Eredivisie Speelronde 9

Eredivisie Speelronde 9

  • JAAAAA!!!!

    Stemmen: 1 14,3%
  • Muil houwe, kutlimbo!!!

    Stemmen: 4 57,1%
  • Laat me weten of je feesten gaat!!!

    Stemmen: 1 14,3%
  • Juichen in de Koel!!!

    Stemmen: 1 14,3%

  • Totaal aantal stemmers
    7

Forza AZ

Well-known member
Best interessant zo'n grote middenmoot. Straks staat Fortuna nog in de play offs voor Europa.

Er zouden dit seizoen inderdaad best verrassende clubs aan de play-offs kunnen meedoen, nu alle vaste subtoppers (AZ, Vitesse en Utrecht) minder presteren dan de laatste jaren.
 

Atreides

Well-known member
Kaj Sierhuis leek het vorig seizoen qua verhouding speelminuten t.o.v. het aantal doelpunten nog beter te doen dan Cassierra. Ik zou mij echt niet te blind staren op het niveau van de KKD.

Bij Cassierra leek het nog ergens op. Gezien de stappen die andere 'jong' uitblinkers maken snap ik niet dat Cassierra zo op de bank wordt gehouden. Mahi, Padt en Duan misschien beter. Lijkt me genoeg plek om deze snelle, scorende spits bij een degradatiekandidaat tot middenmotor gewoon op te stellen.
 

Pascallovic

Well-known member
Absurd dat we gewoon 5de kunnen staan. Hups VVV!

Zo zie je maar hoe ver je kan komen als je georganiseerd speelt. Het is niet spectaculair, maar wel zeer stabiel.

Bij Cassierra leek het nog ergens op. Gezien de stappen die andere 'jong' uitblinkers maken snap ik niet dat Cassierra zo op de bank wordt gehouden. Mahi, Padt en Duan misschien beter. Lijkt me genoeg plek om deze snelle, scorende spits bij een degradatiekandidaat tot middenmotor gewoon op te stellen.
Los van zijn doelpunten bracht Cassierra ook niet zo heel veel in het veldspel. Een FC Groningen creeert amper kansen, dan heb je aan Cassierra ook niet zo heel veel. Ik ga niet zeggen dat de concurrentie beter is hoor, maar heb niet de illusie dat het met Matteo plotseling wel gaat lopen.
 
Laatst bewerkt:

Maasveld

Well-known member
Zo zie je maar hoe ver je kan komen als je georganiseerd speelt. Het is niet spectaculair, maar wel zeer stabiel.

Dat is ook wel zo ja. We hebben eigenlijk een stel niet bijster getalenteerde voetballers die elkaar door en door kennen. Post en Promes zijn nu bezig aan hun 6de seizoen, Seuntjens, Opoku en Rutten aan hun 4de, Janssen en R?seler aan hun 3de terwijl ze al een eerdere periode bij de club zaten. Steijn zit er natuurlijk ook al 5 jaar, dat weet je dat het organisatorisch goed in elkaar zit.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dat is ook wel zo ja. We hebben eigenlijk een stel niet bijster getalenteerde voetballers die elkaar door en door kennen. Post en Promes zijn nu bezig aan hun 6de seizoen, Seuntjens, Opoku en Rutten aan hun 4de, Janssen en R?seler aan hun 3de terwijl ze al een eerdere periode bij de club zaten. Steijn zit er natuurlijk ook al 5 jaar, dat weet je dat het organisatorisch goed in elkaar zit.

Zo vanzelfsprekend is het allemaal niet. Bij Feyenoord zit een kern en de coach er ook al een tijdje, maar het rammelt aan alle kanten.
 

Janssen

Well-known member
Dat is ook wel zo ja. We hebben eigenlijk een stel niet bijster getalenteerde voetballers die elkaar door en door kennen. Post en Promes zijn nu bezig aan hun 6de seizoen, Seuntjens, Opoku en Rutten aan hun 4de, Janssen en R?seler aan hun 3de terwijl ze al een eerdere periode bij de club zaten. Steijn zit er natuurlijk ook al 5 jaar, dat weet je dat het organisatorisch goed in elkaar zit.

