off C
Schotland-Bulgarije
Noorwegen-Servi?

play-off D
Georgi?-Wit Rusland
Macedoni?-Kosovo

*: loting bepaalt of Oostenrijk, Wales of Slowakije in play-offs A moet spelen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Als wij van Portugal winnen, dan hebben wij de beste playoffs plek en spelen wij in plaats van Portugal tegen een land uit divisie B?
 

Pascallovic

Well-known member
Als wij van Portugal winnen, dan hebben wij de beste playoffs plek en spelen wij in plaats van Portugal tegen een land uit divisie B?
Nee. Dan spelen we play-off tegen de landen uit divisie A die nog geen EK-ticket hebben, aangevuld met eventueel een land uit divisie B wanneer uit divisie A minder dan 4 deelnemers zijn.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Nee. Dan spelen we play-off tegen de landen uit divisie A die nog geen EK-ticket hebben, aangevuld met eventueel een land uit divisie B wanneer uit divisie A minder dan 4 deelnemers zijn.

In het voorbeeld hierboven zijn er drie uit divisie A, dus wordt er aangevuld. Daar lijkt op basis van het voorbeeld schijnbaar bij dat Portugal tegen het aanvullende land mag. Op basis van wat is dat?
 

Sensini

Well-known member
In het voorbeeld hierboven zijn er drie uit divisie A, dus wordt er aangevuld. Daar lijkt op basis van het voorbeeld schijnbaar bij dat Portugal tegen het aanvullende land mag. Op basis van wat is dat?

Ik denk dat Forza AZ dat voorlopig op basis van de groepswedstrijden heeft gedaan omdat de winnaar nog niet bekend is.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Ik was vandaag bij Schotland - Cyprus. Een verdiende overwinning van Schotland, het was nog niet enorm overtuigend, maar wel aanzienlijk beter dan tegen Kazakhstan en San Marino. De nieuwe bondscoach Steve Clarke was een populaire keuze. Hij heeft het heel goed gedaan bij Kilmarnock. Wat voor Schotland ook wel een voordeel is, is dat hij geen historie heeft bij Celtic of Rangers. Zijn wissels pakten goed uit vandaag. Andy Robertson was zoals verwacht met afstand de beste man van het veld.

Belgi? as. dinsdag wordt normaal gesproken wel een kansloze nederlaag.
 

Forza AZ

Well-known member
Ik denk dat Forza AZ dat voorlopig op basis van de groepswedstrijden heeft gedaan omdat de winnaar nog niet bekend is.

Ik heb inderdaad Portugal boven Nederland staan vanwege de betere resultaten in de groepsfase. Als Nederland vanavond wint, dan staat Nederland inderdaad 1e en zou bij de huidige standen de play-offs Nederland-Oostenrijk/Wales/Slowakije & Portugal-IJsland zijn.
 

Forza AZ

Well-known member
Ik vind die kleurtjes al verwarrend, laat staan dat ik die lijstjes begrijp.

-De lijstjes zijn de eindstanden van de Nations League per divisie. In Divisie A bepalen de wedstrijden van vandaag wie 1e/2e en wie 3e/4e wordt.
-In het blauw zijn de landen die op dit moment in de top 2 staan van hun EK-kwalificatiegroep, en zich dan dus direct voor het EK zouden plaatsen.
-De beste 4 landen die overblijven per Divisie staan in het rood en gaan naar de play-offs. Zijn er minder dan 3 landen over (zoals nu in Divisie A), dan wordt dat aangevuld met een extra land uit de Divisie eronder (zoals nu dus Slowakije uit Divisie B).
-Per divisie vinden er play-offs plaats. Zijn er meer dan 4 landen uit een Divisie geplaatst, dan spelen de landen die hun groep wonnen in de Nations League (top 4 dus in de eindstand van de Divisie) in hun eigen play-off (zoals nu in Divisie B Bosni? en Denemarken) en worden de overige landen (zoals nu Oostenrijk, Wales en Slowakije) ingeloot in play-offs waar nog plek over is (zoals nu 1 plek in play-offs A en 2 in play-offs B).
-De hoogst geplaatste speelt in de halve finales van de play-offs thuis tegen de laagste geplaatste, en de 2e thuis tegen de 3e.
 
Laatst bewerkt:

Kielse Rat

Well-known member
Belgi? as. dinsdag wordt normaal gesproken wel een kansloze nederlaag.

Daar zal ik dan weer aanwezig zijn!

Het is wel aardig ingewikkeld die play-offs. Gewoon bij de eerste twee eindigen dus, en dan moet je je daar allemaal geen zorgen over maken.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Daar zal ik dan weer aanwezig zijn!

Het is wel aardig ingewikkeld die play-offs. Gewoon bij de eerste twee eindigen dus, en dan moet je je daar allemaal geen zorgen over maken.

Klopt!

En ik zal weer bij de return in september zijn. Kom je ook naar Glasgow? ;)
 
Bovenaan