Eredivisie: Speelronde 6 en vier inhaalpotjes

Hups

• Totaal aantal stemmers
    7

gevegt

Well-known member
Niks moet, maar als je het op korte termijn wilt uitspelen dan moet je wel zsm alles regelen. En iedereen die je nodig hebt voor die beslissing (o.a. lokale driehoek, staf Ajax/Feyenoord...) had je vanmiddag in de ArenA bij je, en ze konden toch niet weg.
Het lijkt mij dat het verstandig is om heel even een kleine rustpauze te nemen en iedereen bij elkaar te halen van de bond die er mee te maken heeft, zonder al die emoties.

Max

Administrator
Forumleiding
Bij deze is het echt niet zomaar uitspelen. Ook bij uitspelen zonder publiek is het risico op gezeik aanwezig. Dus de politie moet zich daar ook voorbereiden. Dat beslis je in emotie even niet op een zondagavond.

Er moet toch 48 uur tussen twee wedstrijden zitten? Doe dan:

Dinsdagmiddag uitspelen Ajax-Feyenoord
Ajax-Volendam naar donderdagavond
en dan evt PSV-Volendam en RKC-Ajax van zaterdag naar zondag.

Zo moeilijk is het allemaal niet. Die duurbetaalde profs van Ajax kunnen best 2,5 x in een week.

Zeker. Gewoon communiceren dat je maandagmiddag gaat overleggen en de pot maandagochtend op de Vijvenberg uitspelen.

Maar anders inderdaad maar gaan schuiven.

Dat Ajax dan een wat vol programma heeft, dat ligt deels ook aan henzelf. Ze hebben al die jaren de F-Side gepamperd.

Ik ga niet zeggen dat Feyenoord het fantastisch voor elkaar heeft, maar ze hadden toch minimaal kunnen proberen om een paar van die Ajacieden de boel laten sussen. Bij ESPN zat de Champions Lounge bomvol.

Laatst bewerkt:

PES5

Administrator
Forumleiding
Al zo vaak gezegd, de clubs schijten in hun broek voor de harde kern. De politiek roept veel, maar blinkt uit in halve maatregelen en er verandert dus niks.

Bepaal een dresscode en laat clubs zelf betalen voor ME, Commando's, beveiligers en laat ze die klootzakken met hun capuchons, zonnebrillen en bivakmutsen 1 voor 1 pakken, heel fors beboeten en nooit weer terug laten komen.

En laat de andere 98% gewoon weer voetbal kijken.

Max

Administrator
Forumleiding
Al zo vaak gezegd, de clubs schijten in hun broek voor de harde kern. De politiek roept veel, maar blinkt uit in halve maatregelen en er verandert dus niks.

Bepaal een dresscode en laat clubs zelf betalen voor ME, Commando's, beveiligers en laat ze die klootzakken met hun capuchons, zonnebrillen en bivakmutsen 1 voor 1 pakken, heel fors beboeten en nooit weer terug laten komen.

En laat de andere 98% gewoon weer voetbal kijken.

Sterker nog, dan kan de groep die nu het stadion uit is gejaagd door dit soort gezeik ook weer naar het stadion.

JMD

Well-known member
Hier begint het idd mee. Verbied (zwarte) hoodies, zonnebrillen (behalve als het weer er aanleiding toe geeft) enz.. Stel als regel in dat je gezicht te allen tijde zichtbaar moet zijn (deze regels kan je bv ook alleen gebruiken op de tribune waar het tuig zit)

JMD

Well-known member
Sterker nog, dan kan de groep die nu het stadion uit is gejaagd door dit soort gezeik ook weer naar het stadion.
Jep. Aan de andere kant vraag ik me af hoe groot die groep is. Toeschouwersaantallen zijn niet (significant) minder dan 2019 (voor corona). Je ziet bv niet de teruggang in toeschouwersaantallen die je in de jaren 80 zag.

Max

Administrator
Forumleiding
Jep. Aan de andere kant vraag ik me af hoe groot die groep is. Toeschouwersaantallen zijn niet (significant) minder dan 2019 (voor corona). Je ziet bv niet de teruggang in toeschouwersaantallen die je in de jaren 80 zag.