Ik vind het onvoorstelbaar dat Roel Janssen bij jullie in de basis staat.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Eerste goal overtreding Blind op Yuki.
Tweede goal geen corner, waar die goal uiteindelijk uit valt.
Derde goal, belachelijke strafschop.


Neemt niet weg dat Ajax, vooral na rust, beter was en dikverdiend won, maar als je zo gemakkelijk aan de doelpunten komt, dan mag je Van Boekel wel een bloemetje sturen.
 

Maasveld

Well-known member
Maar hoe speelt hij dan? Of is er gewoon geen betere voor handen.
Hij mist eigenlijk alles wat een moderne back moet hebben. Het is wel een type speler waar Steijn van houdt, niet lullen maar poetsen. Het is niet dat hij heel grote blunders maakt, maar echt iets toevoegen doet ie ook niet. Zijn concurrenten zijn Kum en Borgmann. Kum is eenzelfde type alleen nog een paar gradaties achterlijker. Borgmann heb ik nog nooit aan het werk gezien.
 

Abubakari

Well-known member
Eerste goal overtreding Blind op Yuki.
Tweede goal geen corner, waar die goal uiteindelijk uit valt.
Derde goal, belachelijke strafschop.


Neemt niet weg dat Ajax, vooral na rust, beter was en dikverdiend won, maar als je zo gemakkelijk aan de doelpunten komt, dan mag je Van Boekel wel een bloemetje sturen.

Waarom was dat geen corner? Ik heb het terug gekeken, de bal wordt duidelijk via de rug van een Heerenveen speler buiten geschoten. Dus dat was gewoon een 100% terechte corner.

Ik heb die actie van Blind contra Japan ook terug gekeken, vind ik geen heel duidelijke, de var schijnbaar ook niet anders was ie wel afgekeurd. Kobayashi raakt de bal al voordat Blind bij hem komt niet goed en dan nog zie ik niet duidelijk dat Blind hem raakt. Twijfelgeval en aangezien de var het uit nog duidelijker standpunten terug kan zien was er waarschijnlijk niks aan de hand.

Penalty was wel onzin, ze zullen het beoordeelt hebben als duw in de rug denk ik, maar dat was het niet.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Die eerste is gewoon een overtreding op Yuki. Zo helder als het maar kan zijn.

Snap werkelijk niet wat je met een VAR moet als iedereen ziet dat het een schouderduw is en je daar dan toch niets mee doet. Daar heb je geen bril voor nodig.

Verder zijn Ajax en PSV dit jaar natuurlijk oppermachtig en wat daarachter zit kan allemaal van elkaar winnen. Nouja, behalve Groningen dan.
 

Pascallovic

Well-known member
Hoho, El Allouchi kan het niet begrijpen dat NAC als degradatiekandidaat word genoemd.
Dat zegt weer alles over het verstandelijk vermogen van El Allouchi:D

Sluit daarmee overigens niet uit dat NAC 15e kan worden. Echter qua spel maken die geen betere indruk dan dat ploegen als FC Emmen, de Graafschap, FC Groningen en Fortuna Sittard doen.
 

Abubakari

Well-known member
Die eerste is gewoon een overtreding op Yuki. Zo helder als het maar kan zijn.

Snap werkelijk niet wat je met een VAR moet als iedereen ziet dat het een schouderduw is en je daar dan toch niets mee doet. Daar heb je geen bril voor nodig.

Verder zijn Ajax en PSV dit jaar natuurlijk oppermachtig en wat daarachter zit kan allemaal van elkaar winnen. Nouja, behalve Groningen dan.

Maar op die onterechte corner ben je dus terug gekomen. Nu nog even een paar keer goed kijken naar de actie voor de 0-1 en we zijn het weer eens.

Groningen gaat dit weekend PSV zijn eerste verliespunten bezorgen, hup Grunn!
 
Bovenaan