Eredivisie speelronde 8

Klikkerdeklik


  • Totaal aantal stemmers
    4

Jamel

Administrator
Forumleiding
Zie net de beelden van deze goal, ja het is geklungel, maar Gimenez zet ook gewoon heel goed door en creëert daardoor de kans.
Gimenez zit in een fase dat alles goed valt, maar hij stopt er ook wel heel veel in ja.
 

JMD

Well-known member
Gimenez zit in een fase dat alles goed valt, maar hij stopt er ook wel heel veel in ja.
Inderdaad. Die 0-2 is een voorbeeld van het eerste deel van je post (dat hebben spitsen soms, Van Nistelrooij noemde het ooit de ketchupfles, ineens komt alles eruit), maar die 0-1 van het tweede deel. Je moet je eigen 'geluk' ook creëeren.
 

JMD

Well-known member
Eindelijk lukt dit een keer bij Bakayoko, je ziet hem er steeds op loeren, door de actie van Teze krijgt hij net ruimte en dan zo binnenschieten
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Inderdaad. Die 0-2 is een voorbeeld van het eerste deel van je post (dat hebben spitsen soms, Van Nistelrooij noemde het ooit de ketchupfles, ineens komt alles eruit), maar die 0-1 van het tweede deel. Je moet je eigen 'geluk' ook creëeren.
Vond die tweede ook wel echt een klassegoal. Hij schiet hem vol overtuiging binnen, waardoor het een simpele goal lijkt. Maar zo eenvoudig is het niet om een bal gecontroleerd in één keer uit de lucht te nemen. Ik vraag me met de week meer af of hij wel houdbaar is in de winter. Echt een speler van uitzonderlijke klasse. Ook (en misschien wel vooral) door zijn persoonlijkheid. Die staat binnen afzienbare tijd in de spits bij een absolute topclub.

Zo, deze zit er ook heerlijk in. PSV gaat dus weer winnen.
 

JMD

Well-known member
Vond die tweede ook wel echt een klassegoal. Hij schiet hem vol overtuiging binnen, waardoor het een simpele goal lijkt. Maar zo eenvoudig is het niet om een bal gecontroleerd in één keer uit de lucht te nemen. Ik vraag me met de week meer af of hij wel houdbaar is in de winter. Echt een speler van uitzonderlijke klasse. Ook (en misschien wel vooral) door zijn persoonlijkheid. Die staat binnen afzienbare tijd in de spits bij een absolute topclub.
O zeker, hij maakt het briljant af. Maar als Gimenez een tijdje uit vorm is valt de bal niet zo recht voor zijn voeten.

Zou me niet zo'n zorgen maken over de winterstop, Gimenez komt op mij over (je zegt het zelf ook al) als iemand met een goede 'kop' erop, die gaat jullie echt niet verlaten halverwege het seizoen.
 

JMD

Well-known member
Zou me niet zo'n zorgen maken over de winterstop, Gimenez komt op mij over (je zegt het zelf ook al) als iemand met een goede 'kop' erop, die gaat jullie echt niet verlaten halverwege het seizoen.
Overigens ook een beetje eigenbelang, want ik wil naar PSV - Feyenoord dit voorjaar gaan en vind het altijd mooi om topspelers bij andere clubs live in actie te zien. Ik ga ook naar PSV - Ajax over 2 weken, maar dan zal ik weinig potentiële topspelers bij de tegenstander zien die in mijn rijtje komen van toppers die ik als tegenstander ooit in het Philips mocht aanschouwen (o.a. Henry, Bergkamp, Sneijder, Van der Vaart, Van Hooijdonk, Makaay, Kuijt, Berbatov, Mutu...)
 

JMD

Well-known member
Ramalho ook geblesseerd.

Kom op PSV, even de 0-3 maken anders kom je (net als tegen Volendam) gewoon weer in de problemen als de tegenstander scoort. En net als vorige week is dat onnodig.
 

JMD

Well-known member
De laatste jaren hadden we het steeds zeer moeilijk op Spangen, maar vandaag geen seconde in de problemen geweest.

Geen buitenspel, keurig achter de bal/verdediger gebleven bij die eerste kopbal
 

Jef400

Well-known member
Sparta ook niet geweldig gestart dit seizoen. Zakt ook weer weg. Plek 9-12 denk ik hoogop
 

JMD

Well-known member
Sparta ook niet geweldig gestart dit seizoen. Zakt ook weer weg. Plek 9-12 denk ik hoogop
De 3e club van Rotterdam op de ranglijst. Opvallend...

Ook opvallend: voorlopig nog maar 2 tegendoelpunten voor PSV (waarvan 1 uit een strafschop) en dat met Boszball en een niet eens zulke sterke verdediging
 

JMD

Well-known member
Higler met een goedmakertje, want dit is wel heel makkelijk gegeven als strafschop
 

JMD

Well-known member
Mijn hemel, wat een slecht genomen pingel, maar wat slecht gestopt van Olij, want hij moet dit klemmen natuurlijk, rebound 0-4
 
Bovenaan