Eredivisie speelronde 8

Klikkerdeklik


  • Totaal aantal stemmers
    4

De Wolf

Well-known member
Vrijdag 6 oktober,20.00 uur:
FC Volendam - FC Utrecht -

Zaterdag 7 oktober,16.30 uur:
sc Heerenveen - NEC -
18.45 uur:
Almere City FC - RKC Waalwijk -
20.00 uur:
Go Ahead Eagles - Heracles Almelo -
21.00 uur:
Vitesse - Excelsior -

Zondag 8 oktober,12.15 uur:
PEC Zwolle - Feyenoord -
14.30 uur:
Ajax - AZ -
Fortuna Sittard - FC Twente -
16.45 uur:
Sparta R'dam - PSV -
 

Jacco

Well-known member
Fortuna uit wordt de zwaarste competitiewedstrijd voor Twente tot nu toe.
Het programma van Twente is niet heel evenwichtig met een start tegen Almere, Zwolle, Volendam, Ajax in crisis, RKC, Heerenveen in slechte doen en Vitesse
 

Jef400

Well-known member
Ironisch dat op vrijdagavond de nummers 18 en 17 tegen elkaar spelen. Beide ploegen die tot nu toe niet eredivisiewaardig zijn gebleken.
 

Joost

Well-known member
Ik acht de kans best redelijk dat Ajax zondag begint op een rechtstreekse degradatieplek
 

JMD

Well-known member
Het programma van Twente is niet heel evenwichtig met een start tegen Almere, Zwolle, Volendam, Ajax in crisis, RKC, Heerenveen in slechte doen en Vitesse
Daar hebben (net als vorig seizoen) veel clubs last van. Ajax begint juist tegen heel sterke tegenstanders (heeft na 10 speelrondes de complete top 5 van vorig seizoen gehad plus de traditioneel lastihge uitpot in Utrecht), en PSV juist geen sterke tegenstanders nu en dan in december binnen 3 weken tegen Feyenoord, AZ en Twente.
 

Batigoal

Well-known member
Ik acht de kans best redelijk dat Ajax zondag begint op een rechtstreekse degradatieplek
En volgende week opnieuw. Het helpt ook niet mee dat er voor de wedstrijd tegen RKC blijkbaar minster haast geldt om verder te spelen dan die tegen Feyenoord, waar alles voor moest wijken.
 

Jacco

Well-known member
Je mag toch hopen dat Ajax-AZ wel de 90 minuten haalt.
Straks heeft Ajax in Februari nog steeds 5 wedstrijden gespeeld
 

De Wolf

Well-known member
Voor die tijd heeft de KNVB al lang ingegrepen. Maar ze mogen van mij dat protocol met inhalen wel aanpassen. Twee maanden wachten voor een paar minuten voetbal in te halen is gewoon waanzin. Gewoon volgende ochtend uitspelen of er moet echt een specifieke uitzondering zijn.
 

delmaestro

Well-known member
En toch hoop ik ergens ook op meer stakingen bij Ajax potten de komende tijd. Heel erg benieuwd hoe de incompetente KNVB dat gaat oplossen...

Het is alleen dat je dat het stadionbezoekende publiek echt niet gunt...
 

Forza AZ

Well-known member
Voor die tijd heeft de KNVB al lang ingegrepen. Maar ze mogen van mij dat protocol met inhalen wel aanpassen. Twee maanden wachten voor een paar minuten voetbal in te halen is gewoon waanzin. Gewoon volgende ochtend uitspelen of er moet echt een specifieke uitzondering zijn.
In dit geval was de schrik zo groot bij RKC, dat de volgende ochtend al weer spelen niet echt een optie was. En gezien het volle programma van Ajax is er niet echt een geschikte datum voor 6 december beschikbaar.
 

Jef400

Well-known member
Utrecht moet wel op gaan passen op deze manier. Zou heel raar voelen mochten die er uit vliegen.
 

Reinoud

Well-known member
'Voordeel' van Utrecht is wel dat het direct zorgwekkend is. Heracles en Groningen stonden er lange tijd wel beter voor.
 
Bovenaan