Als je 2% moet opvangen hoeft die groep niet heel significant te zijn. Ik kan mij voorstellen dat het aantrekkelijker zou worden voor families.

gevegt

Well-known member
Als je 2% moet opvangen hoeft die groep niet heel significant te zijn. Ik kan mij voorstellen dat het aantrekkelijker zou worden voor families.
Het gaat niet om de aantallen, maar om de invloed die bijvoorbeeld de F Side al decennia heeft. Daar zit het gezwel en bijna elke club heeft er mee te maken.

erka

Well-known member
Ondermijning is een groot probleem in Nederland, en voetbalclubs zijn een makkelijke prooi. Er gaat veel geld in om, ze zijn gericht op korte termijnsucces en de controle is heel beperkt. En van de kant van de hooligans zijn het meestal niet de slimste mensen, die zijn makkelijk te lokken door criminelen.

Max

Administrator
Forumleiding
Het gaat niet om de aantallen, maar om de invloed die bijvoorbeeld de F Side al decennia heeft. Daar zit het gezwel en bijna elke club heeft er mee te maken.

Klopt. Ik heb wel het idee dat Ajax wel nog meer de F-Side heeft geknuffeld en wantoestanden zoals bij jeugdwedstrijden veelal heeft weggestopt. Heitinga nodigde ze zelfs uit als er geen publiek welkom was. Nog meer dan de andere clubs hun harde kern knuffelen. Daar straalt toch altijd veel meer het ongemak/angst van uit.

gevegt

Well-known member
Klopt. Ik heb wel het idee dat Ajax wel nog meer de F-Side heeft geknuffeld en wantoestanden zoals bij jeugdwedstrijden veelal heeft weggestopt. Heitinga nodigde ze zelfs uit als er geen publiek welkom was. Nog meer dan de andere clubs hun harde kern knuffelen. Daar straalt toch altijd veel meer het ongemak/angst van uit.
van Praag die er tussen gaat staan bij een uitwedstrijd tegen die kutfriesen. vdVaart en Sneijder die hun excuses aanbieden.
Nog meer voorbeelden nodig hoe bang ze zijn?

JMD

Well-known member
Precies. Dit is echt al veel langer aan de gang...

Van Praag ging er prat op dat de F-side zijn telefoonnummer had, die kwamen jarenlang overal mee weg idd.
Je voorbeeld idd van Heitinga is ook zo'n mooi voorbeeld van iets dat niet klopt.
Of van dat duel op de Toekomst in 2004 waar Feyenoord moest rennen voor hun leven, volgens mij is daar nooit iemand op aangesproken.
Paar jaar terug toch ook een duel op de Toekomst waar Feyenoordmensen moesten rennen op de tribune?

Max

Administrator
Forumleiding
van Praag die er tussen gaat staan bij een uitwedstrijd tegen die kutfriesen. vdVaart en Sneijder die hun excuses aanbieden.
Nog meer voorbeelden nodig hoe bang ze zijn?

Soms is het angst, maar soms ook wel knuffelen. Zo’n Heitinga zocht bewust onnodig contact. Van der Sar dito.

gevegt

Well-known member
Soms is het angst, maar soms ook wel knuffelen. Zo’n Heitinga zocht bewust onnodig contact. Van der Sar dito.
Heitinga zocht geen contact, maar is al jarenlang een F sider.
Wel iemand die geweld niet goedkeurt, maar door zijn status gewaardeerd en getolereerd.

Max

Administrator
Forumleiding
Wel opvallend dat iedereen het weggegooid geld noemt. Die Forbs kan duidelijk voetballen. Die overige spelers kun je als Ajax zijnde altijd wel weer doorverkopen. Je zal er wellicht geen winst op maken, maar het is niet alsof ze gratis de deur uitgaan.

erka

Well-known member
Heitinga zocht geen contact, maar is al jarenlang een F sider.
Wel iemand die geweld niet goedkeurt, maar door zijn status gewaardeerd en getolereerd.

Voor een Dalfsense hoolie weet jij aardig veel over Heitinga.

• Leuk
Waarderingen: Max
Bovenaan