Eredivisie Speelronde 9

Eredivisie Speelronde 9

• JAAAAA!!!!

Stemmen: 1 14,3%
  • Muil houwe, kutlimbo!!!

Stemmen: 4 57,1%
  • Laat me weten of je feesten gaat!!!

• Juichen in de Koel!!!

• Totaal aantal stemmers
    7

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ja, die kans is aardig groot ja. Sowieso heeft Feyenoord de laatste jaren weinig in te brengen in Amsterdam, maar dit jaar is het verschil tussen Feyenoord en Ajax/PSV wel erg groot. Alleen in de Kuip zie ik jullie nog wel een resultaat tegen Ajax of PSV halen.

De laatste jaren zijn we daar steeds naartoe gegaan met het idee dat we een klein kansje hadden. Lukte toen niet. Nu gaan we er naartoe met het idee volledig kansloos te zijn. Misschien dat we nu opeens verrassen.

Ik denk overigens dat het 5-0 wordt.

Pascallovic

Well-known member
Ja, die kans is aardig groot ja. Sowieso heeft Feyenoord de laatste jaren weinig in te brengen in Amsterdam, maar dit jaar is het verschil tussen Feyenoord en Ajax/PSV wel erg groot. Alleen in de Kuip zie ik jullie nog wel een resultaat tegen Ajax of PSV halen.
Volgens mij houdt het qua resultaat in de Kuip ook niet over hoor als Feyenoord tegen Ajax speelt. Tegen dit PSV zie ik ze ook niet veel klaarspelen momenteel. Juist omdat het verschil tussen Feyenoord en Ajax/PSV dit jaar groot is zie ik ze dat niet zomaar met vechtlust compenseren.

Max

Administrator
Forumleiding
Omdat Ajax altijd gas terugneemt. Als ze echt willen, dan kunnen ze helemaal gaan vegen.

MWLC

Well-known member

Kan me niet eens heugen wanneer Feyenoord voor het laatst won in A'dam.

JMD

Well-known member
Volgens mij houdt het qua resultaat in de Kuip ook niet over hoor als Feyenoord tegen Ajax speelt.
Laatste 11x 6x gelijk, 1x winst Feyenoord, 4x winst Ajax. 2 van de laatste 3 jaar gelijk. Goed, het aantal zeges van Feyenoord op Ajax in de Kuip de laatste jaren is zeer klein inderdaad, maar er wordt toch best wel vaak puntverlies geleden door Ajax in de Kuip. In de ArenA is het een ander verhaal, sinds de laatste zege van Feyenoord (augustus 2005) haalde Feyenoord slechts 2x een punt in Amsterdam, de overige 10 duels gingen naar Ajax.

Pascallovic

Well-known member
Uit de 'K2-tijd' inderdaad. Het Danny Blindjaar... (die op een straatlengte achterstand van kampioen PSV 4e werd, maar dankzij de playoffs toch CL haalde)
Men vond het nodig om voor de play-offs een DVD uit te brengen van beiden klassiekers van dat seizoen, omdat Feyenoord ze beiden won. Achteraf best pijnlijk gezien de resultaten in de playoffs, toen Feyenoord er 2x kansloos af ging tegen Ajax.

Atreides

Well-known member
Laatste 11x 6x gelijk, 1x winst Feyenoord, 4x winst Ajax. 2 van de laatste 3 jaar gelijk. Goed, het aantal zeges van Feyenoord op Ajax in de Kuip de laatste jaren is zeer klein inderdaad, maar er wordt toch best wel vaak puntverlies geleden door Ajax in de Kuip. In de ArenA is het een ander verhaal, sinds de laatste zege van Feyenoord (augustus 2005) haalde Feyenoord slechts 2x een punt in Amsterdam, de overige 10 duels gingen naar Ajax.

In de beker is Feyenoord meestal ook thuis de sigaar.

Men vond het nodig om voor de play-offs een DVD uit te brengen van beiden klassiekers van dat seizoen, omdat Feyenoord ze beiden won. Achteraf best pijnlijk gezien de resultaten in de playoffs, toen Feyenoord er 2x kansloos af ging tegen Ajax.

Dat was inderdaad wel briljant.

http://www.soccernews.nl/news/13223/playoffs-feyenoord-verliest-ook-in-de-kuip-van-ajax

Max

Administrator
Forumleiding
Wiens theorie en waarop gebaseerd?

Op zijn goede prestaties in de Jupiler League gok ik. Zijn concurrenten bakken er iig ook weinig van. Mij lijkt Doan toch echt wel wat meer bewezen hebben. Speelt die nog?

erka

Well-known member
Wie je ook opstelt, het heeft allemaal 0,0 zin. Het is gewoon totaal geen ploeg, geen visie, er is geen kwaliteit om die paar spelers die wel iets kunnen (zoals Doan) te ondersteunen. Het is echt helemaal niks. En Nijland en Jans, zij sliepen verder.

Twente, we komen er aan. Gezellig.

Atreides

Well-known member
Wiens theorie en waarop gebaseerd?

Algemeen lijkt me? Niet zo heel veel gasten bij de club van het rechter rijtje van de eredivisie waar vrij recent 5 miljoen voor is betaald. Leek het vorig jaar goed te doen bij Jong Ajax.

Verder zou je bijvoorbeeld naar de data van transfermarkt kunnen kijken:
https://www.transfermarkt.nl/fc-groningen/startseite/verein/202

Of van Fifa
https://sofifa.com/team/1915

Allemaal natuurlijk indicators, die niet perse iets hoeven te zeggen over de praktijk. Vandaar dat ik er naar vraag.

PES5

Administrator
Forumleiding
Ik denk dat Ajax die Cassiera en die back die er geen kut van kan gewoon heeft gehaald omdat Sanchez anders niet zou komen. Zaakwaarnemertje pleasen.

Iets dat meer en meer gebeurt tegenwoordig.

Pascallovic

Well-known member
Algemeen lijkt me? Niet zo heel veel gasten bij de club van het rechter rijtje van de eredivisie waar vrij recent 5 miljoen voor is betaald. Leek het vorig jaar goed te doen bij Jong Ajax.
Kaj Sierhuis leek het vorig seizoen qua verhouding speelminuten t.o.v. het aantal doelpunten nog beter te doen dan Cassierra. Ik zou mij echt niet te blind staren op het niveau van de KKD.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Maar Semedo mist. Die gast is sowieso dramatisch in vorm, dus waarom neemt hij hem?

Bovenaan